چگونه سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهیم؟

وقتی که گوشی فعلی‌ تان را خریده بودید، سرعتش خیلی بیشتر از الان بود و با گذشت زمان، به‌ خصوص اگر سیستم‌ عامل خود را به‌ روزرسانی کرده‌اید یا برنامه‌های زیادی نصب کرده باشید، گوشی شما کُندتر شده است. گاهی‌‌ اوقات مجبورید برخی تنظیمات را بررسی کنید یا برنامه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید نصب کنید. در این مقاله به شما راه‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی را آموزش می‌دهیم.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت اینترنت گوشی

کم شدن سرعت اینترنت، می تواند بنا به دلایلی مثل سیگنال ضعیف و یا ازدحام خطوط باشد. معمولا پس از مدتی، سرعت اینترنت گوشی خود به خود کمتر می شود. در این میان دلایلی وجود دارد که می توان آن ها را رفع نمود و افزایش سرعت اینترنت را تجربه کرد.
 
حافظه کش گوشی خود را پاک کنید
پاک کردن حافظه کش گوشی، می تواند دلیلی بر افزایش سرعت اینترنت باشد. اگر حافظه کش تلفن همراه شما پر باشد، در نتیجه توان پردازشی موبایل شما کاهش یافته و در نتیجه سرعت اینترنت نیز کم می گردد. برای پاک کردن حافظه کش گوشی باید از قسمت تنظیمات وارد بخش حافظه یا Storage شده و در بخش مربوط به حافظه پنهان، روی عبارت پاک کردن حافظه پنهان یا Clear cached data کلیک نمایید.
 
حذف برنامه بلا استفاده از سیستم
بسیاری از ما روی تلفن همراه خود برنامه هایی داریم که شاید هرگز از آن ها استفاده ننماییم. این برنامه ها ممکن است با هر بار اتصال به اینترنت برای دریافت آپدیت ها و بروز رسانی های خود از داده اینترنت ما استفاده کرده و در نتیجه باعث کاهش سرعت اینترنت گردند.

برای پاک کردن برنامه های بلااستفاده ابتدا به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس گزینه Apps یا برنامه ها را انتخاب کنید. در بالای صفحه در بخش های برنامه های دانلود شده و روی کارت حافظه، برنامه های بلا استفاده را پیدا کرده و سپس با انتخاب آن ها و کلیک روی گزینه لغو نصب یا Uninstall آن ها را پاک کنید.
 
حالت داده گوشی خود را در 3جی یا 4جی قرار دهید.
همه ما می دانیم که با انتقال سیمکارت از 2 جی به 3 جی یا 4 جی، سرعت اینترنت افزایش خواهد یافت. چگونگی انجام تنظیمات اینترنت 4جی در آموزش های قبل بیان شده است.
 
فعال کردن حالت Text mode در مرورگر
گاهی اوقات که سرعت اینترنت به شدت افت می کند، اگر نیاز مبرم به اینترنت داشته باشیم می توانیم با تغییر حالت معمول مرورگر گوشی به Text mode باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی گردیم. این امر به سادگی در تنظیمات خود مرورگر قابل انجام است.
 
استفاده از مرورگرهای سریع برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
یکی از عوامل کاهش سرعت اینترنت می تواند کندی خود مرورگر باشد. مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس با شعار سرعت بالاتر برای وب گردی طراحی شده اند.

در این میان نیز برخی از مرورگرها مثل فایرفاکس فوکوس که به تازگی توسط کمپانی فایرفاکس ارائه شده است از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که از لینک مربوطه می توانید به راحتی آن را دانلود نمایید.
 
استفاده از برنامه های افزایش سرعت اینترنت گوشی
برخی از اپلیکیشن ها نیز بصورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده اند که هدفشان بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت گوشی می باشد.

با نصب این چنین برنامه هایی نظیر برنامه Internet booster and optimizer که صرفا با هدف افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید طراحی شده اند. این برنامه از طریق گوگل پلی قابل دانلود بصورت رایگان است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.