زمان مناسب داشتن ایمیل برای فرزندان

مسائل زیادی در اینترنت بزرگ‌ سالان را تهدید می‌ کند. حال کودکان در برابر این‌ گونه مسائل بسیار آسیب‌ پذیرتر هستند. آن‌ها خود را سوپر منی تصور می‌ کنند و در حالی که پشت گوشی یا کامپیوتر نشسته‌ اند، نظرات و ایده‌ های خود را تایپ می‌ کند. در مطلب زیر توضیحاتی درباره وقت مناسب برای داشتن ایمیل کودکان داده ایم. با ما همراه باشید.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زمان مناسب داشتن ایمیل برای فرزندان

فرزندان از چه زمانی باید ایمیل داشته باشند؟

یک سرپرست خانواده به نام Dawn Lantero می‌ گوید:

خانواده ما به نقطه‌ ای دور نقل‌ مکان کرده است و ما نیز به کودکان خود اجازه داده‌ ایم تا یک آدرس ایمیل ایجاد کنند و با دیگر دوستانشان در ارتباط باشند اما  یک بچه ۹ ساله در هنگام استفاده از اینترنت نیاز به سرپرستی و مراقبت دارد.

از این‌ که رمز های عبورشان را می‌ دانید اطمینان حاصل کنید و درباره امنیت در اینترنت و این استفاده از کدام ایمیل‌ ها امن‌ تر است اطمینان حاصل کنید.

همچنین آن‌ ها را وادار کنید تا در مورد نامی و لقبی که برای خود بر روی اینترنت بر می‌گزینند دقت داشته باشند چرا که این نام نباید ناشایست و نامناسب باشد و وقتی‌ که بزرگ‌ تر می‌ شوند آن‌ ها را به تردید نیاندازد که چرا در گذشته چنین نامی را بر روی خود گذاشته و منتشر کرده‌ اند.

ماری رایس می‌ گوید:

یک کودک ۹ ساله جوان‌ تر از آنی است که بتواند مسئولیت ایمیل‌ هایش را بر عهده بگیرد. مشکل اینجاست که ایمیل و پیام‌ رسان‌ ها، قابلیت استفاده بسیار ساده و در عین‌ حال امکان برخورد با محتوای نامناسب را دارند.

به‌ خصوص فرزندان نمی‌ توانند عواقب و تأثیرات نوشته‌ هایی را که ارسال می‌ کنند را درک کنند یا این حقیقت را بدانند که یک کامنت ساده می‌ تواند در آن‌ واحد به هزاران نفر فوروارد شود.

یک کودک ۹ ساله به نام Sammy Kagan می‌ گوید:

والدینم یک ایمیل برایم ساخته‌ اند و برای استفاده مفید از آن نهایت تلاشم را می‌ کنم. همچنین این موضوع به من کمک می‌ کند که چطور به شکل مسئولیت پذیرانه از اینترنت استفاده کنم. یکی از استفاده‌ های ایمیل برایم زمانی است که یک‌ چیز جدید آموخته‌ ام و می‌ خواهم به دوستانم نیز بگویم و قابلیت تماس گرفتن با آن‌ها را نیز ندارم پس از ایمیل استفاده می‌ کنم. ایمیل به من کمک می‌ کند تا با خانواده و دوستانم در ارتباط باشم.
 

توصیه متخصصین

برای هر شخصی که زیر ۱۸ سال سن دارد، والدین مجبورند تا در کار های فرزندانشان مشارکت کنند. اگر بچه‌ هایتان فقط ایمیل ارسال و دریافت می‌ کنند، تنها یک کلیک بر روی یک ایمیل می‌ تواند راه را برای کلی چیز مثل نرم‌ افزار های آلوده که از کلی سایت مخرب در دنیا منتشر می‌ شوند باز کند، این دقیقاً همان چیزی است که احتمالاً دوست ندارید فرزند شما با آن مواجه شود.

کامپیوتر های موجود در خانه را با یک نرم‌ افزار آنتی‌ ویروس مجهز کنید. راه‌ک ار آنتی‌ ویروس، خط مقدم دفاع در برابر خطرات است.

روزانه کلی ایمیل ارسال می‌ شوند که برنامه‌ های مخربی به آن‌ها ضمیمه‌ شده‌ اند.

یک فیلتر بر روی حساب کاربری فرزند خود ایجاد کنید تا تنها قادر باشد از آدرس‌ های از پیش تعیین‌ شده‌ ای مانند عمو ها، پدربزرگ‌ها ایمیل دریافت کند.

اعمال فیلتر بر روی ایمیل تنها یک فرآیند ۳۰ ثانیه‌ ای است. هر نرم‌ افزار سرویس‌گیرنده ایمیل مانند Microsoft Exchange یا Outlook این قابلیت را دارد که فیلتر های موردنظر شما را اعمال کند.

وقتی‌ که فرزند شما در کامپیوتر لاگین می‌ کند به او بگویید که نباید به شاخه اصلی ایمیل‌ ها که اصطلاحاً صندوق ورودی(inbox) نام دارد برود، بلکه بایستی به پوشه‌ ای مراجعه کند که نام او برای آن نوشته‌ شده است.

این عمل باعث می‌ شود فرزند شما از دریافت پیام‌ های ناخواسته حفظ شود که گاهی اوقات ممکن است از مکان‌ هایی تعجب‌ برانگیز ارسال شود.

گاهی اوقات پدربزرگ‌ ها ۳۰ الی ۴۰ پیام را درباره یک سفر ارسال می‌ کند و ممکن است که برخی دیگر این به این ایمیل با ارسال جک‌ های نامناسب(و ادبیات بزرگ سالانه) پاسخ بدهند و اینجا جایی است که ایمیل‌ های فیلتر شده بیشترین کاربرد را دارند.
 
درباره امنیت در اینترنت گفتگویی داشته باشید و به موارد زیر نیز اشاره‌کنید
هیچ‌ چیزی که در اینترنت می‌ خوانید صرفاً حقیقت ندارد. فرزندان خود را تشویق کنید تا اگر در مورد مطلبی مطمئن نیستند از شما سؤال کنند.

به دیگران در فضای آنلاین احترام بگذارید. تفاوت بین درست و غلط در فضای اینترنت دقیقا مشابه آن چیزی است که در فضای واقعی وجود دارد.

به غرایز خود اعتماد کنید. اگر کودک شما در مورد چیزی در فضای آنلاین احساس ناراحتی می‌ کند یا روی اعصابش رفته است، حتماً بایستی در مورد آن چیز به شما اطلاع دهد.

هرگز آدرس، شماره تلفن، ایمیل و محل تحصیل خود را فاش نکنید.

با استفاده از نکاتی که حضورتان عرض شد، استفاده از ایمیل می‌ تواند برای کودکان جالب و آموزنده باشد حتی اگر یک کودک ۹ ساله باشد.

اگر همچنان نگران روابط و نحوه استفاده فرزندان خود از ابزار های فناوری مانند گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند، اینترنت، ایمیل و شبکه‌ های اجتماعی هستید می‌ توانید از ابزار های کنترلی و نظارت بر فرزندان که به‌ عنوان ابزار های کنترل والدین نیز شناخته می‌ شوند استفاده کنید.

یکی از قابل‌ اعتماد ترین، قدرتمند ترین و بزرگ‌ ترین نرم‌ افزار های مراقبت و کنترل فرزندان در فضای مجازی، نرم‌ افزار سامانه مراقبت از خانواده(SFP) است که به والدین این امکان را می‌ دهد تا تماس‌ ها و پیامک‌ ها، ایمیل‌ ها، وب‌ سایت‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی مورد استفاده فرزندشان را تحت نظر قرار داده و در صورت نیاز از فرزند خود محافظت به عمل بیاورند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.