آیا میتوان در تلگرام تماس صوتی و تصویری برقرار کرد؟

ا توجه به اینکه تلگرام یک نرم افزار Open Source می باشد این امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان مختلف می دهد تا بتوانند در بستر امنیتی تلگرام اقدام به توسعه و شخصی سازی برنامه تلگرام کنند. از این رو روزانه نرم افزارهای زیادی تحت عناوین مختلف برای تلگرام منتشر می شود که همگی به دنبال ارائه امکانات بیشتر برای جذب کاربران می باشند.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا میتوان در تلگرام تماس صوتی و تصویری برقرار کرد؟

تماس صوتی تلگرام

این قابلیت که از حدود یک ماه پیش برای کاربران تلگرام فعال شده است امکان برقراری تماس صوتی با کیفیت از طریق اینترنت را به کاربران تلگرام می دهد. با استفاده از این امکان قادر خواهید بود با بقیه کاربران تلگرام تماس گرفته و بصورت صوتی مکالمه نمایید. این امکان در همان روزهای نخست، بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث شد میلیون ها تماس صوتی در طی چند روز در سرور های تلگرام ثبت گردد. منتها تنها پس از چند روز این امکان ارزشمند در ایران فیلتر شد و امکان استفاده از آن با محدودیت مواجه گردید. اما این امکان از طریق vpn و تونل زدن قابل استفاده است.

برای فعال کردن تماس تلگرام به صورت صوتی تنها کافیست پس از اجرای نرم افزارهای عدم فیلترینگ ، وارد تلگرام شده و روی پروفایل شخصی که قصد تماس با او را دارید کلیک کنید تا وارد صفحه پروفایل او گردید. سپس با استفاده از آیکون بالای صفحه، با او تماس بگیرید.
 

تماس تلگرام بصورت تصویری

تماس تصویری تلگرام ، امکانی است که هنوز از طرف سرورهای رسمی تلگرام بر روی این برنامه قرار نگرفته است. اما برخی از برنامه های مود شده و نسخه های غیر رسمی تلگرام هستند که این امکان ارزشمند را به رایگان در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. معروف ترین این برنامه ها، تلگرام نارنجی و ویدوگرام می باشد.

این برنامه ها اصولا از پلتفرم اصلی تلگرام تبعیت کرده و تنها از برخی امکانات بیشتر بهره مند می باشند. دو نمونه ای که از انواع نسخه های تلگرام در بالا ذکر شد، به صورت کاملا رایگان بوده و در دسترس عموم قرار دارد.

لازم به ذکر است که بسیاری از کاربران تلگرام به دلیل ملاحظات امنیتی، آنچنان مایل به استفاده از برنامه های غیر رسمی ندارند. در خصوص امنیت نسخه های غیر رسمی تلگرام نیز قبلا سخن به میان آمده است. آنچه مهم است، این است که تا کنون هیچ گزارشی از فعالیت های مخرب این دو برنامه ذکر نشده است و کاربری شکایتی نداشته است. به هر حال این اپلیکیشن های مود شده گاهی ممکن است از اطلاعات کاربرانشان استفاده بنمایند.

به هر حال اگر همچنان راغب به استفاده از امکان تماس تلگرام و برقراری تماس های صوتی و تصویری با این اپلیکیشن سودمند هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن های مود شده تلگرام می باشد که علاوه بر امکانات معمول تلگرام، قادرند امکانات بسیار بی نظیر تری را برای شما فراهم نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.