مقایسه سه خودرو لوکس و بروز جهانی

مشخصات فنی و عملکرد رودستر به اندازه ای حیرت انگیز هستند که بسیاری از دوستداران اتومبیل ها علاقه دارند آن را با سمبل قدرت و عملکرد فنی در دنیای ابرخودروها یعنی بوگاتی شیرون مقایسه کنند. استون مارتین نیز یک نمونه دیگر از خودرو های مورد توجه در مقایسه با این دو خودرو میباشد. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در این باره برای شما عزیزان ارائه دهیم.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقایسه سه خودرو لوکس و بروز جهانی

رودستر تسلا (Tesla Roadster)

تسلا از جمله کمپانی های خودرو سازی است که سالهاست در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت دارد. هم اکنون مدیریت این شرکت بزرگ بر عهده فردی به نام ایلان ماسک می باشد که با پیش بردن سیاست های جدید خود توانسته جایگاه این شرکت خودروسازی را در بین رقبا بسیار بالاتر ببرد.

رودستر تسلا از جمله آخرین محصولات این شرکت عظیم می باشد که بیشتر از یک ماه از معرفی آن نمی گذرد. این خودروی اسپرت و خوش ساخت و زیبا دارای جذابیت های چشم گیری است که آن را در عین زیبایی به یک خودروی قدرتمند نیز تبدیل نموده است که می تواند در بسیاری از جهات بوگاتی شیرون را پشت سر بگذارد.

این خودرو با استفاده از پیشرانه قدرتمند و طراحی آیرودینامیک فوق العاده خود می تواند 0-60 مایل را در 1.9 ثانیه طی نماید که در مقایسه با زمان بوگاتی شیرون در همین مسافت که 2.4 ثانیه است، حدود نیم ثانیه سریع تر می باشد. این در حالی است که این خودرو به صورت الکتریکی طراحی شده است و نیازی به استفاده از بنزین برای آن نمی باشد. در حالی که برای بوگاتی شیرون مساله مصرف سوخت بسیار بالا همیشه یکی از دغدغه ها محسوب می شود.

رودستر تسلا دارای سه موتور الکتریکی جداگانه می باشد که یکی برای به حرکت در آوردن چرخ های جلو و دوتا برای به حرکت در آوردن چرخ های عقب طراحی شده است. به این ترتیب می توان گفت که در مقایسه رودستر تسلا با بوگاتی شیرون، این خودرو می تواند از بسیاری از جهات بالاتر باشد.

اصلی ترین دلیلی که می توان در مقایسه رودستر تسلا با بوگاتی ، این خودرو را به جایگاهی بسیار بالاتر ببرد، قیمت فوق العاده ارزانتر رودستر نسبت به شیرون می باشد.

در حالی که برای خرید یک بوگاتی شیرون باید 3 میلیون دلار هزینه کرد، هزینه خرید یک رودستر تسلا تنها حدود 250 هزار دلار خواهد بود که این یعنی 2 و 750 هزار دلار صرفه اقتصادی. همچنین باید به یاد داشته باشیم که خودروهای ساخت کمپانی تسلا به بهترین ویژگی های امنیتی مجهز شده اند و از بروز ترین فناوری های موجود در رابطه با مسیریابی و هوشمند سازی در آن ها استفاده شده است.
 

بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی شد که در همان روزهای نخست رونمایی به عنوان یکی از قدرتمندترین و پر سرعت ترین خودروهای جهان، توانست زبانزد عموم جامعه گردد. این خودروی قدرتمند و زیبا تنها در 32.6 ثانیه قادر است سرعت خود را از صفر به 400 کیلومتر در ساعت برساند.

البته در مقایسه رودستر تسلا با بوگاتی شیرون، خودروی بوگاتی با سرعت نهایی 261 مایل بر ساعت برسد که آخرین سرعت رودستر بیش از 250 مایل بر ساعت نخواهد بود.

بوگاتی شیرون با استفاده از موتور 16 سیلندری خود و 4 توربو شارژ مجزا روی موتور خود، قادر است قدرت فوق العاده 1500 اسب بخار را تولید نماید که انقلابی در صنعت خودرو سازی جهان محسوب می گردد.

البته قیمت سرسام آور 3 میلیون دلاری این خودرو باعث می شود که نشستن پشت فرمان این خودرو برای بسیاری از افراد جامعه تنها به یک آرزو بدل شود. البته در مقایسه رودستر تسلا و بوگاتی، این قیمت تنها صرف قدرت موتور و سرعت آن نشده است.

تقریبا تمامی قطعات داخلی خودرو بوگاتی شیرون از بهترین مواد اولیه ساخته شده است و در طراحی روکش صندلی های این خودرو از بهترین چرم ممکنه بهره گرفته شده است. حتی نشان بوگاتی در جلو پنجره خودرو، از نقره میناکاری شده ساخته شده است تا از همه نظر، این خودرو به یک خودروی گرانقیمت و لوکس تبدیل گردد.
 

استون مارتین Vintage

اما محصولی که به تازگی از کمپانی استون مارتین به بازار عرضه شده است یک مدل از سری Vintage می باشد که در مقایسه رودستر تسلا و بوگاتی حرفی برای گفتن ندارد، اما به دلیل برخی مشخصات جالب توجه و ظاهر جذاب، جزو خودروهای رده بالا محسوب شده که می تواند در بازار خودروهای لوکس و اسپرت، حرفی برای گفتن داشته باشد. این خودرو می تواند در حد اکثر 3.5 ثانیه سرعت خود را از 0 به 60 مایل بر ساعت برساند.

موتور این خودرو قادر است قدرتی معادل 503 اسب بخار تولید نماید که در نهایت می تواند سرعتی معادل 310 کیلومتر بر ساعت به این خودرو ببخشد. طراحی بدنه خودرو کاملا از آلومینویم ساخته شده است که به خودرو ظاهری بسیار زیبا القا می کند.

بخش جالب توجه این خودرو، قیمت نسبتا پایین آن نسبت به دو رقیب خود می باشد. شما می توانید با صرف هزینه 150 هزار دلاری، صاحب یک استون مارتین Vintage شوید که نسبت به سایر خودروهای هم رده خودش، می تواند بسیار ارزان به نظر برسد.
 

مقایسه رودستر تسلا با بوگاتی شیرون و استون مارتین Vintage

در زیر جدولی را تهیه نموده ایم که به مقایسه رودستر تسلا و دو خودروی معرفی شده در قبل، از جهات مختلف خواهد پرداخت.

در این مقایسه می توانیم به سادگی پی ببریم که رودستر تسلا نسبت به سایر رقبای خود از جایگاه بسیار بالاتری بهره می برد و کم کم زمان آن رسیده است شاهد پایان سیطره بی رقیب خودروهای بوگاتی در بازار خودروهای اسپرت باشیم.
 
رودستر تسلا بوگاتی شیرون استون مارتین Vintage
0-60 mph 1.9 s 2.4 s 3.5 s
0-100 mph 4.2 s 5 s 6.8 s
سرعت نهایی (mph) 250 261 195
گشتاور (Nm) 10000 1600 684
قدرت (HP) 1500 503
حداکثر مسافت پیموده شده با یک باک یا یک بار شارژ 620 m 286 m
ظرفیت 4 نفر 2 نفر 2 نفر
قیمت 250,000 $ 3,000,000 $ 153,000 $



منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.