از مغناطیس درمانی جهت رهایی از سردرد استفاده کنید.

یک سردرد میگرنی یکی از آسیب رسان‌ترین دردها است. اگر چه که داروهای تجویز شده گوناگونی برای این مورد در نظر گرفته شده‌اند، برخی درمان‌های جایگزین نیز همچون مغناطیس درمانی برای تسکین سردرد
پنجشنبه، 4 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
از مغناطیس درمانی جهت رهایی از سردرد استفاده کنید.
از مغناطیس درمانی جهت رهایی از سردرد استفاده کنید.

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون
 

یک سردرد میگرنی یکی از آسیب رسان‌ترین دردها است. اگر چه که داروهای تجویز شده گوناگونی برای این مورد در نظر گرفته شده‌اند، برخی درمان‌های جایگزین نیز همچون مغناطیس درمانی برای تسکین سردرد میگرنی وجود دارند. گفته شده است که آن‌ها برای بهبود گردش خون مفید هستند بنابراین درمان سریع‌تر را تسهیل می‌کنند.
سردرد یکی از شکایت‌های پزشکی رایج است. با این حال، افراد بسیاری وجود دارند که مستعد رنج بردن از سردرد میگرنی هستند. حدود یک دهه پیش، تنها یک دارو جهت درمان سردرد میگرنی وجود داشت و آن هم آسپیرین بود. اما امروزه داروهای مختلفی در دسترس هستند. برخی از داروهای نوع غیرتجویزی جهت درمان سردرد میگرنی یا سردرد نرمال به صورت بدون نسخه فراهم هستند. این گونه از داروها عموما به صورت ترکیبی از آسپیرین و کافئین وجود دارند. مسکن‌های دارویی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به رهایی از سردرد میگرنی کمک کنند.
یک سردرد میگرنی عموما در خانم‌ها مشاهده می‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که باعث ایجاد این گونه سردردها می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بوها، غذاها، اختلال هورمونی، استرس، فشار و غیره اشاره کرد. یک سردرد میگرنی می‌تواند به صورت ضرباندار یا به صورت نبضی باشد. آن‌ها غالبا در یک طرف یا هر دو طرف سر احساس می‌شوند. این گونه از سردرد همچنین می‌تواند موجب احساس تهوع یا استفراغ، حساسیت به نور و غیره شود. پزشکان اغلب یک داروی قوی‌تر برای سردرد میگرنی توصیه می‌کنند اما مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند موجب خونریزی دستگاه گوارش و زخم‌های معده شود.
مغناطیس درمانی برای سردرد میگرن
در صورتی که می‌خواهید از عوارض طولانی مدت دارو جهت درمان سردرد میگرنی پرهیز کنید پس یک درمان دارویی، جایگزین برای آن در نظر بگیرید. پی بردن به عوامل ایجاد کننده سردرد میگرنی و جلوگیری از این عوامل می‌تواند در این مورد کمک کند. برای مثال، اگر از استرس بیش از حد به سردرد میگرنی دچار می‌شوید، پس مدیریت استرس می‌تواند به کنترل بهتر آن کمک کند. یکی از روش‌های درمانی جایگزین برای میگرن‌ها، مغناطیس درمانی است.
مغناطیس درمانی اساسا از میدان مغناطیسی جهت فراهم کردن تسکین سردرد استفاده می‌کند. این مورد همچنین به عنوان مگنوتراپی یا مغناطیس درمانی یا درمان با آهن‌ربا شناخته می‌شود. یک میدان مغناطیسی با استفاده از آهنرباهای استاتیک دائمی یا ابزارهای الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود. این میدان مغناطیسی جهت درمان بیمار به کار می‌رود. بسته به محل قرار گیری آهنربا، تسکین صورت می‌گیرد. گردن‌بندهای مغناطیسی، سربندهای مغناطیسی، دستبندهای مغناطیسی و غیره وجود دارند که جهت تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای درمان یک سردرد با استفاده از مغناطیس درمانی، سربندهای مغناطیسی، بالش‌ها، تشک‌ها، چشم بندها و گردنبندهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آهن‌ربا به بدن متصل می‌شود و جهت رهایی از درد، ناراحتی یا ناخرسندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌های متعددی وجود دارند که محصولات جهت درمان مغناطیسی را می‌سازند.
گفته شده است که مغناطیس درمانی جهت بهبود گردش خون مناسب است. این مورد به این دلیل است که خون حاوی پروتئینی با نام هموگلوبین است که اکسیژن را حمل می‌کند. هموگلوبین در طبیعت به صورت دیامغناطیسی است که به این معنی است که این مورد می‌تواند به ایجاد یک میدان مغناطیسی در مقابل یک میدان مغناطیسی خارجی اعمال شده کمک کند. این گردش خون بهبود یافته به فراهم آمدن تسکین از درد و ناراحتی از میگرن کمک می‌کند.
متخصصان در زمینه درمان با آهنربا به صورت قوی از مزایای مغناطیس درمانی حمایت می‌کنند و بیان می‌دارند که این گزینه درمانی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را با توجه به قرار گیری آهنربا درمان کند. با این حال، ادعاهای علمی درمورد آن وجود ندارد و بسیاری از بیماران بایستی با استفاده از مغناطیس درمانی به دلیل اثرات داورنمایی آن احساس تکسین کنند. تحقیق کافی جهت حمایت از این که مغناطیس درمانی به عنوان یک درمان برای میگرن است، وجود ندارد اما افراد بسیای وجود دارند که به طور جدی باور دارند که درمان مغناطیسی باعث فراهم آمدن تسکین از سردرد میگرنی آن‌ها می‌شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما