فینستاگرام چیست؟

جدیدا خیلی مرسوم شده که اکانت هایی در اینستاگرم با هدف بالا بردن فالوئر و کامنت گذاشتن و تحمیل یک نظر در پیج های مختلف و البته تبلیغات ساخته میشه که فیک هستند حالا میخوایم کمی بیشتر راجع به این اکانت های فیک یا به اصطلاح فینستاگرام توضیح بدیم.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فینستاگرام چیست؟

فینستاگرام؛ اینستاگرام جعلی اما با محتویات واقعی

خیلی از نوجوانان از اپلیکیشن اینستاگرام برای به اشتراک‌ گذاری تصاویر خود و دوستانشان و یا هر شادی دیگری که در زندگی‌شان اتفاق می‌ افتد استفاده می‌ کنند. اکثر نوجوانان از این موضوع آگاه هستند که هر چیزی را که به اشتراک می‌ گذارند می‌ تواند به‌ وسیله هر شخصی و در هر زمانی مشاهده شود(حتی وقتی‌که تنظیمات حریم شخصی را رعایت کرده باشید).

همان‌طور که همه ما می‌ دانیم، نوجوانان خیلی کمتر از موضوعاتی چون دیده شدن تصاویرشان به دست غریبه‌ ها نگران می‌ شوند و بیشتر نگران این هستند که همتایانشان از آن‌ها چه درکی خواهند داشت.

با توجه به فشارهایی که برای پیوسته حضور داشتن در این شبکه‌ های اجتماعی(ازنظر روانی) برای کاربران به وجود می‌ آید، خیلی از کاربران اینستاگرام روی به ساخت یک اکانت دیگر آورده‌اند که آن را Finstagram که مخفف کلمه Fake Instagram یا اینستاگرام تقلبی می‌نامیم. 

این‌گونه حساب‌های کاربری ممکن است شامل همه‌ چیز باشند اما نوعی تقلبی از حساب‌ های کاربری معمولی به‌ حساب می‌ آیند. نوجوانان به‌ وسیله این اکانت ها تصاویر ناراحت‌ کننده، اتاق‌ خواب به‌ هم‌ ریخته یا نمره‌ های بدی که گرفته‌اند(و امثالهم) را به اشتراک می‌ گذارند. عناوینی که برای این تصاویر درج می‌ شوند واقعیت تمام هستند و جالب است بدانید که در این اکانت ها دیگر شمردن لایک ها آن‌قدر حائز اهمیت نیست.

تنها دوستان نزدیک می‌ توانند این حساب‌ های کاربری را دنبال کنند بنابراین نوجوانان حقیقت و شخصیت واقعی‌شان را به اشخاصی نشان می‌ دهند که با آن‌ ها احساس راحتی می‌ کنند.

برخی از دانشجویان نیز به همین صورت رفتار می‌ کنند و تصاویر مهمانی‌ های به‌ هم‌ ریخته را در Finstagram خود منتشر می‌ کنند و چنین تصاویری را بر روی حساب‌ های اصلی‌ شان منتشر نمی‌ کنند.

این اکانت ها به نظر بی‌ آزار می‌ رسند اما این مسئله نیز حائز اهمیت است که نوجوانان نیز بایستی از عواقب کار خود مطلع باشند. این‌که داستان پرت شدن از پله‌ های مدرسه‌تان را تعریف کنید یک‌ چیز است و این‌ که به‌طور آشکار داستان‌ها و تصاویرتان را با دنیا به اشتراک بگذارید یک‌ چیز دیگر.

خیلی از نوجوانان به این دلیل که فکر می‌ کنند حساب‌ های کاربری‌ شان واقعاً به‌ طور خصوصی محافظت می‌ شود و همچنین نام‌ هایی که انتخاب کرده‌اند از نام‌ های واقعی‌ شان جدا هستند نگرانی‌ هایی از این‌ دست ندارند.

با این‌ حال، چنین کارهایی باعث محافظت از تصاویر و ناشناس ماندن آن‌ ها نخواهد شد. حتی یک اسکرین شات ساده می‌تواند پست‌ های آن‌ ها را به سراسر دنیا مخابره کند و می‌ تواند باعث صدمه به احساسات یا در بهترین حالت خجالت آن‌ ها شود و حتی می‌ تواند باعث آزار و اذیت یا در بدترین حالت مشکلات قانونی باشد.

با این‌که Finstagram ها می‌توانند خیلی جذاب باشند تا بتوانید با دوستانی که با آن‌ ها راحت هستید عکس و لحظات خود را به اشتراک بگذارید اما بایستی بدانید که همیشه قواعد بازی را رعایت کنید و بدانید که چه چیز را بایستی پست کنید و چه چیز را نباید. یک نام تقلبی و تنظیمات حریم شخصی در حساب‌های اینستاگرام برای مخفی کردن شما از دنیا کافی نیست.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.