توضیحاتی درباره دوربین دوگانه در تلفن همراه

بخش زیادی از محبوبیت یک گوشی تلفن همراه به دوربین آن برمی‌گردد. این سال‌ها تغییرات زیادی روی دوربین انواع گوشی‌ها اعمال شده است که دوربین دوگانه جدیدترین آن است که به سرعت جایش را در دل کاربران باز کرد؛ دوربینی که دنیای کاربران را متحول و امکان ثبت لحظات را با زیبایی هر چه بیشتر برایشان فراهم کرده است.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توضیحاتی درباره دوربین دوگانه در تلفن همراه

دوربین دوگانه چگونه عمل می کند؟

فناوری دوربین دوگانه با هدف تصویر برداری با کیفیت بالاتر و وضوح بیشتر، در تلفن های همراه امروزی به کار گرفته شد. اما هر کمپانی از راهکار مخصوص به خود برای بهره برداری از این تکنولوژی استفاده نموده است.

بعضی از شرکت ها نظیر هواوی، از تکنولوژی دوربین دوگانه جهت ثبت تصاویر با شفافیت بیشتر و برخی همانند شرکت اپل، برای ثبت تصاویری با عمق بیشتر، استفاده نموده اند.

اما نکته حائز اهمیت این است که در استفاده از دوربین های دوگانه کیفیت تصاویر بالاتر رفته و کاربران می توانند تصاویر بهتری را نسبت به قبل ثبت کنند.
 
تکنولوژی بکار رفته در دوربین های آیفون ۷ پلاس
اپل در پرچم دار جدید خودش برای استفاده از دوربین دوگانه ، راهکاری کاملا متفاوت نسبت به رقبای خودش پیش گرفته است.

در دوربین های جدید گوشی ایفون ۷ پلاس ، که از دوربین دوگانه در پشت بهره می برد، یکی از لنزها برای تصویر برداری بصورت عریض (Wide) و دیگری در حالت دائما زوم قرار دارد.

هنگامی که این دو تصویر با یکدیگر ادغام شوند، تصاویری با عمق بیشتر و کیفیتی بالاتر خواهیم داشت. این مزیت برای استفاده در عکس برداری در حالت پورتره ، بسیار کاربردی می باشد.

لنزهای این دو دوربین هر دو ۱۲ مگاپیکسلی بوده که یکی از دریچه دیافراگم f/1.8  با فاصله کانونی ۲۸ میلیمتر و دیگری از f/2.8 با فاصله کانونی ۵۶ میلی متر بهره می برد.
 
تکنولوژی دوربین دوگانه هواوی
هواوی راهکاری متفاوت برای استفاده از دو دوربین در پشت پیش گرفته است که منجر به تصویر برداری با شفافیت بیشتر، خواهد شد.

این تکنولوژی در پرچم دار جدید این کمپانی یعنی P10  و همچنین honor 9 بکار رفته است. در طراحی دوربین دوگانه هواوی، یکی از لنزها مسئولیت تصویر برداری بصورت سیاه و سفید و دیگری بصورت رنگی را خواهد داشت.

همانطور که می دانید تصاویر سیاه و سفید قدرت بالایی در تمایز شدت روشنایی تصاویر دارند. پس با استفاده از این تکنولوژی، گوشی های هواوی که از دوربین دوگانه بهره می برند ، خواهند توانست تصاویری با کیفیت و شفاف تر حتی در محیط های با نور کم ثبت کنند که این خود مزیتی قابل توجه در بازار رقابتی تلفن همراه می باشد.

بطور کلی می توان گفت که این تکنولوژی نوظهور می تواند منجر به تحولی عظیم در طراحی دوربین های پر قدرت تر در تلفن های همراه گردد.

این تکنولوژی هر روز در حال توسعه می باشد و علاوه بر دو برند ذکر شده، کمپانی های دیگری نظیر شیائومی ، اچ تی سی و ال جی نیز روی این فناوری کار کرده اند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارا می باشند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.