بررسی شکاف دیجیتالی بین نسل ها و راه حل هایی برای رفع آن

هر جا که پای درد دل هم نسلهایمان می نشینیم از تفاوت های بیشمار دروان کودکیشان با کودکانشان می گویند. این نسل، نسل رسانه و اینترنت است. جمله ای که بارهای بار از زبان نزدیکان و شاید فرزندانمان شنیده ایم. برای حل شدن این مشکل چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا در مطلب زیر توضیحاتی در این باره برایتان ارائه دهیم.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی شکاف دیجیتالی بین نسل ها و راه حل هایی برای رفع آن

نحوه پر کردن شکاف دیجیتالی بین نسل ها

امروزه به اشخاصی که به‌ راحتی نمی‌ توانند با کامپیوترها و یا گوشی‌ های تلفن هوشمند کار کنند احساس بی‌ سوادی دست می‌ دهد.

جالب است بدانید که اکثر اشخاصی که میان‌ سال و یا سالخورده‌ تر هستند نیز خودشان را در چنین شرایطی می‌ بینند.

نیاز است که به اشخاص و جمعیت مسن جامعه خودمان در این رابطه به‌ وسیله آموزش و تمرین‌ های آسان کمک کنیم که بتوانند در موقعیت‌ هایی که خدایی نکرده گوشی‌ شان را گم می‌ کنند و یا با مشکلات امنیتی رو به‌ رو می‌ شوند گلیم خودشان را از آب بکشند و مستأصل نشوند.

توصیه هایی را در این رابطه حضورتان معرفی می‌ کنیم:

1.نیاز های خودتان را بسنجید و دستگاهی را بخرید که برای شما ویژگی‌ هایی را فراهم می‌ آورد که به آن‌ ها علاقه دارید و شامل چیز اضافه‌ ای نباشد.

2.یک برچسب که حاوی نام و شماره تلفن شما باشد را به پشت تلفن همراهتان بچسبانید یا از نام و شماره تلفنتان عکسی بگرید که هنگامی‌که گوشی‌ تان گم شد به این وسیله بتوانند آن را به شما برگردانند.

3.برای گوشی هوشمند خود یک بیمه معتبر تهیه کنید.

4.از این‌ که از خدمات دهندگانی چون اپل و یا دیگر خدمات دهندگان درخواست کمک کنید اصلاً نترسید. آن‌ ها می‌ توانند به شما کمک کنند که گوشی خود را به‌ صورت آنلاین به ثبت برسانید و از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید.

5.گوشی خود را به‌ وسیله پسورد حفاظت کنید و از پسورد هایی استفاده کنید که قادر باشید آن‌ ها را به خاطر بیاورید اما حدس زدن آن برای دیگران مشکل باشد.

6.همیشه نرم‌ افزار گوشی هوشمند خود را به‌ روز نگه‌ دارید تا آسیب‌ پذیر نباشید.

7.برنامه‌ هایی که را که با آن‌ ها آشنایی ندارید را بارگذاری و اجرا نکنید.

8.خودتان را به‌ وسیله منابع معتبر و وسیع موجود در اینترنت مانند وب‌ سایت سامانه مراقبت از خانواده آموزش دهید.

9.یک تلفن همراه هوشمند تنها یک ابزار برای توسعه بخشیدن به ارتباطات شماست پس سعی کنید بیش‌ از حد در آن غرق نشوید.

در واقع شکافی دیجیتالی بین نسل‌ ها وجود دارد. یک نسل بسیاری از زمان خود را بدون دسترسی به ارتباطات دیجیتال گذرانده است و نسلی دیگر برای انجام کارهای روزانه‌ اش وابسته به کامپیوتر هاست.

این دو نسل می‌توانند دست‌ به‌ دست هم داده و با استفاده از تجارب خود تشکیل یک جامعه غنی را بدهند.

ما نیز بایستی به همسایگان مسن و اعضای خانواده‌ مان که اشخاصی هستند که می‌ توانند به برخی از قواعد و راهنمایی‌ ها احترام بگذارند و تجربه فوق‌ العاده‌ ای در استفاده از ارتباطات دیجیتال داشته باشند که همراه با چاشنی اعتماد و اطمینان باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.