مشخصات آیفون ایکس

این گوشی ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد که برخی از آن ها برای اولین بار در صنعت موبایل پیاده سازی شده‌اند و پیش از این در هیچ گوشی شاهد ارائه آن ها نبودیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های گوشی آیفون X یا iPhone X بپردازیم که تاکنون در هیچ گوشی دیگری وجود نداشتند.
يکشنبه، 10 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشخصات آیفون ایکس

معرفی ایفون ایکس

کمپانی اپل معمولا محصولات خود را در یک رنج خاص تولید و شماره گذاری می کند. کمتر پیش آمده که از این کمپانی شاهد نام گذاری های جدید و خارج از قاعده باشیم. همچنین با توجه به اینکه ایفون ایکس همزمان با ایفون 8 رونمایی شده است، انتظار می رود مشخصات این گوشی نیز شبیه به ایفون 8 باشد. اما چیزی که از آن اطمینان داریم این است که ایفون ایکس حتما نقاط تمایزی داشته که سبب شده است اپل نام ایکس را برای آن برگزیند.

مهمترین تغییری که ایفون ایکس نسبت به سایر تولیدات کمپانی اپل در زمینه گوشی های هوشمند دارا می باشد، صفحه نمایش یک پارچه و بدون دکمه هوم می باشد. این تغییری است که به عقیده بسیاری از کارشناسان، بزرگترین تغییر گوشی های جدید ایفون می باشد. علاوه بر ایفون ایکس ، ایفون 8 نیز از این تغییر بی بهره نمانده است و از صفحه نمایشی بدون دکمه هوم استفاده می نماید.

به هر حال به نظر می رسد کمپانی اپل همچنان به تغییرات خود در محصولات جدیدش ادامه خواهد داد. از جمله دیگر تغییراتی که در ایفون ایکس شاهد آن خواهیم بود، تعویض مکان حسگر اثر انگشت در طراحی گوشی می باشد. همچنین همانند محصول جدید کمپانی سامسونگ یعنی S8 در مدل های جدید گوشی های ایفون امکان تشخیص چهره به قابلیت های گوشی اضافه شده است.
 

مشخصات iPhone X

در رابطه با مشخصات عمومی ایفون ایکس باید بگوییم که این گوشی از آخرین نسخه سیستم عامل مخصوص اپل، یعنی ios 11 بهره می برد. همچنین در بخش صفحه نمایش، این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش OLED شده است که کیفیت بی نظیری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

در بخش دوربین نیز آیفون ایکس از همان تکنولوژی دوربین دوگانه بکار رفته در ایفون 7 پلاس بهره خواهد برد که تا 5 برابر قابلیت زوم اپتیکال داشته و مقدار رزولوشن آن 12 مگاپیکسل می باشد. همچنین دوربین سلفی این گوشی قدرتمند دارای کیفیت نمایش 7 مگاپیکسلی می باشد.

ایفون ایکس با رم مقدار 3 گیگابایت عرضه خواهد شد که از یک پردازنده A11 اپل با 6 هسته بهره می برد. همچنین این گوشی از یک سنسور تشخیص چهره سه بعدی بهره می برد که توانایی تشخیص چهره حتی در نور کم را با استفاده از سنوسور مادون قرمز خود دارا می باشد. این گوشی در دو مدل با حافظه های 64 گیگابایت و 128 گیگابایت عرضه خواهد شد.
 

قیمت ایفون ایکس

در بحث قیمت محصولات اپل، باید بگوییم که همواره قیمت بالای محصولات این کمپانی زبانزد همگان بوده است. به همین دلیل نباید انتظاری در رابطه با قیمت پایین از محصولات اپل داشته باشیم. ایفون ایکس قیمتی معادل 1000 دلار خواهد داشت که در کانفیگ 128 گیگابایتی آن، این قیمت فراتر نیز خواهد رفت.

با احتساب نرخ ارز در ایران و همچنین هزینه گمرکات، پیش بینی می شود، این گوشی جدید ایفون در هفته های اول عرضه قیمتی بین 5 تا 6 میلیون تومان را دارا باشد. اما این قیمت با عرضه بیشتر این محصول در کشور های مختلف، رفته رفته کاهش یافته و در نهایت پیش بینی می شود قیمت تمام شده این گوشی بین 4 تا 4 میلیون و 500 هزار تومان باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.