آشنایی با Anonymous

انانیموس به معنای ناشناس به انگلیسی: Anonymous ، به گروهی نامتمرکز از متخصصان امنیت شبکه‌ های کامپیوتری متعلق به کشورهای مختلف گفته می‌ شود، که به صورت ناشناس، به عنوان هکتیویسم فعالیت می‌ کنند و به گفته خودشان،انانیموس جنبشی سیال است، که هرکسی می‌ تواند عضو آن شود.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با Anonymous

Anonymous در دنیای کامپیوترها به چه معناست؟

Anonymous، در مبحث عمومی محاسبات کامپیوترها، به این معنی است که شخصی هویت و نام خودش را از اپلیکیشن ها و وب‌ سایت‌ های مختلف پنهان نگه دارد.

برای امنیت بیشتر ممکن است که یک برنامه لازم بداند، تا نام کاربرانش به جهت تامین حریم شخصی و یا محافظت از آن‌ ها در برابر مجرمین سایبری که با جعل هویت افراد، آن‌ها را به خطر می‌ اندازند مخفی کند.

برخی استفاده‌ های Anonymous ناشناس در دنیای کامپیوتر ممکن است برای اهداف آلوده و پلید مورد استفاده قرار بگیرد.

در برخی موارد کاربران از ترس جامعه و یا پیگیری‌ های قضایی هویت خود را پنهان نگه می‌ دارند و برخی دیگر به فکر تأمین امنیت خود در فضای آنلاین هستند.

در بحث ارتباطات و یا اپلیکیشن های شبکه اجتماعی، نوشته‌ های ناشناس و یا از این‌ دست موارد می‌ توانند قابل‌ تحمل باشند. تراکنش‌ های الکترونیکی در مؤسسات بانکی ممکن است یک بخش از مشارکت‌ کنندگان در این تراکنش را به‌ صورت Anonymous ناشناس نگه دارد.

از دیگر کاربرد های Anonymous نیز می‌ توان به ارائه سرویس انتقال فایل به‌ صورت ناشناس، ورود به سایت‌ ها به‌ صورت ناشناس و ارسال ایمیل ناشناس و سرویس بلاگ دهی ناشناس اشاره کرد.

مشخص کردن کاربرانی که از اپلیکیشن های مخفی کننده هویت استفاده می‌ کنند بسته به قدرت آن نرم‌ افزار در انجام این کار بسیار مشکل است.

همچنین یک سرویس پراکسی ناشناس(Anonymous Proxy)، در مخفی نگه‌ داشتن آنچه بر روی اینترنت انجام می‌ دهید و یا آنچه در موتور های جستجو، جستجو می‌ کنید نقش به سزایی خواهد داشت.

بنابراین صاحبان وب‌ سایت‌ ها و دیگر اشخاصی که به دنبال استراق سمع بر روی اینترنت هستند نمی‌ توانند فعالیت‌ های کاربر را تحت نظر بگیرند.

به‌ طور کلی و در واژه می‌ توانیم Anonymous را معادل واژه ناشناس بدانیم که در دنیای کامپیوتر ها به اشخاص و یا منابع ناشناس اطلاق می‌ شود که هویت خود را برای یک عملیات و یا اثر بر روی این فضا مخفی نگه‌ داشته‌ اند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.