انتقال سرور تلگرام یعنی چه؟

تلگرام پیام رسانی با کاربران زیاد در ایران است. مدتی است که خبر هایی مبنی بر انتقال سرور به ایران در فضای مجازی دیده میشود. در مقاله زیر توضبحاتی درباره سرور تلگرام داده شده است. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتقال سرور تلگرام یعنی چه؟

انتقال سرور تلگرام به چه معناست؟

خبر انتقال سرور تلگرام به ایران خبر مهمی است اما شاید دلیل آن برای شما مشخص نباشد. منظور از سرور های تلگرام چیست؟

چرا بحث انتقال سرور تلگرام به ایران بحث مهمی شده است به طوری که مقام های مسئول در داخل ایران و همچنین خود پاول دورو بنیان گذار پیام رسان تلگرام آن را جدی می گیرد. این سوالی است که قصد داریم در ادامه به آن پاسخ دهیم.
 

امنیت تلگرام

یکی از بزرگترین ویژگی های پیام رسان تلگرام که بعد از پیام رسان هایی مانند وایبر و واتس اپ کاربران وسیع ایرانی را به سوی این پیام رسان سوق داد، امنیت بالای آن در ایجاد ارتباطات است.

امنیت تلگرام به دلیل بهره گیری از نوعی پروتکل خاص به خود بالاست و البته تلگرام همیشه ادعا کرده است که اجازه دسترسی هیچ فرد یا نهادی را به اطلاعات خصوصی کاربران نمی دهد.

سرور های تلگرام که اطلاعات کاربران در آن نگهداری می شود در چندین کشور نگهداری می شوند اما تلگرام هنوز در ایران سرور ندارد.
 

دلیل درخواست ایران برای انتقال سرور تلگرام

اما دلیلی که مسئولین کشور انتقال سرور تلگرام را خواستار هستند و آن را الزامی می دانند یک بیانیه که از نصر الله جهانگرد نقل قول شده است، می باشد.

شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که ارائه‌دهندگان خدمات خارجی باید به خود کشور منتقل شوند.

با این حال تلگرام قصد دارد که مطمئن شود، شخص ثالثی به اطلاعات کاربرانش دسترسی نداشته باشند و بنابراین تاکنون درخواست کشور ها را از جمله ایران، روسیه و چین مبنی بر انتقال سرور تلگرام رد کرده است.
 

آخرین وضعیت از انتقال سرور تلگرام

پاول دورو دیروز در حساب توییتر خود در پاسخ به سوال یکی از کاربران این شبکه که درباره خبر انتقال سرور تلگرام از او پرسیده بود به این صورت پاسخ داده است.هیچ سروری از تلگرام ( یا سرور های دیگری که اطلاعات خصوصی کاربران ما را دارند) به ایران منتقل یا در آنجا نصب نمی شوند.

بنابراین واکنش پاول دورو کاملا مشخص است و پاسخ آن در برابر شایعه های انتقال سرور تلگرام کاملا قطعی و به نظر نمی رسد که قرار باشد در آینده نیز چنین انتفاقی صورت بپذیرد.

با این حال ممکن است در آینده شاهد اعمال محدودیت های بیشتر بر روی این پیام رسان باشیم چرا که در حال حاضر نیز امکان برقراری تماس صوتی در تلگرام مسدود شده است، در این صورت شاید بهتر باشد یک جایگزین مشابه تلگرام در نظر بگیرید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما