درمان آنفولانزا با جند روش ساده

یا همیشه خودمان و یا کسانی که در اطرافمان هستند از سرما خوردگی شکایت نمیکنند؟ سرما خوردگی یکی از بیماری های شایع است که ما معمولا در مورد آن میشنویم.سرما خوردگی گاهی با مصرف دارو هم بطور کامل از بین نمی رود اما در طب گیاهی روش هایی وجود دارد که در درمان سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارند.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان آنفولانزا با جند روش ساده

روش های درمان گیاهی سرماخوردگی و آنفولانزا

در ادامه برخی مواد خوراکی را معرفی خواهیم کرد که سرماخوردگی شما را تسکین می دهد.
 
روی
تحقیقاتی نشان داده است که مصرف روی در مبارزه با ویروس هایی مانند ویروس سرماخوردگی به شما کمک می کند. در این تحقیقات مشخص شده است که مواد معدنی جلوی شکل گرفتن پروتئین های خاصی را می گیرند تا ویروس های سرماخوردگی نتوانند از آن ها برای تولید خود استفاده کنند.

اگر به نظر نمی رسد که خود روی از سرماخوردگی جلوگیری کند، ولی می تواند دوره آن را کوتاه تر کند و اگر تا 24 ساعت بعد از مشاهده اولین علائم سرماخوردگی مصرف کنید، شدت آن را کاهش دهد. بهتر است مصرف روی را به مدت 5 روز ادامه دهید. سازمان غذا و دارو می گوید که از محصولاتی روی که از طریق بینی مصرف می شوند استفاده نکنید چرا که برخی افراد گزارش داده اند که بعد از چنین کاری دچار از دست دادن حس بویایی خود برای همیشه شده اند.
 
ویتامین C
قدرتی که ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی دارد نامشخص است. برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین C تا حدود یک روز علائم سرماخوردگی را در فرد از بین برده است ولی تحلیل چند مطالعه نشان داده است که افرادی که به میزان حداقل 200 میلی گرم هر روز ویتامین C مصرف می کرده اند و تحرک زیادی هم دارند کمتر بیماری سرماخوردگی دیده شده است. همچنین باید بدانید که استفاده از ویتامین C بعد از این که علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید تاثیری نداشته است.
 
سوپ مرغ
مادر بزرگ ها حتما یک چیزی می دانستند که تا می گفتید سرماخورده ام، سوپ درست می کردند! سوپ به روش های مختلفی به راحت تر شدن شما در زمان های سرماخوردگی کمک می کند. بو کشیدن بخار آن می تواند به انسداد بینی شما کمک کند تا راحت تر نفس بکشید. هورت کشیدن یک قاشق سوپ مرغ می تواند مایعات از دست رفته در بدن شما را جبران کند. سوپ داغ و نمکی می تواند گلودرد شما را کاهش دهد. سوپ بهترین روش برای درمان گیاهی سرماخوردگی است.
 
چای داغ
خوردن چای داغ هم به اندازه خوردن سوپ مرغ داغ خاصیت دارد. تنفس بخار گرم آن مجاری را آزاد تر می کند. چای سیاه و سبز علاوه بر این در خود آنتی اکسیدان دارند که در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند.
 
سیر گیاه ضد عفونی کننده
سیر برای مدت طولانی به عنوان از بین برنده جرم استفاده می شده است. تحقیقی نشان داده است که مصرف روزانه سیر حتی از سرماخوردگی جلوگیری می کند. البته هنوز درباره تاثیرات واقعی سیر روی سرماخوردگی می بایست تحقیقات بیشتری صورت گیرد. سیر مواد مغذی دارد و اگر در درست کردن غذا های خود از آن استفاده کنید کمک می کند که طعم همه چیز را با بینی گرفته خود احساس کنید!
 
قرار گرفتن در معرض رطوبت و بخار
نفس کسیدن در بخار می تواند گرفتگی بینی شما را رفع کند؛ می توانید در اتاقی که بخار در آن زیاد است تنفس کنید تا مشکل شما برطرف شود. می توانید یک کاسه پر از آب گرم را در پشت خود به شیوه ای جای دهید و یک هوله هم روی سر خود قرار دهید یا حتی در فضای پر از بخار حمام حضور داشته باشید البته به یاد داشته باشید که خود حمام رفتن در زمانی که سرماخورده اید نیز ممکن است برای شما دردسر ساز باشد.

درمان گیاهی سرماخوردگی تنها به موارد اشاره شده محدود نمی شود و تنها کوشش کردیم تا مواد خوراکی تقریبا در هر خانه ای پیدا می شود را معرفی کنیم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما