برای افزایش امنیت سایبری چه کنیم؟

امنیت سایبری امنیت حفاظت از سیستم ها، شبکه ها و برنامه ها در مقابل حملات دیجیتال است. معمولا این حملات به دسترسی، تغییر و یا از بین بردن اطلاعات حساس اند؛مانند استخراج پول از حساب کاربران؛ یا قطع کردن فرآیندهای کسب و کار طبیعی.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای افزایش امنیت سایبری چه کنیم؟

امنیت سایبری چقدر باید جدی گرفته شود؟

 
اپلیکیشن‌های جدید داده و ریسک‌ های بیشتری ایجاد می‌کنند‌
افزایش تعداد اپلیکیشن‌های پزشکی، تناسب اندام و فین‌تک همراه با افزایش تعداد دستگاه‌های متصل موجب شده‌ که داده‌های حساس زیادی درباره ما ایجاد شود. ما سوابق پزشکی، اطلاعات بانکی و حتی مکان‌هایی را که به آنجا می‌رویم در اختیار این اپلیکیشن‌ها قرار می‌دهیم.

اگر شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات دارای استعداد امنیتی و راهبردی برای توسعه امنیتی نباشند، این خطر وجود خواهد داشت که تمام اطلاعات در معرض خطرات امنیت سایبری قرار گیرند. برای رشد در سطح جهانی هر شرکتی باید مسئله امنیت را در هر مرحله به شدت جدی بگیرد.
 
در طراحی شرکت‌ها باید به امنیت دقت کرد‌
هر چقدر هم که رمز ورود شما قوی باشد، اگر امنیت پایگاه داده شما ضعیف باشد، داده کاربران شما در معرض خطر خواهد بود. شرکت‌ها باید با در نظر گرفتن امنیت نرم‌ افزار خود را توسعه دهند تا سیستم‌های امنیتی بسازند و آسیب‌ها را به حداقل برسانند.
 
در معاملات تصمیمات آگاهانه بگیرید‌
اینکه همیشه امنیت و راهکارهای کاربر پسند را در کنار هم داشته باشید، کار آسانی نیست. ممکن است وقتی ایمنی را به حد اعلا‌ می‌ رسانید، روی عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد. شما باید بین امنیت و عملکرد نوعی تعادل برقرار کنید و برای این کار به دانش رمزنگاری نیاز دارید.
 
یکپارچه‌ سازی اجزای رمزنگاری مفید است‌
چالش‌ های امنیتی معمولا از طریق یکپارچه‌ سازی اجزای شخص ثالث رفع می‌ شوند. اما برای این کار باید دانش کافی درباره امنیت داشته باشید. ابزارهای یکپارچه‌ سازی نیز به نگهداری و به‌ روز‌رسانی منظم نیاز دارند.

برای انجام کارهای مربوط به نوشتن رمز امنیتی و به حداقل رساندن آسیب‌ ها، توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن، فرانت-اند، بک-اند و تیم‌های بهینه‌سازی توسعه به مجموعه‌ای از رمزنگاری‌ ها و مهارت‌ های امنیت سایبری نیاز دارند.

برای ایجاد این استعدادها در شرکت خود، ابتدا باید به دنبال افرادی باشید که مشتاق یادگیری هستند و سپس باید توسعه‌ دهندگان را تشویق کنید تا دانش خود را با مهندسان امنیتی شما در میان بگذارند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.