این 10 فکر مثبت شما را به موفقیت می‌رساند

موفقیت یک مسیر پر پیچ و خم دارد. جاده‌ای که پیمودن آن انرژی فوق‌العاده‌ای می‌خواهد. به همین دلیل نیز عده‌ای از میان راه پا پس می‌کشند و اهدافشان برای آن‌ها تبدیل به رویا می‌شود. افکار مثبت محرکه‌هایی هستند که هر فرد برای رسیدن به موفقیت با آن‌ها نیاز دارد.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
این 10 فکر مثبت شما را به موفقیت می‌رساند

موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید

عادت کرده‌ایم که هر چیزی که می‌خواهیم، باید فورا مهیا شود. اما در حقیقت چیزهای خوب، به سادگی به دست نمی‌آیند. اگر شما نیز اهداف و آرزوهای بزرگی در سر دارید، باید بدانید که برای دست یافتن به آن تلاش فراوانی نیاز است. به هدف خود عشق بورزید و بی‌مهابا برای دست‌یابی به آن از جان و دل مایه بگذارید. صبر خود را افزایش دهید و به امید این که یک شبه موفق شوید، نباشید. برای رسیدن به خواسته‌ی ارزشمند و بزرگ خود حتی ممکن است لازم باشد از بسیاری چیزها بگذرید. اما مطمئن باشید خواسته‌ی شما ارزشش را دارد.

با فکر کردن به مسیر طولانی پیش رو، بیهوده خود را نترسانید. زمان به هر نحوی میگذرد. چقدر زیبا است اگر با گذشتن آن، خواسته‌هایتان را به داشته‌های خود تبدیل کنید.
 

پذیرفته نشدن، یک ترس رایج است

فرق انسان‌های موفق با دیگران این است که آن‌ها تسلیم ترس‌هایشان نمی‌شوند. مردم عموما از این که مورد پذیرش دیگران واقع نشوند، واهمه دارند. آن‌ها مدام اتفاقات بدی که ممکن است در مسیرشان رخ دهد را مرور می‌کنند. آن‌ها می‌ترسند کارشان مورد تایید واقع نشود. اما در حقیقت باید بدانیم اگر در راه رسیدن به هدفمان با شکست مواجه شدیم، به این معنا نیست که دیگر نمی‌توانیم به خواسته‌ی خود دست پیدا کنیم. این شکست‌ها به این معنا است که باید بار دیگر برای رسیدن به هدفمان به پاخیزیم.

فکرهای منفی را از ذهن خود دور کنید و اجازه ندهید سد راهتان شوند. ممکن است باورش سخت باشد؛ اما، والت دیزنی را به دلیل خلاق نبودن، از دفتر روزنامه اخراج کردند.
 

شما قابلیت‌های فراوانی دارید

خدا برای خلق تک تک ما، دلیلی داشته‌است. هر کدام از ما قابلیتی داریم، که در نوع خود منحصر به فرد است. توانایی افراد مختلف یکسان نیست. برخی افراد می‌توانند دنیا را گلستان کنند. بعضی‌ها می‌توانند سرمایه‌ی میلیون دلاری بسازند. عده‌ای نیز ایده‌پردازند. این خود شما هستید که با کاوش در شخصیتتان می‌توانید قابلیت‌های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید.
 

فرصت‌ها تمام نمی‌شوند

شادترین آدم‌های دنیا، آن‌هایی هستند که برای رسیدن به اهدافشان تا می‌توانند، تلاش می‌کنند. بعضی‌ها تصور می‌کنند در دنیا جایی برای آنها وجود ندارد. آن‌ها به اشتباه گمان می‌کنند دنیا اشباع شده و دیگری جایی برای نشان دادن مهارت‌های آن‌ها ندارد. اما این فکر و خیال‌ها اشتباه محض اند. دنیا برای همه‌ی آدم‌هایش جا دارد. تنها کافی است برای نشان دادن استعدادهایتان دست به کار شوید.
 

برای رسیده به خواسته‌ی خود، ریسک کنید

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. برای رسیدن به خواسته‌ی خود ریسک‌ پذیر باشید. گاهی اوقات از حاشیه‌ی امن خود فراتر بروید و چیز‌های جدیدی را تجربه کنید. این کار روزمرگی را از زندگیتان خارج می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید به یک شرکت بزرگ، پیشنهاد همکاری بدهید. در بدترین حالت ممکن، آن شرکت پیشنهاد ما را نخواهدپذیرفت!
 

به خود پاداش بدهید

در کنار تلاش فراوان برای رسیدن به چیزی که رویای شما است، به خود استراحت نیز بدهید. اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید و بعد از دست‌یابی به آن، به خود جایزه بدهید. این جایزه هر چیزی می‌تواند باشد. هر چیزی که باعث خوشحالیتان شود. از رفتن به یک سفر گرفته تا خرید ساعت نو. این هدیه‌ها، باعث می‌شود تا ادامه‌ی مسیر را با روحیه‌ی بالاتری طی کنید.
 

افرادی که همراهتان بودند را فراموش نکنید

اگر افرادی را در کنار خود دارید که با شما هم‌دل اند، بدانید که بسیار خوش‌بخت هستید. خیلی از آدم‌ها چنین افرادی را در زندگی خود ندارند. اشخاصی را که در طول این مسیر و یا بخش‌هایی از آن کنارتان بودند و شما را برای پیمودن این راه یاری کردند، از یاد نبرید. شاید در ظاهر شما فردی باشید که به موفقیت رسیده؛ اما، در حقیقت بدون همراهی آن‌ها ممکن بود نتوانید به آنچه می‌خواستید، برسید.
 

رویاهایتان را تبدیل به واقعیت کنید

شما هم اکنون نیمی از راه را پیموده‌اید؛ زیرا، توانسته‌اید، موفقیت را در ذهن خود، تصور کنید. افراد زیادی هستند که بدون این که در پی رسیدن به یک هدف مشخص باشند، زندگی می‌کنند. بدانید که همین الان، تمام آن آدم‌ها را پشت سر گذاشته‌اید. در طی این مسیر همواره به خاطر داشته‌باشید که نتیجه‌ی تحمل این سختی‌ها و یا حتی ترد شدن‌ها، رسیدن به چیزی است که امروز آرزویش را دارید. اگر شجاعت تصور رسیدن به موفقیت را داشته‌اید، بدانید توان رسیدن به آن را نیز دارید. قدرت ذهن خود را دست کم نگیرید.
 

تاثیر کلمات را دست کم نگیرید

گفته‌های امروز ما حقیقت‌های فردایمان را می‌سازند. بنابراین تا می‌توانید مثبت بیاندیشید. نگذارید حتی خیال شکست خودن به خاطرتان برسد. اطمینان داشته‌باشید که شما برای رسیدن به خواسته‌ی تان ساخته‌ شده‌اید و دیر یا زود موفق خواهیدشد.
 

شما شایستگی رسیدن به خواسته‌یتان را دارید

صبح‌ها به آیینه خیره شوید. به خود لبخند بزنید و بگویید امروز یک روز تازه برای نزدیک‌تر شدن به هدف است. روی توانایی‌هایتان حساب باز کنید و از امکانات موجود برای دست‌یابی به خواسته‌ی خود استفاده کنید. قابلیت‌های خود را مرور کنید و باور داشته‌باشید شایسته‌ی بهترین‌ها هستید.


 

منبع: رازینه



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.