روش هایی برای بالا بردن سرعت اینترنت

سرعت بالا در اینترنت یکی از عوامل رضایت کاربران در وب گردی است.سرعت اینترنت را شرکت های ارائه دهنده پهنای باند تعیین می کنند ولی کاربران نیز می توانند با چند ترفند ساده سرعت اینترنت خود را بالا ببرند. از این رو دراین مقاله قصد داریم شما را با یک سری از نکات کاربردی و مهم در افزایش سرعت اینترنت آشنا سازیم.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش هایی برای بالا بردن سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت

از آنجایی که روز به روز به جمعیت کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند اضافه می‌شود، سرعت اینترنت هم به یک موضوع مهم تبدیل شده است و همه کاربران سعی دارند تا از نهایت سرعت اینترنت خود استفاده کنند.
 

چرا سرعت اینترنت شما پایین است؟

دلایلی زیادی در اینترنت سرعت اینترنت شما پایین است تاثیر دارند که به معرفی این دلایل می‌پردازیم.
 
سخت افزار مورد استفاده شما فرسوده است
سخت افزار یکی از مهمترین نقش ها را ر این موضوع دارند که در صورتی که سخت افزاری کهنه و قدیمی را استفاده می‌کنید، باعث این مشکل خواهد شد و در صورتی که مدت زیادی است که سیستم خود را ریستارت یا حتی ریست نکرده اید ممکن است این مشکل برای شما پیش بیاید.
 
مودم یا روتر شما با سرویس دهنده اینترنت همخوانی ندارد
ممکن است مودم یا روتر شما نتواند نهایت سرعتی که سرویس دهنده در اختیار شما قرار می‌دهد را به شما ارائه کند. مطمئن شوید که از مودم خوب و با سرعت بالای وای فای استفاده می‌کنید.
 
اتصال شما به صورت وایرلس است
  بله درست هست، بهترین شیوه اتصال به اینترنت از طریق کابل هست و این امکان وجود دارد که در اتصال به صورت بیسیم کیفیت اتصال کاهش پیدا کند.
 
ممکن است تعداد دستگاه های متصل زیاد باشد
در صورتی که تعداد کاربران و استفاده کنندگان از یک اتصال اینترنت افزایش پیدا کند طبیعی است که پهنای باند اختصاص داده شده به اتصال شما بین افراد بیشتری به اشتراک گذاشته می‌شود.
 

آیا سرعت اینترنت من پایین است؟

برای اینکه بدانید آیا سرعت اینترنت شما پایین است یا خیر وبسایت های بسیاری برای سنجش سرعت اینترنت وجود دارند که می‌توانید به وارد شدن به این وبسایت ها با دستگاهی که به اینترنت موردنظر شما متصل است سرعت اتصال اینترنت را بررسی کنید.

یکی از مشهورترین وبسایت ها برای تست سرعت اینترنت وبسایت Speed Test است که می‌توانید با آدرس http://beta.speedtest.net/ به آن دسترسی پیدا کنید.
 

چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم؟

برای افزایش سرعت اینترنت خود می‌توانید با انجام روش های زیر مشکل را حل کنید.

مودم یا روتر خود را ریبوت کنید

در صورتی که مشکل افت سرعت اینترنت در اتصال های وای فای است مطمئن شوید که سیگنال وای فای شما تنظیمات درستی داشته باشید. این موضوع از تنظیمات مودم یا روتر شما قابل بررسی است.

تجهیزات سخت افزاری خود را بررسی کنید.

برنامه ها و افزونه های پرمصرف را ببندید.

در صورتی که مشکل شما سرعت بازکردن صفحات وب است مرورگر وب خود را عوض کنید.

با سرویس دهنده اینترنت خود (ADSL یا سرویس دهنده های وایرلس) تماس بگیرید.

بهترین سرویس دهنده اینترنت در محل زندگی خود را پیدا کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.