آشنایی با بهترین دوربین گوشی در سال2017

در یک موبایل عوامل زیادی بر کیفیت عکس های گرفته شده تاثیر دارد اما قبل از هر چیزی می بایست فکر کنید که از یک دوربین چه انتظاری دارید. به طور مثال برای شما مهم است که عکس هایی که در محیط های بیرونی گرفته می شود کیفیت مطلوبی داشته باشد و یا اینکه عملکرد دوربین در نور کم هم برای شما مهم است؟ علاوه بر این، اندازه باتری و کیفیت صفحه نمایش را هم می بایست در نظر گرفت چرا که اگر تمام طول روز در حال جا به جایی باشید و بخواهید تصاویر زیادی بگیرید طول عمر باتری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با بهترین دوربین گوشی در سال2017

بهترین دوربین گوشی 2017

بر اساس آخرین اخبار منتشره از وب سایت DxOMark که از سال 2008 فعالیت خود را در زمینه مقایسه کیفیت های تصویری مختلف در دوربین ها و گوشی ها و سایر تجهیزات عکاسی آغاز نموده است، دوربین گوشی ایفون 8 پلاس با امتیاز 94 از 100 توانسته عنوان بهترین دوربین گوشی 2017 را از آن خود نماید. این وب سایت معتبر در زمینه مقایسه تصاویر گرفته شده از دوربین ها اعلام نموده که دوربین گوشی ایفون 8 پلاس بهترین و با کیفیت ترین دوربین از سری دوربین های گوشی بوده است که تا کنون در آزمایشگاه تخصصی خود مورد بررسی قرار داده است. در این آزمایش تعدادی دوربین گوشی دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته است که همگی جزو پرچم داران کمپانی های خود محسوب می شده اند.

با این حساب می توان گفت که بهترین دوربین گوشی 2017 متعلق به گوشی ایفون 8 پلاس می باشد که همچون ایفون 7 پلاس از تکنولوژی دوربین دوگانه در طراحی خود استفاده نموده است. دوربین ایفون 8 پلاس از کیفیت 12 مگاپیکسلی بهره می برد که در بین هم رده های خود نظیر سامسونگ S8 از امتیاز بیشتری برخوردار می باشد. دوربین دوگانه ایفون 8 پلاس همان تکنولوژی بکار رفته در ایفون 7 پلاس را به ارث برده و تنها تفاوت آن ، بهتر شدن و پیشرفته تر شدن آن می باشد.

همانند ایفون 7 پلاس، در ایفون 8 پلاس نیز یکی از دوربین ها وظیفه ثبت تصویر به صورت عریض (Wide) را دارد و دیگری وظیفه ثبت تصویر به صورت تله فوتو را داشته که به ثبت تصاویر به صورت عمقی و فوکوس شده را می پردازد. تصویر برداری به این صورت باعث می شود که تصاویر از کیفیت و عمق بیشتری برخوردار شوند و در نتیجه در تصویربرداری به صورت پورتره کیفیت بسیار بیشتری را شاهد باشیم.
 
میزان روشنایی
اما این تنها دلیل اینکه ایفون 8 پلاس بتواند عنوان بهترین دوربین گوشی 2017 را از آن خود کند، نبوده و مطمئنا پارامترهای دیگری نیز در این تست دخیل می باشند. یکی از این پارامترها تصویربرداری میزان روشنایی و شدت رنگ تصاویر ثبت شده می باشد که تمامی تست ها نشان از برتری دوربین ایفون 8 پلاس داشته اند.

تصاویر ثبت شده با این دوربین بسیار با کیفیت بوده و از نور بسیار خوبی برخوردار می باشند به طوری که حتی گاها افراد حرفه ای در عکاسی نیز ممکن است در اینکه این تصاویر با دوربین موبایل ثبت شده اند، به اشتباه بیفتند. در زیر یکی از این نمونه تصاویر که در اکثر تست های وب سایت DxOMark گرفته می شود، را شاهد هستیم که کیفیت بسیار بالایی را دارا می باشد.
 
تصویربرداری در نور کم
یکی دیگر از عواملی که در انتخاب بهترین دوربین گوشی 2017 دخیل می باشد، توانایی تصویر برداری در محیط با نور کم می باشد که در این خصوص نیز ایفون 8 پلاس توانست سایر رقبا نظیر HTC U11 و Pixel را کنار زده و در صدر قرار بگیرد. تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی ایفون 8 پلاس نشان از کیفیت قابل قبولتری در محیط های کم نور و بدون فلش می دهد که در زیر نمونه ای از این مقایسه را شاهد هستیم.
 
تصویربرداری در حالت زوم
اما مهمترین بخشی که ایفون 8 پلاس توانسته با اختلاف زیاد نسبت به سایر رقبا، پیشی بگیرد، تصویر برداری در شرایط بزرگنمایی و زوم شده است. همانطور که اشاره شد، تکنولوژی دوربین دوگانه ایفون 8 پلاس به گونه ای طراحی شده است که همواره یکی از دوربین ها به تصویربرداری به صورت زوم شده و در حالت فوکوس می پردازد. این قابلیت باعث شده تا تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین ایفون 8 پلاس از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر رقبا در حالت بزرگنمایی و زوم شده داشته باشد.
 
تصویربرداری پورتره
تکنولوژی بکار رفته در دوربین دوگانه ایفون 8 پلاس باعث شده تا این دوربین در تصویربرداری پورتره به عنوان بهترین دوربین گوشی 2017 دست پیدا کند. تصویر برداری پورتره در ایفون 8 بسیار فوق العاده بوده و نسبت به سایر رقبا از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار است. ضمن اینکه این تصویربرداری به هیچ وجه باعث نشده اشت تا رنگ طبیعی محیط از بین برود و به تصویر حالتی غیر واقعی ببخشد. در زیر نمونه ای از تصویربرداری به صورت پورتره و بلور شده با استفاده از دوربین های ایفون 8، ایفون 8 پلاس، پیکسل و HTC U11 را شاهد هستیم که می تواند نمونه خوبی باشد.
 
تشخیص رنگ
اما دیگر ویژگی که در ایفون 8 پلاس سبب شده است دوربین این گوشی به عنوان بهترین دوربین گوشی 2017 تبدیل شود، توانایی تشخیص رنگ فوق العاده این گوشی می باشد. دوربین ایفون 8 پلاس توانسته با استفاده از سنسورهای تشخیص رنگ خود بیشترین کیفیت موجود از شناسایی رنگ ها را به نمایش بگذارد و به همین دلیل است که وب سایت DxOMark مدعی شده است که تاکنون چنین دوربین گوشی را در لابراتوار خود تست ننموده است.
 

مقایسه دوربین های گوشی های مختلف

اما به سبب اینکه یک بررسی جامع تر از دوربین های گوشی های 2017 داشته باشیم و امتیاز بهترین دوربین گوشی 2017 را با امتیاز سایر دوربین ها مقایسه نماییم، لیستی از ده دوربین برتر گوشی را با مقدار امتیاز کسب شده آماده کرده ایم که در زیر شاهد آن هستید.
 
رتبه نوع گوشی امتیاز کسب شده دوربین
1 ایفون 8 پلاس 94
2 ایفون 8 92
3 گوگل پیکسل 90
4 HTC U11 90
5 ایفون 7 پلاس 88
6 سامسونگ گاکسی S8 88
7 سونی Xperia X 88
8 HTC 10 88
9 سامسونگ گلکسی S7 88
10 هواوی P10 87


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.