شش نماد ایرلندی جذاب با معانی غنی روحی

طرح‌های پیچیده نمادهای ایرلندی به معانی روحی خود معروف هستند. در این جا این نمادها و معانی آنها را برای شما رمز گشایی می‌کنیم. بخوانید تا بیشتر بدانید...
يکشنبه، 8 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شش نماد ایرلندی جذاب با معانی غنی روحی
انسان شناسی نمادین یکی از رویکردهای انسان شناسان برای درک تفسیرهای انسانی، تاریخ و اهمیت آن است. انسان شناسان فرهنگی بر این باورند که انسان‌ها از زمان بسیار قدیم از نمادها به عنوان یک فرم بیان، استفاده می‌کردند. بنابراین، هنر منبع اطلاعاتی عالی برای دانشجویان مشتاق تکامل انسان بوده است. نمادهای ایرلندی یکی از بخش‌های نمادین است که مورخان و علاقه‌مندان به هنر آن را جذاب می‌دانند. این نمادها به دوران سلتیک در حدود عهد حجر می‌رسند. اطلاعات در مورد این مضامین در هم تنیده یا طبیعی، کم است و همین به جذبه روحی آنها می‌افزاید.

شش نماد ایرلندی جذاب با معانی غنی روحی

معنای نمادهای ایرلندی

ساز چنگ
نمادگرایی ایرلندی با یک ساز موسیقی باستانی، یعنی چنگ ارتباط نزدیکی دارد. چنگ مورد بحث، داگدا است، که به عنوان تازه‌ترین نوع موسیقی ملودیک شناخته شده است. فصول در صدای این چنگ با هماهنگی تطابق پیدا می‌کند. همان طور که افسانه‌ها می‌گویند، این چنگ توسط دشمن داگدا دزدیده شد و به گرد و غباری در یک دیوار تبدیل شد. در تماس با داگدا، چنگ به دست صاحبش که مالک آن است، بازگشت. این افسانه چنگ را نماد وفاداری و عرفان می‌داند. کارهای زینتی غنی بر روی چنگ باعث شده است که جلوه‌های عرفانی و غرور و افتخار را به نمایش بگذارد.
 
جن خانگی
این مردان کوچک با گلدان‌های طلایی زیر رنگین کمان پنهان شده‌اند. جن خانگی در داستان‌هایی بی‌شمار، قصه‌ها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها برجسته شده است. جن‌های خانگی به عنوان نمادهای سلتیک یا ایرلندی برای خال کوبی‌ها در نظر گرفته می‌شوند، زیرا آنها در زمان سلت ظاهر شدند. این جن‌های بدبخت، شناخته شده است که هدیه ایرلندی از گبر و سرعت هستند، که هیچ کدام نمی‌تواند با دیگری مطابقت کند. افسانه‌ها می‌گویند که جن‌های خانگی توانایی کار در تمام شب را دارند. این موجودات کوچک تنها می‌توانند توسط یک دمنوش خانگی به نام Poteen از خود بی‌خود شوند، اما هیچ چیز نمی‌تواند انرژی بالای او را برای ساخت کفش کاهش دهد. بنابراین، جن خانگی نماد انرژی و ثروت است.

شش نماد ایرلندی جذاب با معانی غنی روحی
 
کلدخ
جواهرساز جوانی، جواهر کلدخ را به معشوق خود داد و قول داد تا با او ازدواج کند. با این حال، قبل از ازدواج، توسط دزدان دریایی ربوده شد. عشق او، حاضر به باور این نبود که او کشته شده است و هرگز بازگشت نخواهد داشت. جوان تا پنج سال گرفتار بود، تا این که یک روز فرار کرد، ثروتی به دست آورد و به شهر عشقش بازگشت تا با خوشحالی با او زندگی کند. از آن زمان، حلقه کلدخ نماد عشق و تعهد ایرلندی بوده است. حلقه دارای طراحی دو دست است که یک قلب را گرفته و یک تاج در بالای آن است. این نماد محبوب دوستی و عشق ابدی است. این نماد ایرلندی، عشق عاشقانه، عشق افلاطونی، وعده و تعهد را برای همیشه را نشان می‌دهد.
 
صلیب سلتیک
صلیب سلتیک نسخه دیگری از صلیب مسیحی معروف شناخته شده است. این معمولاً به عنوان یک صلیب با یک حلقه در اطراف یک ضربدر دیده می‌شود. حلقه نشان دهنده ارتباط میان شیوه‌های زندگی قدیمی و جدید است. این صلیب به طور گسترده‌ای در طول سال‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. و معمولاً به عنوان یک نماد امید، زندگی، افتخار، ایمان، وحدت، تعادل، انتقال و ... درک می‌شود. برخی معتقدند که صلیب سلتیک یک قطب معنوی است و مؤمنان را از طریق دریای معنوی هدایت می‌کند. گرچه صلیب سلتیک توسط سنت پاتریک معرفی شده است، اما در فرهنگ سلتیک ریشه دارد. این صلیب به عنوان بخشی از طرح‌های مختلف مانند خالکوبی، نساجی و گرافیک مورد استفاده قرار گرفته است.
 
شبدر سه برگ
شبدر سه برگ به وضوح یک مکتب طبیعت از جزیره زمرد است. نماد تثلیث مقدس، سنت پاتریک معتقد بود که سه شبدر نماینده پدر، پسر و روح القدس است. گیاه سه برگ و گیاه همیشه سبز به خاطر حیاتی بودنش پرستش می‌شده است. این گیاه سه برگ ساخته شده نشان دهنده زندگی و طول عمر است. در طول سال‌ها، همچنین تبدیل به یکی از نمادهای ایرلندی برای قدرت شد.
 
شعر ایرلندی قرون وسطایی یادآور شبدر به عنوان نماد عاشقان جوان است. بنا بر این، شبدر سه برگ یک نماد ایرلندی برای عشق است. شبدر همیشه سبز در گورها به عنوان یک تصویر جدید از زندگی، امید و قیام کاشته می‌شود.
 
صلیب سنت بردیجد
صلیب سنت بردیجد که معمولاً از کاه یا چمن خشک ساخته می‌شود. افسانه آن این است که سنت بردیجد توسط بندگان مسیحی خود احضار شده بود تا تبدیل به یکی از پروردگاران مرگ مسیح قبل از این که به سفر آسمانی برود، باشد. با این حال، پروردگار خیلی مریض بود که به سختی می‌توانست درک کند که چه چیزی در اطراف او اتفاق می‌افتد. در تلاش برای کنار آمدن با شر، سنت بریجد شروع به صاف کردن چمن خشک روی زمین کرد. انسان شناسان فرهنگی بر این باورند که انسان‌ها از زمان بسیار قدیم از نمادها به عنوان یک فرم بیان، استفاده می‌کردند. خدا از او می‌پرسد چه اتفاقی افتاده است. همان طور که او توضیح می‌داد، هذیان گویی‌اش رو به بهبود گذاشت و با پرستاری از پروردگار او را به سلامتی باز گرداند. مدت کوتاهی بعد او غسل تعمید گرفت و بنا بر این، او در نهایت به عنوان یک مسیحی درگذشت. به عنوان یک نماد از سنت، این صلیب هر روز در اول فوریه بافته می‌شود تا روز پیاده روی سنت بریجد را علامت بزند. این صلیب یک نماد محافظ علیه ارواح شیطانی، ایمان و میراث ایرلندی است.

شش نماد ایرلندی جذاب با معانی غنی روحی
 
این‌ها برخی از نمادها و معانی ایرلندی بودند. خالکوبی و طراحی سلتیک نیز بخشی از نماد گرایی ایرلندی است. پرچم ایرلند، بدون نیاز به گفتن، یکی از نمادهای ایرلندی مشهور برای امید و وطن پرستی است. این نمادها میراثی ایرلندی را به جهان می‌دهند که همچنان با مفهوم پنهانی خود پیوند خورده است.

لازم نیست ایرلندی باشید تا حلقه‌های نامزدی ایرلندی را دوست داشته باشید. این حلقه‌های زیبا و پر جزئیات در طول تاریخ مورد استقبال بوده است. حلقه‌های نامزدی ایرلندی دربرگیرنده مجموعه گسترده‌ای از طرح ها است، از سبک های گره‌ای و بافت باستانی تا مدل های جدید از حلقه Claddagh را شامل می‌شود. دو سبک اصلی از حلقه‌های نامزدی ایرلندی وجود دارد. اولین سبک محبوب Claddagh است. این حلقه را می‌توان به چهار روش متفاوت در طول زندگی به دست کرد و آن‌ها یک ارثیه خانوادگی زیبا هستند. سبک دوم ترکیبی از گره های سلتیک است. این گره ها بی نهایت هستند و نشان دهنده یک مسیر یا عشق بی‌پایان است. این سبک ها به دلیل آنکه نمادهای عاشقانه‌ای هستند به عنوان حلقه‌های نامزدی انتخاب می‌شوند.
 
منبع: Mukta Gaikwad - سایت هیستوری پلکس


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.