آیا پیام رسان موبوگرام امن است؟

اپلیکیشن موبوگرام نام یکی دیگر از جدید ترین برنامه های غیر رسمی تلگرام موجود در فضای مجازیست . با رواج یافتن تلگرام تعداد زیادی برنامه های ثانویه در عنوان تلگرام های غیر رسمی وارد مارکت های اندرویدی شده است که میتوان گفت این برنامه جزو برترین تلگرام های غیر رسمیست . این برنامه دارای امکانات و قابلیت های فوق العاده بالاییست که باعث شده در مارکت ها چند صد هزار نصب را به خود اختصاص دهد.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا پیام رسان موبوگرام امن است؟

امنیت موبوگرام تا چه حدی می باشد؟

نسخه های غیر رسمی ، نسخه هایی هستند که از روی شالوده اصلی برنامه تلگرام طراحی شده و به سرورهای برنامه اصلی متصل می شوند. پس می توان چنین برداشت کرد که در امر پیام رسانی، دقیقا همان امنیتی برقرار است که در برنامه اصلی تلگرام موجود می باشد.

البته در این میان هستند برنامه هایی که بر پایه API اصلی کار نکرده و ارتباط امنی را برای کاربرانشان فراهم نمی آورند. اما با بررسی های انجام شده باید گفت که موبوگرام از این قاعده استثناست و تمامی قوانین مربوط به امنیت موبوگرام و پیام رسانی رعایت شده است.
 
سرور موبوگرام چه اطلاعاتی از کاربر دریافت می کند؟
ممکن است برای بسیاری از افراد که اطلاعاتی راجع به پروتکل های ارتباطی دارند، این سوال پیش بیاید که اگر موبوگرام تماما از سرورهای اصلی تلگرام برای دریافت و ارسال پیام استفاده می کند، پس وظیفه سرورهای هانیستا چیست؟

سرورهای هانیستا که توسعه دهنده اصلی برنامه موبوگرام می باشند ، چه اطلاعاتی را رد و بدل می کنند؟ آیا این سرورها ، پیام های کاربران را در خود ذخیره نمی کند؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که با تحقیقاتی که بعمل آمده، می توان گفت که تنها اطلاعاتی که بین موبوگرام و سرورهای اصلی برنامه موبوگرام ، به اشتراک گذاشته می شود ، تنها اطلاعات آپدیت برنامه ، پنجره آلارم و اطلاع رسانی به کاربر و اطلاعات مربوط به نسخه موبوگرام و اندروید نصب شده روی گوشی کاربر می باشد.
 
آیا موبوگرام امن است ؟
با توجه به جمیع جهات ذکر شده در بالا ، می توان اینطور نتیجه گرفت که کاربران نباید در استفاده از موبوگرام نگرانی زیادی داشته باشند. چراکه این نرم افزار از استانداردهای پیام رسانی تلگرام استفاده نموده و همانطور که می دانید تا به حال هیچ هکری موفق به شکستن الگوریتم رمزنگاری و هک تلگرام نشده است.

اما اگر هنوز هم به امنیت موبوگرام شک دارید، بهتر است بدانید که این برنامه از طرف خود تلگرام تایید شده است و دارای کد تاییدیه می باشد. البته تایید فقط در همین حد که موبوگرام از API تلگرام استفاده می نماید.
 
دانلود موبوگرام
با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد امنیت موبوگرام تا کنون رخنه امنیتی از این برنامه گزارش نشده است، پس می توان اینطور نتیجه گرفت که موبوگرام را می توانید به راحتی دانلود کنید و از کار با امکانات آن بهره مند شوید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.