اسپم چیست؟

اسپم (یا هرزنامه) برای ما چیز ناآشنایی نیست. حتی اگر نتوانیم به درستی تعریف کنیم و توضیح بدهیم که اسپم چیست اما همگی به خوبی پیامهای اسپم را تجربه و لمس کرده‌ایم و دردسرهای آنها را می‌شناسیم.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسپم چیست؟

اسپم به چه معناست؟

اسپم(spam) به معنای پر کردن اینترنت با تعداد زیادی از یک پیام و یا محتوای کم‌ ارزش و یا بی‌ ارزش است و همچنین به تلاشی اطلاق می‌شود که به‌وسیله آن پیام‌ ها و کنش‌ ها به اشخاصی ارسال می‌شود که علاقه‌ ای به دریافت آن‌ ها از خود نشان نداده‌اند(یا ناخواسته هستند). اغلب اسپم‌ ها، تبلیغات تجاری هستند.

این دست پیام‌ ها برای ارسال‌کننده هزینه کمی دارند و ممکن است برای دریافت‌کنندگان دارای هزینه‌ هایی باشند.

اگر احتمالاً در گروه‌ های خبری عضو باشید با این دست پیام‌ ها رو به‌ رو شده‌ اید و البته خوشبختانه در گروه‌ ها می‌توان درخواست خروج از لیست دریافت خبرنامه را صادر کرد.

ایمیل‌ هایی که به‌صورت اسپم منتشر می‌ شوند، کاربران با به‌ صورت شخصی با ارسال ایمیل مستقیم هدف قرار می‌ دهند. لیست ایمیل‌ هایی که برای اسپم کردن از آن‌ ها استفاده می‌شود از طریق سرقت لیست ایمیل‌ ها از روی اینترنت، اسکن کردن صفحات اینترنتی و چندین روش دیگر تهیه می‌شوند.

ایمیل‌ های اسپم به شکل معمول باعث می‌ شوند تا کاربران برای خواندن آن‌ ها هزینه پرداخت کنند. خیلی از مردم ایمیل‌ هایشان را وقتی می‌ خوانند که البته مثلاً هزینه اینترنت نیز برای آن‌ ها محاسبه می‌ شود. اسپم‌ها می‌ توانند هزینه‌ های جانبی دیگری داشته باشند مثلاً ISP ها یا همان ارائه‌ دهندگان سرویس اینترنت بابت جابه‌جایی اسپم‌ ها دچار هزینه می‌شوند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.