ارتباطات تجاری چیست؟

از گذشته نه چندان دور افراد با هر تخصص و تمکن مالی در ارتباطات تجاری با مشکلی اصلی سروکار داشته اند، یعنی چه کسی ( فروشنده، خریدار، یا هر دو) باید امور مالی مربوطه را با ابزار مالی داخل و یا خارج از محدوده خود تامین کند. به طور کلی ارتباطات تجاری ، مجموعه روابطی است که بین تمام نهادهایی که در تجارت شرکت می‌کنند، وجود دارند.
دوشنبه، 25 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
ارتباطات تجاری چیست؟
ارتباطات تجاری چیست؟
از گذشته نه چندان دور افراد با هر تخصص و تمکن مالی در ارتباطات تجاری با مشکلی اصلی سروکار داشته اند، یعنی  چه کسی (فروشنده، خریدار، یا هر دو) باید امور مالی مربوطه را با ابزار مالی داخل و یا خارج از محدوده  خود تامین کند. به طور کلی ارتباطات تجاری ، مجموعه روابطی است که بین تمام نهادهایی که در تجارت شرکت می‌کنند، وجود دارند. این شامل ارتباطات  بین سهام داران مختلف در هر شبکه تجاری مانند بین کارفرمایان و کارمندان، کارفرمایان و شرکای کسب‌ وکار، و تمام موسسات شریک در یک کسب و کار می‌شود.

ارتباطات تجاری هم چنین می‌تواند شامل ادارات دولتی، ایالتی و فدرال باشد. اساسا، تمام افراد و مولفه های آن ها را  در بر می گیرد. همگی آن ها از طریق یک کسب‌وکار در ارتباط بوده و یا انتظار دارند که اتصالی، چه داخلی و چه خارجی داشته باشند.

 
ارتباطات تجاری چیست؟

واژه های کلیدی ارتباطات تجاری
ارتباطات تجاری ممکن است شامل مشتریان حاضر، فروشندگان، مشتریان بالقوه، بانک‌ها، کارگزاران سهام، رسانه‌ها و ارائه دهندگان انواع خدمات باشد. شهرداری، دولت، و آژانس‌های دولتی فدرال هم در فهرست بلند بالای شبکه ارتباطات تجاری شرکت قرار دارند. رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر در علم بازاریابی تجاری می‌توانند به کاربران و شرکت‌ها مزیت رقابتی بدهند و در نتیجه عملکرد کسب ‌وکار را بهبود بخشند. در عین حال
 
- اعتماد
- وفاداری
- ارتباطات
 
نشانه‌های ارتباطی و محاوره ای بین کاری محکمی هستند. ارتباطات تجاری موثر هم چنین شامل استراتژی‌های ارتباطی هستند که می‌توانند منجر به رضایت بیشتر کارمندان و در نتیجه افزایش بهره وری سیستم شوند.

کسب و کارها وابسته به توسعه و حفظ ارتباطات حیاتی با کارمندان، شرکا، تامین کنندگان، مشتریان و هر فردی است که در فرآیند کسب ‌وکار مشارکت داشته باشد. شرکت‌هایی که به صورت عمدی ارتباطات را حفظ می‌کنند ممکن است موفق‌تر از شرکت‌هایی باشند که این ارتباطات را نادیده می‌گیرند.

ارتباطات تجاری قوی می‌تواند آگاهی مشتریان، حفظ مشتری و هم‌کاری بین کسب ‌وکارها در زنجیره تامین را ارتقا دهد. و این زنجیره زمانی کامل می شود که تمامی حلقه هایش با حداقل دانش تجارت و ارتباطات آشنا بوده و هر یک وظایف و نقش خود را به خوبی انجام بدهد.
 
فوائد ارتباطات تجاری
ارتباطات تجاری خوب شامل اعتماد، وفاداری و ارتباطات است.به دیگر سخن موفقیت ارتباطات تجاری بلند مدت به اعتماد بستگی دارد، چرا که می‌تواند رضایت کارمندان، هم‌کاری، انگیزش، و نوآوری را افزایش دهد. به طور مشابه، وفاداری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات  محکم و پایدار با کارمندان را شکل دهند تا این وفاداری را با ارائه خدمات با کیفیت بالا باز ‌گردانند.

ارتباطات تجاری چیست؟

این امر به نوبه خود، می‌تواند به رضایت بالای مشتری و فروش بهتر نعبیر شود، زیرا مشتریان، در حالی که شرکت را در سطح بالایی ز کیفیت نگه می‌دارند، تمایل دارند که برای محصولات یا خدمات بیشتر پرداخت کنند. اعتماد و وفاداری ذاتی ارتباط خوبی هستند که برای مدیریت و بهینه‌سازی ارتباطات تجاری داخلی و خارجی ضروری است.
 
ایجاد پروتکل‌های ارتباطی خوب در مراحل اولیه راه اندازی یک شرکت می‌تواند برنامه‌ریزی، پروژه‌ها و سیاست گذاری را تسهیل و بهبود بخشد. از دیدگاه مالی، ارتباطات کسب و کار اغلب می‌تواند موفقیت یا شکست یک شرکت را تعیین کند. ارتباطات تجاری قوی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. ارتباطات  ضعیف منجر به پیامدهای مضر، از جمله کارمندان ناراضی، مشتریان ناراضی، شهرت منفی و رشد محدود می‌شود.
 
ارتباط تجاری قوی
بسیاری از شرکت‌ها از تعدادی استراتژی ‌برای تضمین کیفی ارتباطات تجاری قوی استفاده می‌کنند و به طور مناسب نگهداری می‌شوند. این ارتباطات ممکن است از طریق تعدادی از وسایل منجمله وب سایت‌های ارتباط جمعی، ایمیل، تماس‌های تلفنی و جلسات رو در رو ایجاد شود. ارتباطات می‌تواند به طور مشابه از طریق تماس مکرر با تلفن، ایمیل، فردی و رسانه‌های اجتماعی حفظ شود.

حالت‌های چندگانه تماس به صورتی که در بالا آمد، تمایل به تغییر ارتباطات کسب و کار قوی‌تر دارند، اگر چه ارتباط رو در رو ( اشاره به همان عبارت Face to Face  دارد). نوعا موثرترین روش است. هر چه ارتباط بیشتر باشد بر حسب آن ارتباطات تجاری قوی‌تر است و به ایجاد اعتماد در شرکت کمک می‌کند.
 
معمولا افراد گاهی می توانند مهارت ‌های تجاری خود را در بازار های آزاد تجاری مجازی به بوته آزمایش بگذارند. به سخنی دیگر قبل از اینکه فعالیت های کسب و کار خود را در یک محیط مجازی به رقابت با هزاران تاجر و موسسات تجاری پرداخته و ریسک خود را به خطر بیندازید، استراتژی‌های تجارت را به گونه‌ای تمرین کنید که زمانی که آماده ورود به بازار واقعی هستید، باید این کار را انجام دهید.
 
ارتباطات تجاری چیست؟


بازاریابی در ارتباطات تجاری چیست؟

بازاریابی در ارتباطات تجاری به عنوان یک نام، مجموعه فعالیت‌هایی برای کمک به ارتقاء جایگاه شرکا در تجارت است. مالک برند از این فعالیت‌ها برای کمک به شرکای تجاری خود استفاده می‌کند، به عنوان مثال توزیع کنندگان و عمده فروشان برای رشد فروش خودچنین می کنند.

چند فعالیت عمده بازاریابی در ارتباطات تجاری مشترک وجود دارد

 نمایشگاه تجاری
یکی از متداول‌ترین فعالیت ها که محلی است برای برقراری ارتباطات تجاری عرصه نمایش و برگزاری نمایشگاه است. مالکان برند ها در نمایشگاه‌های تجاری شرکت می کنند تا خود و محصولات شان را به توزیع کنندگان / عمده فروشان فراهم نمایند.

به عنوان مثال یک برند که حصولات غذایی با تشکیل یک غرفه در نمایشگاهی که محل بازدید بسیاری از افراد است، اقدام به معرفی محصولات، سوابق و مشتریان طرف قراردادش می کند. از همین طریق ضمن معرفی خود، قرارداد های جدید با مشتریان داخلی و در صورت امکان حارجی به امضا می رساند.
 

 ترویج تجارت

ترویج تجارت مجموعه ای از فعالیت‌های بازاریابی برای افزایش فروش در تجارت هستند که عموما در هایپر مارکت ها دیده می‌شوند(که به عنوان تجارت مدرن نیز شناخته می‌شود). به عنوان مثال ، یک هایپر مارکت توسط یک یا چند توزیع‌کننده محلی پشتیبانی می شود و به این طریق ارتباط بین سیستم بازاریابی و مالکان  برند  تامین می‌شود.

این ارتقا باعث تشویق افراد بیشتری به خرید محصولات برند فوق شده و افزایش فروش برای هر دو مالک برند و توزیع‌کننده خواهد شد.
 
مشوق ها و تخفیف ها در ارتباطات تجاری
یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی در ارتباطات تجاری، اعمال تخفیف، مشوق های خرید و یا عرضه محدود محصول به صورت رایگان است. توزیع کنندگان ممکن است همیشه تخفیف‌های مشابه را برای مصرف کنندگان تمدید کنند تا فروش را افزایش دهند و یا ممکن است شکل های دیگر مانند بسته‌بندی یا تبلیغاتی را برای فروش محصولات بیشتر انجام دهند.
 
در نهایت بازاریابی و ارتباطات تجاری، زیر شاخه ایی در بازاریابی است، که به افزایش تقاضا در عمده‌فروش، خرده‌فروش، یا سطح توزیع‌کننده مربوط می‌شود تا در سطح مصرف‌کننده. با این حال، نیاز به ادامه دادن به استراتژی‌های مدیریت برند برای حفظ نیاز مصرف‌کننده تا انتها وجود دارد. یک خریدار که ممکن است مصرف‌کننده و یا خود مصرف‌کننده نباشد، کسی است که محصولی را از طریق یک خرده‌فروشی شناسایی کرده و خرید می‌کند. برای اطمینان از اینکه یک خرده‌فروش فروش محصولات شرکت را در برابر رقبا افزایش می‌دهد، در نتیجه شرکت باید محصول خود را به خرده‌فروش‌ها و با ارائه تخفیفات ویژه در مقابل رقبا به بازار عرضه کند. بازاریابی تجاری نیز می‌تواند شامل ارائه مزایای ناملموس و نامشهود به خرده فروشان از قبیل کمیسیون‌های بر اساس فروش باشد.

بازاریابی تجاری ایده اصلی بازاریابی محصولات شما از طریق زنجیره ارزش و در نقطه فروش یعنی فروشگاه است. به آن ایده ایجاد یک تقاضا برای محصولات خود در سرتاسر کانال های توزیع و قبل از رسیدن به مصرف‌کننده را در نظر بگیرید.


منبع: investopedia.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.