موز گلاسه و کافه گلاسه

مي توان براي تزئين از مواد و اسانس دلخواه استفاده کرد.موز را حلقه کرده و در ظرف مي ريزيم .حدوداً يک سوم شير را روي موزها مي ريزيم. بستني را هم اضافه مي کنيم .مي توانيم از بستني با طعم موز هم استفاده کرد.بستني وانيلي را براي تمام گلاسه ها مي توان استفاده کرد.براي تزئين روي موز گلاسه از خود موز استفاده مي کنيم آنرا به اندازه هاي دلخواه برش زده لبه ليوان و روي بستني مي گذاريم و از چند تکه چوب شور هم استفاده مي کنيم.
سه‌شنبه، 3 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موز گلاسه و کافه گلاسه
موز گلاسه و کافه گلاسه
موز گلاسه و کافه گلاسه






مواد لازم براي موز گلاسه:

شير /1/3 پيمانه
موز/2 عدد
بستني/120 گرم
مواد لازم براي کافه گلاسه
بستني/120گرم
شير /1/3 پيمانه
پودر نسکافه/1/5 قاشق چايخوري

طرز تهيه:

مي توان براي تزئين از مواد و اسانس دلخواه استفاده کرد.موز را حلقه کرده و در ظرف مي ريزيم .حدوداً يک سوم شير را روي موزها مي ريزيم.
بستني را هم اضافه مي کنيم .مي توانيم از بستني با طعم موز هم استفاده کرد.بستني وانيلي را براي تمام گلاسه ها مي توان استفاده کرد.براي تزئين روي موز گلاسه از خود موز استفاده مي کنيم آنرا به اندازه هاي دلخواه برش زده لبه ليوان و روي بستني مي گذاريم و از چند تکه چوب شور هم استفاده مي کنيم.
براي اينکه گلاسه بهتري داشته باشيم بايد در چرخاندن قاشق داخل بستني يعني اسکوپ دقت زيادي بکنيم.مي توانيم شير و موز را با هم ميکث کنيم و بعد بستني اضافه کنيم براي اين موز گلاسه استفاده کنيم.

روش تهيه کافه گلاسه:

شير يا پودر نسکافه را کامل با هم مخلوط مي کنيم و بستني را روي آن مي گذاريم .ميزان بستني که استفاده مي کنيم بسته به اندازه ليوان متغير است و 120 تا 150 گرم استفاده مي کنيم .براي تزئين از مقداري قهوه پودر شده استفاده مي کنيم و از ني هاي شکلاتي و چوب شور استفاده مي کنيم.
منبع:نشريه عصر فرهنگ،شماره 3




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.