چگونه تمدن آنلاین را گسترش دهیم؟

امروزه فضای مجازی و اینترنت به یکی از پایه های اساسی در زندگی ما تبدیل شده است. فضای مجازی و اینترنت در کنار مزایای زیادی که دارد معایبی را نیز شامل میشود. حال باید ببینیم که چگونه این تمدن آنلاین را ارتقا دهیم و از آن استفاده مناسب داشته باشیم.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه تمدن آنلاین را گسترش دهیم؟

رشد تمدن آنلاین

سر و کار داشتن با تمدن در فضای آنلاین و مقابله با آزار و اذیت‌ های موجود در این فضا بدون شباهت با مقابله با جرم و جنایت در خیابان‌ ها نیست.

راه‌ کار این نیست که به مردم بگویید که در خیابان‌ ها تردد نکنند، اما یک برنامه‌ ریزی دقیق و چند منظوره به همراه آموزش شهروندان می‌ تواند خیابان‌ ها را به امنیت نزدیک کند.

درست همانند این موضوع، خیابان‌ های آنلاین ما نیز فاکتور های زیادی دارند که درجه چالش و امنیتش را تضمین می‌ کنند.

با کمک هم می‌ توانیم تمدن آنلاین را به‌ وسیله آموزش و قدرتمندتر کردن شهروندان دیجیتال بهبود ببخشیم.

سه نکته برای شما عزیزان حاضر و آماده کرده‌ ایم که به‌ وسیله آن می‌ توانید تمدن آنلاین را رشد دهید.
 
آموزش
در کشور های پیشرفته و در سطح بین‌ المللی سازمان‌ های فوق‌ العاده‌ ای به جهت ساخت فضای وب بهتر در چند سال اخیر ظهور کرده‌ اند.

سازمان CiviliNation یکی از آن‌ ها به‌ حساب می‌ آید. آن‌ ها توصیه‌ هایی را به کاربران با ارائه ویدئو های رایگان، لینک‌ های مفید انجام می‌ دهند و همچنین با یک نشانگر درجه ناهنجاری، وضعیت هم‌ اکنون را نشان می‌ دهند.

CiviliNation یک مأموریت دارد آن‌ هم این است که یک فرهنگ آنلاین را پایه‌ گذاری کند تا به‌ وسیله آن اشخاص بتوانند به‌ صورت آزادانه در یک فضای تبادل دموکراتیک، باز، نسبی و مبتنی بر اعتماد به تبادل ایده و اطلاعات بپردازند، بدون این‌که ترسی داشته باشند که مورد پیگرد، رفتار ناهنجار و یا دروغ قرار بگیرند.
 
تقویت
ما از دسته کاربران راکد تکنولوژی محسوب نمی‌ شویم، اما شهروندان دیجیتال نقش به سزایی در رابطه با جلوگیری از رفتارهای نامناسب ایفا خواهند کرد.

ما بایستی بدانیم که صاحبان وب هستیم و این ما هستیم که آینده آن را می‌ سازیم و این ایده را تقویت کنیم. درست همانند یک شهر، تمدن آنلاین نیز پیوسته در جریان است و اغلب باسیاست‌ ها گره‌ خورده است، بهبود روش‌ های گزارش و یک تلاش دسته‌ جمعی می‌ تواند مانع بروز رفتار های اشتباه شود.

چیز ها و ابتکاراتی که ما می‌ بینیم بسیار مشابه با دنیای واقعی هستند. ممکن است شما در خانه خود باشید اما در همسایگی شخص دیگری حضور دارید.

همچنین ممکن است که تنها رفتار های آنلاین خود را ببینید و دنبال کنید اما در واقع شما جزئی از جامعه بزرگ‌ تر هستید که در آن‌ همه می‌ توانند شکل هم رفتار کنند و به یکدیگر کمک کنند تا جامعه بهتری را بسازیم.
 
تعامل
برای این‌ که بتوانیم تمدن آنلاین را بهبود ببخشیم نیاز داریم که تمامی گروه‌ ها را با یکدیگر به تعامل وا داریم تا نگرانی‌ ها و یا ایده‌ های هر گروه را متوجه شویم.

هر زمینه می‌ تواند در طی چند سال بهبود پیدا کند تخمین زده می‌ شود که والدین، معلمین و مدیران با استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و استفاده از تکنولوژی وضعیت بهتری پیدا کنند.

این گروه‌ ها همچنین اغلب در مورد این‌ که دیگران چه‌ کار هایی انجام می‌ دهند یا بایستی انجام دهند دارای ابهام هستند. به‌ عنوان یک پدر و مادر، شما بایستی تشویق شوید تا نحوه استفاده از رسانه‌ های اجتماعی مدرسه و سیاست‌ های تکنولوژیک آن را بیاموزید تا بتوانید از برنامه‌ ها و رویداد هایی که مدرسه شما ممکن است ارائه دهد بهره ببرید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.