آشنایی با برنامه واتساپ بیزینس

اپلیکیشن واتساپ بیزینس یک برنامه رایگان برای گوشی های اندروید است که برای بیزینس های شخصی و کوچک طراحی شده است. واتساپ بیزینس با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباط شما را با مشتریان آسان می کند.
يکشنبه، 4 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با برنامه واتساپ بیزینس

ویژگی های WhatsApp Business

با استفاده از WhatsApp Business کاربران به سادگی می توانند متوجه شوند که در حال حاضر با یک کاربر معمولی در حال گفتگو هستند یا با یک شرکت تجاری، چراکه اکانت های تجاری در بخشی به نام Business Accounts فهرست می شوند و از سایر اکانت ها جدا می باشند. پس از مدتی که از زمان کار این اکانت ها بگذرد، واتس اپ به طور اتوماتیک این حساب ها را به اکانت های تایید شده تبدیل کرده و شماره تلفن آن ها را تایید می نماید.

پس از اینکه اکانت تجاری خود را در واتس اپ بیزینس ایجاد نمودید، می توانید از یک سری امکاناتی که واتس اپ برای اکانت های تجاری در نظر گرفته است، نظیر پیام رسان هوشمند که تقریبا شبیه به همان چیزی است که امروزه در فیس بوک شاهد آن هستیم، بهره مند خواهید شد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا پیام هایی را که به طور مرتب استفاده می کنید، ذخیره شده تا با استفاده از آن ها بتوانید سرعت پاسخگویی به مشتریان خود را بالا ببرید.

همچنین در WhatsApp Business قادر خواهید بود یک پیام اتوماتیک را تنظیم نموده تا مشتریان شما بدانند چه زمانی باید منتظر پیام از طرف شما باشند و علاوه بر این نیز می توانید بک پیام آغازین را برای مشتریان خود تنظیم کنید تا به صورت اتوماتیک در اولین گفتگو نمایش داده شود و به معرفی خدمات خود بپردازید.
بیشتر بخوانید:«از واتس اپ جی بی چه میدانید؟»

شرکت های تجاری همچنین می توانند از طریق دسکتاپ و نسخه وب واتس اپ، به پروفایل WhatsApp Business خود دسترسی پیدا کرده و علاوه بر این، دسترسی مستقیمی نیز به تعداد پیام های خوانده شده و آمار های مربوط به پیام های دریافتی و ارسالی، داشته باشند.

یکی از مهمترین مزیت هایی که در این اپلیکیشن گنجانده شده است، این است که برای کاربران معمولی واتس اپ، نیازی به نصب نرم افزار جدید وجود ندارد و تنها صاحبان شرکت ها ملزم به نصب WhatsApp Business خواهند بود. با این حساب شما به عنوان مالک یک شرکت تجاری، اقدام به دانلود WhatsApp Business نموده و اطلاعات شرکت تجاری خود را ثبت می نمایید اما کاربران معمولی نیازی به این کار نداشته و با استفاده از همان اپلیکیشن واتس اپ نصب شده روی تلفن های همراه خود، قادر به برقراری تماس با شما خواهند بود.

استفاده از پروفایل تجاری به این معنی نیست که شما می توانید هزاران پیام تبلیغاتی را برای مشتریان خود بدون هیچگونه محدودیتی ارسال کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران واتس اپ نیز می توانند پروفایل های تجاری را بلاک نموده و یا حتی آن ها را به عنوان یک اسپم گزارش نمایند. علاوه بر این نیز باید بدانید که شرکت های تجاری تنها می توانند با مشتریانی تعامل داشته باشند که از قبل شماره خود را در اختیار آن ها قرار داده و مایل به دریافت اطلاعات شرکت های تجاری مذکور باشند.

پیام رسان واتس اپ یکی از محبوب ترین پیام رسان های موجود در سطح دنیا بوده و تاکنون توانسته طبق آمار رسمی بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون نفر، کاربر به خود جذب نماید. این حجم وسیع از کاربران مختلف در نقاط مختلف جهان، راه را برای ایجاد فضایی برای راه اندازی کسب و کار های آنلاین و اینترنتی، هموار نموده و بسیاری از صاحبان شرکت ها اعلام نموده اند که با استفاده از پتانسیل واتس اپ در برقراری ارتباط با مشتریان، توانسته اند درآمد خود را بسیار بالاتر از گذشته ببرند.

با توجه به این موضوع به نظر می رسد که WhatsApp Business یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه کمک به کسب و کارها محسوب شده و به زودی محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران برنامه های پیام رسانی بدست آورد. این اپلیکیشن بیشتر نیاز افرادی است که به راه اندازی کسب و کار های اینترنتی و آنلاین علاقه مند بوده و از این طریق قصد دارند تا ارتباط خود را با مشتریانشان به صورت فرا منطقه ای و گسترده ایجاد نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.