تبدیل صدا به متن

اگر می‌خواهید صدا را به متن تبدیل کنید، به سادگی به یک نرم افزار مناسب و برخی از دستگاه‌های ورودی نیاز دارید. در این مقاله بر چگونگی تبدیل صوت به متن، نرم افزاری که برای این منظور استفاده شده است، و خدماتی که گفتار را به متن تبدیل می‌کنند تمرکز شده است.
يکشنبه، 10 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
تبدیل صدا به متن
اگر کتاب صوتی یا  MP3 CDدارید و می‌خواهید صدا را به متن تبدیل کنید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از خدمات در نظر گرفته شده برای این منظور استفاده کنید.
 
تبدیل صوت به متن چند سال قبل کار سختی محسوب می‌شد. با این حال، با پیشرفت در فناوری و رایانه‌ها، این کار به یک کار بسیار آسان تبدیل شده است. اگر می‌خواهید صدا را به متن تبدیل کنید، به یک میکروفون با نرم افزار رونویسی صوتی مناسب، یا سرویسی نیاز دارید که کار را برای شما انجام دهد. اگر صدا را به متن تبدیل کنید، می‌توانید حتی بدون نیاز به استفاده از دستگاه پخشMP3، پخش کننده CD یا هر دستگاه چندرسانه‌ای دیگر، به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. تبدیل صوت به متن معمولاً در مراحل دادگاه، ضبط پزشکی و همچنین برای پروژه‌های آموزشی مورد نیاز است.
 

منابع تبدیل صوت به متن

نرم افزار تشخیص صدا
اگر می‌خواهید صدا را به متن تبدیل کنید، باید یک نرم افزار تشخیص صدا را خریداری کنید که بتواند کار را به صورت کارآمد انجام دهد. همچنین برای تهیه صوت برای نرم افزار برای انتقال به یک فایل متنی، به یک میکروفون نیاز دارید. بسیاری از برنامه‌های تبدیل صوت به متن در مغازه‌های رایانه شخصی نزدیک شما و همچنین در اینترنت موجود است. هرکدام مشخصات مربوط به سازگاری پرونده ورودی و خروجی را دارند. اگر می‌خواهید گفتار را به متن تبدیل کنید. فقط کافی است میکروفون را وصل کرده و تنظیم کنید، برنامه رونویسی صوتی را باز کنید و در میکروفون صحبت کنید تا گفتار شما رونویسی شود و به یک فایل متنی تبدیل شود. اکثر نرم افزارها از قالب‌های خروجی به صورت DOC یا PDF استفاده می‌کنند.
 
کتاب‌های صوتی
با استفاده از نرم افزار رونویسی صوتی، می‌توانید کتاب‌های صوتی (یعنی فایل‌های صوتی) را نیز به فایل‌های متنی تبدیل کنید. باید جلوی بلندگوها میکروفون قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که میکروفون خیلی نزدیک به بلندگو نیست. اگر این گونه باشد، ممکن است باعث بازخورد (یا فیدبک) شود. همچنین به این نکته توجه کنید که میکروفون از بلندگوها خیلی فاصله نداشته باشد، برای این که در برداشت صدا دچار مشکل نشوید. کتاب صوتی را پخش کنید، و آن را به یک فایل متنی تبدیل کنید. با این وجود، ممکن است شما نیاز به ایجاد برخی تنظیمات و میزان کردن‌ها در برنامه داشته باشید تا بتوانید خروجی پیش بینی شده را به دست آورید. تنظیمات، عملکردها و ویژگی‌ها از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر متفاوت است. در برخی از نرم افزارها، ممکن است لازم باشد علائم نگارشی را به صورت دستی در فایل متنی وارد کنید.
 
وب سایت‌های رونویسی آنلاین
روش دیگر تبدیل صوت به قالب متن استفاده از منابع رونویسی آنلاین است. در این وب سایت‌ها یک حساب کاربری باز کنید و فایل صوتی خود را از طریق بلندگوهای رایانه خود پخش کنید یا متن خود را در شماره تلفن ارائه شده توسط سرویس مورد نظر خود بخوانید. پس از خاتمه صحبت تلفنی، وب سایت در مورد مکان فایل متنی شما به شما اطلاع می‌دهد. از لینک استفاده کرده و پرونده را بارگیری کنید.
 
خدمات رونویسی آنلاین
 
صدای گوگل (Google Voice)
    RWS
سرویس صحبت به متن (speechtotextservice)
 
برنامه‌های افزودنی مرورگر
SpokenText Chrome Extension برای کروم
SpokenText Firefox Extension برای فایرفاکس
 
نرم افزار
Dragon Dictation که برای iDeviceها رایگان است.
e-Speaking's Software که اشتراکی و دارای دوره 30 روزه آزمایشی است.
Ultra Wave To Text Component 2.0.2011.401 که یک نرم افزار اشتراکی رایگان است.
Accurate Speech Recognition Software (رایگان)
Dragon NaturallySpeaking 11 Premium (پولی)
Dragon Dictate (پولی)
Windows Speech Recognition (با ویندوز ویستا و ویندوز 7)
Wave to Textپرونده  WMA(Windows Media audio)  به DOC  (Microsoft Works))
 

خدمات رونویسی صوتی

اگر نمی‌خواهید دردسر تبدیل فایل‌های صوتی به متن خود را داشته باشید، می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های رونویسی صوتی استفاده کنید. این شرکت ها تخصص زیادی در تبدیل هر نوع رسانه صوتی به نسخه‌های متنی دارند. آنها حتی قراردادهای برون سپاری را از غول‌های بزرگ بخش‌هایی مانند تجارت، آموزش، بازاریابی، مالی و غیره می‌پذیرند.
 
می توانید کاست‌های صوتی یا تصویری، دی وی دی و سی دی، و سایر پرونده‌های رسانه‌ای مختلف مانندAVI ، AAC ، MP3، MP4،WAV ، WMA  و موارد دیگر را برای آن‌ها ارسال کنید. قالب متن خروجی باید توسط شما انتخاب شود که در یک بازه زمانی مشخص به شما تحویل داده می‌شود. می‌توانید کتاب‌های صوتی (یعنی فایل‌های صوتی) را نیز به فایل‌های متنی تبدیل کنید. شرکت‌های رونویسی صوتی دارای پرسنلی هستند که به عنوان مبدل‌های صوت به متن شناخته می‌شوند که صوت را با فرمت متن به طور دقیق تایپ می‌کنند. این خدمات همچنین ممکن است تخفیف‌هایی را به مشتریان عادی ارائه دهد.
 
این اطلاعاتی اساسی بود در مورد چگونگی تبدیل صوت به متن، نرم افزارهای رایگان در دسترس برای این منظور، روش کلی تبدیل فایل‌های گفتاری به متن، و خدمات رونویسی صوتی.
 

نحوه تبدیل فایل‌های صوتی به اسناد متنی

مبدل‌های صوت به متن روشی جدید برای پیگیری اطلاعات مهم ارائه می‌دهند. در گذشته، یک نفر برای تند نویسی از اظهارات سریع تعیین می‌شد و سعی می‌کرد هر آن چه را که در یک بحث گفته می‌شد، ثبت کند. این مانع از مشارکت آنها می‌شد و همچنین باعث ایجاد حواس پرتی در اتاق می‌شد - مخصوصاً اگر آن شخص یک تایپ کننده با صدای بلند بود.
 
با مبدل صوتی به متن، دیگر لازم نیست نگران حواس پرتی در جلسات، سخنرانی‌ها یا مصاحبه‌های خود باشید. شما به سادگی می‌توانید صوتی را ضبط کرده و از هر آن چه که در فایل صوتی گفته شده است - حساب دقیق متنی دریافت کنید - بدون نیاز به تلاش اضافی.
 
اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید و یا استفاده از نرم افزار رونویسی صوت به متن را شروع کرده‌اید، مهم است که شما یکی از سبک‌های کاری را انتخاب کنید. این سبک‌ها در دقت، صحت و سرعت تفاوت‌هایی با هم دارند.
 
منبع: استفان رامپور - TechSpirited


نرم افزار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.