اطلاعاتی درباره گوشی وان پلاس5

وان‌ پلاس یک شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی است که در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شنزن واقع شده‌ است. بر اساس اسناد ثبت شده در سازمان نظارت بر بازار شهرداری شنژن در دولت چین اعلام شد وان‌ پلاس یکی از شرکت‌های تابعه اوپو است اما مسئولان وان‌ پلاس اعلام کردند که علناً از شرکت OPPO جدا شده اند. در ادامه توضیحاتی درباره یکی از مدل های گوشی در این کمپانی ارائه داده ایم.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اطلاعاتی درباره گوشی وان پلاس5

ویژگی های کلیدی وان پلاس ۵

از جمله ویژگی هایی که می توان فقط به این مدل گوشی نسبت داد استفاده از رم ۸ گیگابایتی می باشد.

همچنین طراحی صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت تصویر ۲k می تواند دیگر خصوصیتی باشد که رقبا را به چالش بکشد.

محبوبیت این برند چینی فقط بخاطر عرضه محصولات با قیمت پایین نیست، بلکه وان پلاس موفق شده است با همین قیمت پایین، به سطحی از کیفیت سخت افزار برسد که رقبای دیگر با قیمتی بسیار بالاتر مدعی آن شده اند.
 
صفحه نمایش وان پلاس ۵ چگونه خواهد بود؟
احتمالا در نسل جدید گوشی وان پلاس ۵ شاهد صفحه نمایشی با اندازه ۵٫۳ یا ۵٫۵ اینچی با کیفیت تصویر ۲k خواهیم بود که نشان از قدرت بالای این صفحه نمایش می دهد.

اما سوالی که ممکن ذهن را درگیر خود نماید این است که چرا ما باید از این چنین کیفیت تصویری، در این صفحه های کوچک که نهایتا ۶ اینچ هستند استفاده کنیم؟

باید گفت که برای بردن بیشترین استفاده از فناوری واقعیت مجازی در تلفن های همراه هوشمند، به این چنین کیفیت تصویر بالایی نیاز داریم. کیفیت نمایش ۲K می تواند در استفاده از قابلیت واقعیت مجازی گوشی وان پلاس ۵ بسیار کارآمد ظاهر شود. پس دور از انتظار نخواهد بود که این شرکت، پرچم دار جدید خود را با این صفحه نمایش راهی بازار نماید.
 
ویژگی های طراحی گوشی وان پلاس ۵
تصاویری که از وان پلاس ۵ به بیرون درز پیدا نموده است، نشان از یک طراحی تمام فلزی با دو دوربین در پشت (Dual Camera) و یک دوربین سلفی در جلو می دهد.

پیش بینی ها نشان می دهد که وان پلاس ۵ ممکن است در ۴ رنگ متنوع به بازار عرضه شود. در نهایت می توان گفت که وان پلاس ۵ در مقایسه با وان پلاس ۳T طراحی پیشرفته تری خواهد داشت و تماما از فلز می باشد.
 
کیفیت دوربین وان پلاس ۵
ویژگی های کلیدی که از وان پلاس ۵ فاش شده است حاکی از این واقعیت است که این گوشی در پشت دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو می باشد.

همچنین ویژگی که میتوان از آن بعنوان یکی از خصوصیات اصلی دوربین های وان پلاس ۵ نام برد، قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده می باشد.

شنیده ها حاکی از این است که هر دو دوربین تعبیه شده در پشت ۱۲ مگاپیکسلی بوده که یکی از آنها وظیفه تصویربرداری بصورت عادی و رنگی و دیگری وظیفه تصویر برداری به صورت مونوکروم (سیاه سفید) را دارد. این تقسیم وظایف در دوربین ها باعث میشود که تصاویری با روشنایی و کنتراست بیشتر و نویز کمتر ثبت کنیم.
 
ویژگی های باتری
خوشبختانه توانایی شارژدهی و عمر باتری یکی از مسائلی است که وان پلاس همیشه روی آن تمرکز و به آن تاکید داشته است.

این کمپانی با استفاده از باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در نسل پیشین تلفن همراه های خود یعنی وان پلاس ۳T نشان داد که توانایی ویژه ای در طراحی باتری های با توان بالا دارد.

چیزی که ما در گوشی وان پلاس ۵ انتظار داریم ببینیم ادامه همین روند و یا حتی چیزی بهتر می باشد. منابع اعلام کرده اند که باتری های وان پلاس ۵ دارای قدرت ۴۰۰۰ میلی آمپری خواهند بود. البته برخی منابع از باتری های ۳۶۰۰ میلی آمپری نیز برای این مدل گوشی خبر داده اند. اما چیزی که تمام منابع مشترکا اعلام نموده اند، سرعت بسیار بالای شارژ این مدل گوشی می باشد.
 
قدرت پردازش وان پلاس ۵ چگونه است؟
وان پلاس همیشه بخاطر قدرت بالای پردازشی، زبانزد بوده است. این روند مطمئنا در پرچم دار جدید این کمپانی نیز پیش گرفته خواهد شد.

چیزی که پیش بینی می شود این است که وان پلاس ۵ از یک پردازنده Snapdragon 835  برای محاسبات و از یک رم ۶ الی ۸ گیگابایتی بهره خواهد برد.

نمونه این پردازنده در گوشی های پرچم دار دیگر کمپانی ها، نظیر  galaxy S8 سامسونگ و Xperia XZ Permium سونی، بکار رفته و امتحان خود را پس داده اند. در ضمن حافظه ی داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت پیش بینی شده است.

بطور کلی تجربه ای که ما از نسل پیشین این گوشی؛ یعنی وان پلاس ۳T بدست آوردیم، به ما نشان داد که گوشی های ساخت این برند خوشنام چینی، بسیار پر قدرت و با کیفیت می باشد که این موضوع به همراه قیمت بسیار پایین در برابر رقبا، باعث محبوبیت دو چندان گوشی های ساخت این کمپانی شده است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.