دستبندهای مغناطیسی برای تسکین درد

اگر چه که مغناطیس درمانی با بحث‌هایی همراه بوده است اما ثابت شده است که یک شکل محبوب درمان جایگزین است. در این درمان از دستبندها، پابندها و گردنبندهای مغناطیسی جهت تسکین درد استفاده می‌شود.
پنجشنبه، 21 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
دستبندهای مغناطیسی برای تسکین درد
از مغناطیس درمانی برای تسکین درد و بازیابی انرژی استفاده می‌شود. این درمان از سابقه و قدمت طولانی برخوردار است و به عنوان میراثی باستانی است که در متون قدیمی مصر، هند و یونان به آن اشاره شده است. تاریخ آن به هزاران سال پیش به زمان فرعونیان مصر باستان برمی‌گردد. در این مقاله شما درباره اهمیت دستبندهای مغناطیسی برای تسکین درد بیشتر می‌خوانید.
 

درمان

این درمان از انرژی طبیعی آهنربا که برای سلامت عمومی فرد مهم است، استفاده می‌کند. برای درک این مطلب، شخص باید ابتدا بدن فرد را که حاوی سلول‌های الکتریکی است در نظر بگیرد. سلول از بارهای مثبت و منفی برخوردار است. بدن می‌تواند در زمانی که هر دو قطب سلول‌ها در یک سطح برابر قرار دارند در بالاترین سطح خودش عمل کند. گفته می‌شود که قطب‌ها دارای اثرات اشاره شده در زیر هستند:
قطب شمال یا قطب مثبت: اثر آرام کننده و تسکین دهنده
قطب جنوب یا قطب منفی: اثر محرک و برانگیزنده
 
این درمان، از میدان مغناطیسی جهت کمک به فرآیندهای درمان طبیعی بدن استفاده می‌کند. با اعمال میدان‌های مغناطیسی به یک ناحیه آسیب دیده از بدن به گردش خون بدن کمک می‌شود. این کار در عوض به تسریع فرآیند بهبود طبیعی بدن کمک می‌کند. این گردش خون و تبادل مایعات بهبود یافته همچنین باعث کاهش درد و التهاب می‌شود.
 
مطالعات پزشکی نشان داده‌اند که این نوع درمان می‌تواند بسیار مؤثر واقع گردد چرا که باعث انسداد مسیر حس درد می‌شود. گرچه که این موضوع، بسیار مورد بحث قرار گرفته است اما شایع شده است که این نوع درمان می‌تواند بدن را قادر به بازیابی تعادل الکترومغناطیسی خود بهبودی به شکل طبیعی سازد.
 

انواع آهنربا

دو نوع آهنربای ثابت ترکیبی وجود دارند: تک قطبی و دوقطبی. آهنرباهای تک قطبی دارای یک بار مثبت در یک انتها و یک بار منفی در انتهای دیگر خود هستند. تجمع بار در یک مسیر باعث ایجاد سودمندترین عمق نفوذ انرژی می‌شود. از طرف دیگر، آهنرباهای دو قطبی دارای دو قطب و مثبت و منفی تنها در یک انتهای خود هستند.
 

احتیاط کنید

فرد باید درمورد این نظریه احتیاط کند. اگر شخصی به دلیل نوسانات دمایی و وسایل خانگی الکتریکی  به طور مداوم در مواجهه با الکتریسیته استاتیک زیاد قرار گیرد، بدنش با یون‌های مثبت زیادی مواجه می‌شود. این مورد می‌تواند باعث عدم تعادل خاصی در بدن شود که همین مورد منجر به سردرد، میگرن، بی‌خوابی، درد عضلانی و مفاصل، خستگی، ضعف و غیره می‌شود. اثرگذاری این درمان به عوامل خاصی بستگی دارد:
قدرت آهنربا
ضخامت آهنربا
فاصله بین آهنرباها
تعداد آهنرباهای به کار رفته
 
امروزه، دستبندهای مغناطیسی طراحی شده زیبایی در دسترس وجود دارند که به بهره‌مندی فرد از مزایای آن حتی از وسایل محدود منزل خود کمک می‌کنند. مزیت دستبندها، و پابندهای مغناطیسی و دیگر جواهرات برای تسکین درد به اثبات رسیده است.
 

مس

از جمله مواردی است که برای رهایی از درد مفاصل استفاده می‌شود. مس همچنین برای ویژگی‌های درمانی‌اش برای سال‌ها مورد استفاده گرفته است. در این قطعه از آلت زینتی، آهنربا در هر اتصال جاسازی شده است. این کار باعث تقویت قدرت آن می‌شود.
 

فولاد ضد زنگ

پایه فولاد ضد زنگ این اطمینان را می‌دهد که دستبند لکه‌دار نمی‌شود و به آن خدشه‌ای وارد نمی‌شود. این موارد برای ارائه تسکین درد در قسمت پشتی کمر، شانه، گردن مفید هستند و همچنین از بروز سردرد نیز جلوگیری می‌کنند.
 

پابند

این موارد همچنین برای تسکین درد در ناحیه پا، مچ پا، پاشنه پا و ناحیه تحتانی زانو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موارد همچنین از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند که در طراحی آن از آهنربا به صورت در هم تنیده نیز استفاده شده است.
 

گردنبند

این موارد گردن‌بندهایی هستند که به عنوان آویز گردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها از مهره‌های هماتیت مغناطیسی تشکیل شده‌اند و با کریستال‌هایی به رنگ‌های مختلف برجسته شده‌اند. علاوه بر خواص شفا بخشی، این موارد به اشکال زیبایی طراحی شده‌اند و به تسکین درد مفاصل کمک می‌کنند.
 
شخص همچنین می‌تواند آویزهایی مغناطیسی را بیابد که می‌توانند بر روی دست، پا یا گردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر چه که مغناطیس درمانی توسط اغلب افراد مورد استهزا قرار می‌گیرد، اما این روش برای رهایی از درد تا میزانی نسبی شناخته شده است. این موارد دستبندهایی مغناطیسی هستند که برخی اوقات منعطف هستند و ممکن است دارای یک قلاب مغناطیسی باشند. این موارد را می‌توان به سادگی دور بازو، گردن یا مچ پا بست. آهنرباها گاهی اوقات نقش گیره یا قلاب را دارند.
 
اگر چه که مغناطیس درمانی توسط اغلب افراد مورد استهزا قرار می‌گیرد، اما این روش برای رهایی از درد تا میزانی نسبی شناخته شده است. اگر چه مباحثات بسیاری پیرامون مزایا و نتایج این نوع درمان وجود داشته است، ثابت شده است که این شیوه یک راه طبیعی برای بازیابی انرژی است و یک شکل از درمان جایگزین به صرفه از لحاظ اقتصادی، امن و بسیار موثر است.
البته این مطالب تنها دارای اهداف اطلاع رسانی است و نباید آن را به عنوان جایگزینی برای توصیه پزشکی پزشک متخصص استفاده کرد.
امروزه برخی از مردم به دنبال لباس‌هایی مثل لباس ورزشی مغناطیسی، جوراب، پیراهن و حتی دستبندهای مغناطیسی هستند که در آن‌ها مغناطیس به‌ کار رفته است. این افراد از این نوع وسایل برای درمان درد ناشی از آرتروز، درد پاشنه پا، پا، مچ دست، لگن، زانو و حتی سرگیجه استفاده می‌کنند. آیا واقعاً دستبندهای مغناطیسی به درمان دردها کمک می‌کنند؟
 

این ایده از کجا پدید آمده است؟

نظریه استفاده از مغناطیس به دوره رنسانس بازمی‌گردد که برای اهداف دارودرمانی استفاده می‌شد. مذهبیان فکر می‌کردند که لوازم و لباس‌های مغناطیسی انرژی‌ دهنده هستند و آن‌ها را به امید مبارزه با بیماری‌ها یا عفونت و برای از بین بردن دردهای مزمن می‌پوشیدند. اما با پیشرفت پزشکی در دهه ۱۸۰۰ میلادی، زمان زیادی طول نکشید که آهن‌ربا و وسایل مغناطیسی به صورت لوازمی کم‌ارزش تبدیل شد.
 
درمان مغناطیسی در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط دکتر آلبرت دیویس به اثبات رسید. دیویس ادعا می‌کند که انرژی مغناطیسی می‌تواند سلول‌های بدخیم را از بین ببرد، آرتروز را کاهش دهد و حتی ناباروری را درمان کند. در پی این موضوع، امروزه فروش محصولات مغناطیسی برای بهبود و درمان درد، صنعت چند میلیارد دلاری در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
 
منبع: سایت buzzle


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.