دانستنی های جالب و خواندنی درباره کاسکو

اگر یک چیز پنهانی در مورد طوطی وجود داشته باشد این است که انها کاملا باهوش هستند و حیواناتی تک می باشند . طوطی های دارای توانایی های هستند که در هیچ حیوانی یافت نمی شود، در اینجا اطلاعاتی درباره طوطی کاسکو گردآوری شده است.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستنی های جالب و خواندنی درباره کاسکو

بیش از یک نوع دارند

هرچند همه کاسکو ها شبیه هم هستند، اما در واقع دو نوع متمایز و دو زیرگونه کمتر شناخته شده دارند. محبوب‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها کاسکوی کنگو است که بزرگتر است و منقار مشکی و پر‌های خاکستری روشن دارد. دومین گونه رایج کاسکو تیمنه است که کمی کوچکتر از کنگو و بالهایش تیره‌تر است. همچنین نوک آن شاخی رنگ است. اما هر دو نوع علیرغم تفاوت هایشان حیوانات فوق العاده و به یک اندازه باهوش هستند.


جزء باهوش‌ترین پرندگان هستند

طوطی‌های خاکستری آفریقایی علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی هستند یکی از باهوش‌ترین‌ها هم هستند. در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی روی ظرفیت ذهنی آن‌ها انجام شده و نشان داده است که نه تنها آن‌ها می‌توانند کلمات بسیار زیادی یاد بگیرند بلکه می‌توانند از این کلمات به درستی استفاده و ارتباط برقرار کند. این پرندگان توانایی ذهنی و احساسی یک کودک ۵ ساله را دارند.


مراقبت از آن‌ها کار سختی است

چون این طوطی‌ها باهوش هستند پیوند بسیار قوی با صاحبانشان برقرار می‌کنند و از نظر احساسی نیازمند هستند. به همین دلیل با صاحبانی که زمان کافی برای رسیدگی و ارتباط روزانه با آن‌ها اختصاص می‌دهند رفتار بهتری دارند. علاوه براین آن‌ها نیاز به تمرین زیادی دارند تا عضلات و شرایط فیزیکی خود را حفظ کنند و باید روزی چند ساعت خارج از قفس باشند و بازی کنند.


عمر طولانی دارند

کاسکو ها تا ۸۰ سال در قفس عمر می‌کنند. آن‌ها از نظر احساسی بسیار حساس هستند و نمی‌توانند تحمل کنند زیاد دست به دست شوند بنابراین قبل از اینکه آن‌ها را بخرید خوب فکر کنید که پرنده‌ای برای همه عمرتان می‌خرید و باید نسبت به آن متعهد باشید.


به سختی می‌توان آن‌ها را مشغول نگه داشت

نگهداری از این طوطی به سختی نگهداری از یک کودک است. این طوطی به انگیزه‌های روانی زیادی نیاز دارد تا شاد و سالم بماند، بنابراین باید انواع اسباب بازی و روش‌های سرگرم کننده ذهنی دیگر را در اختیارشان بگذارید؛ در غیر این صورت رفتار مخرب و عادات ناخوشایندی از خود بروز می‌دهند.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.