بهترین راه سرمایه‌گذاری با سود بالا

بسیاری از مردم، توانایی و سرمایه لازم برای خرید ملک را ندارند از این رو، به سرمایه گذاری های کوچک تر با سرمایه ای کم تر، همچون خرید سکه، طلا و مصنوعات آن رو می آورند.
سه‌شنبه، 19 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
بهترین راه سرمایه‌گذاری با سود بالا
بی شک شما هم بارها برای زندگی، نحوه سرمایه گذاری، ورزش کردن و نوع کارتان برنامه ریزی کرده اید، اما به نتیجه مطلوبی نرسیده اید. در این میان اجرای دقیق و هدفمند برنامه ریزی، یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت است که تحقق آن می تواند زندگی شما را دگرگون کند.

در شرایط اقتصادی کنونی و اوضاع نامساعد معیشتی، برنامه ریزی برای افزایش سرمایه و قدرت مالی اهمیت بیشتری به خود گرفته است. این که در این شرایط، نقدینگی خود را چگونه مدیریت کنیم و بر آن بیفزاییم، مستلزم آگاهی و آموزش های لازم در این زمینه است. افسارگسیختگی قیمت ها در تمامی حوزه ها، هراس بر جان عموم مردم انداخته و موجب شده بسیاری از مرده با احتیاط بیش از پیش وارد بازار سرمایه گذاری شوند.
 

برنامه ریزی برای مدیریت سرمایه

پول خود را کجا باید سرمایه گذاری کنید؟ این سؤال، هم فعالیت سرمایه گذاران را استارت می زند و هم جوانب مثبت آن را ایجاد می کند. در ابتدا باید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید برای زمان طولانی سرمایه گذاری می کنید، ممکن است لازم نباشد زیاد نگران باشید. یکی از بزرگ ترین نویسندگان اقتصادی مشاور مالی «میچل بلوم» می گوید که تهیه یک فلسفه سرمایه گذاری بسیار مهم است، بنابراین شما باید دستورالعمل هایی برای نگه داشتن مسیر خود در هنگام احساسات در مسیر سرمایه گذاری داشته باشید. احساسات می توانند یک برنامه سرمایه گذاری خوب را در محیط های مختلف بازار منع کنند و این روند بزرگ ترین ضربه را در راستای سرمایه گذاری بهینه به شما وارد می کند.مناسب ترین و کم ریسک ترین راه برای سرمایه گذاری خرید ملک است البته این بدان معنا نیست که شرکت در بورس و یا سپرده گذاری در بانک الزاما سود آور نیستند.به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران روی میانگین هزینه های تمرکز می کنند (اصطلاحی که برای توصیف یک استراتژی که در آن هر ماه به همان مقدار پول سرمایه گذاری می کنید). میانگین هزینه ها، به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا وقتی قیمت تمام شده سرمایه گذاری کاهش می یابد، از زمان برای خرید استفاده کنید. (زمان شناسی برای سرمایه گذاری) پس باید همواره بازار بورس را کنترل کرده و در موقعیت مناسب، اقدام به خرید سهام با ارزش پایین کنید تا بیشترین سود را به حسابتان سرازیر نمایید.
 

سرمایه گذاری در بانک

بسیاری از افراد معتقدند که ایجاد سپرده در بانک ها یکی از اطمینان بخش ترین و آسان ترین راه های سرمایه گذاری است. شاید از برخی ابعاد این موضوع صحت داشته باشد اما با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و تغییرات غیر منتظره در این حوزه، نمی توان به سود حاصل از آن اکتفا کرد. ورشکستگی چندین موسسه مالی و بانکی، کسر مالیات نامتعارف از سود، متغیر بودن بهره و برخی دیگر از مسائل مربوط به سپرده گذاری در بانک ها طی چند سال اخیر، آمار سپرده گذاران را به شدت کاهش داده است.
 

سرمایه گذاری روی املاک و مستغلات

بسیاری از کارشناسان معتقدند که در حال حاضر، قیمت املاک و مستغلات در بسیاری از مناطق دارای حباب است. قیمت ها بدون هیچ دلیل منطقی و روشنی همچنان بالا و پایین می شوند و متاسفانه شاهد وضعیت نامطلوبی در بازار مسکن هستیم. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران املاک و مستغلات، بر آنند که خرید و فروش املاک مطمئن ترین و پر سودترین راه سرمایه گذاری و افزایش سرمایه اولیه است.

اما در این زمینه هم باید مراقب شرایط حاکم باشیم. خرید در دوران گرانی کاذب با ریسک های متعددی همراه است که نیازمند زمان شناسی، اِشراف بر شرایط بازار و اطمینان از نحوه معامله است. این که شما در کدام نقطه از شهر و با چه شرایطی ملکی را خریداری کنید از اهمیت بسیاری برخوردار است که مستلزم برنامه ریزی دقیق و همه جانبه می باشد تا فرد تا به فروش اجباری و خروج سرمایه و نقدینگی از این بازار وادار نکند.
 

سرمایه گذاری بر طلا یا سکه؟

بسیاری از مردم، توانایی و سرمایه لازم برای خرید ملک را ندارند از این رو، به سرمایه گذاری های کوچک تر با سرمایه ای کم تر، همچون خرید سکه، طلا و مصنوعات آن رو می آورند. شاید پیش تر، این روش هم یکی از سودآورترینِ سرمایه گذاری ها محسوب می شد اما مشاهده کردیم که طی 4 ماه نخست سال 97 چگونه بسیاری از مردم با خرید و انباشت سکه، طلا و دلار ضررهای غیر قابل تصوری را متحمل شدند. شوکی که در بازار طلا و ارز رُخ داد، یکی از بزرگ ترین شوک های این عرصه بود که در تاریخ اقتصاد ایران ثبت گردید. سکه با حباب بیش از 1 میلیون تومانی به فروش می رسید و هر روز بر متقاضیان آن افزوده می شد و بسیاری از افراد با تصور ادامه روند فزاینده قیمت آن، خانه و اتومبیل خود را به نقدینگی و سپس به سکه و طلا تبدیل کردند، غافل از این که این شرایط موقتی و بی ثبات است.

بنابراین و با توجه به اوضاع تحریم های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، نمی توان به این بازار اعتماد و نقدینگی خود را روانه آن کرد.

البته با کنار گذاشتن شرایط مذکور برای سرمایه گذاری، باید به این نکته نیز توجه داشت که عموما افرادی که برای سرمایه گذاری و کسب سود وارد بازار طلا می شوند، سکه خریداری می کنند تا در زمان مناسب و با افزایش قیمت آن به سود خور نائل آیند و این روند نتیجه جز رکود در بازار مصنوعات طلا و به حاشیه بردن آن ندارد. این شرایط زمینه ساز واردات مصنوعات طلا از دیگر کشورها می شود، درست آنچه که در سال گذشته تجربه کردیم. بسیاری از کارگاه های طلا سازی به مرز ورشکستگی رسیده و واردات مصنوعات طلا از کشور ترکیه، دبی و ایتالیا به بالاترین میزان طی 40 سال گذشته رسید تا جایی که به ادعای رئیس اتحادیه طلا و جواهر به دلیل افزایش تقاضا برای خرید سکه، 60 درصد طلاهای بازار آب شده و به سکه تبدیل شده است.

به هر حال، از آنچه که اجمالا در رابطه با سرمایه گذاری گفته شد، چنین بر می آید که مناسب ترین و کم ریسک ترین راه برای سرمایه گذاری خرید ملک است البته این بدان معنا نیست که شرکت در بورس و یا سپرده گذاری در بانک الزاما سود آور نیستند اما افراد باید با توجه به شرایط مالی شخصی و رصد کامل فضای اقتصادی برای این امور اقدام کنند تا با کمترین ریسک و بالاترین سود همراه شوند.
 

پی‌نوشت:

1- 4 پیشنهاد ساده برای سرمایه‌گذاری کم‌خطر اما پرسود، باشگاه خبرنگاران جوان
2- آزادی واردات مصنوعات طلا، اقتصاد آنلاین
3- پیشنهاد سرمایه گذاری با پول کم، بورسینه
4- 60 درصد بازار در قبضه طلای آبشده، خبرگزاری ایرنا
5- بهترین سرمایه‌گذاری در ایران، تجارت نیوز


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.