پیتزای بهاری

پیتزا غذایی است به شکل نان گِرد صافی که در فر پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه‌ فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیتزای بهاری

طرز تهیه پیتزای بهاری

مناسب برای 5 نفر

368 کالری

مارچوبه، پیازچه و پنیر فونتینا، این دستور پیتزای آسان را فوق‌العاده می‌کنند. آن را با سبزیجات تازه‌ی مخلوط‌شده با سس سرکه‌ی وینگرت و گردو سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
25 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون فوق‌ بکر ۳ قاشق غذاخوری

سیر، ریز خردشده ۳ حبه

مارچوبه ۱ دسته

پیازچه‌ی تازه، خرد شده نصف فنجان

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

فلفل، تازه آسیاب‌ شده یک‌ چهارم قاشق چایخوری

خمیر پیتزای گندم کامل

پنیر موزارلا یا فونتینای رنده‌ شده ۱ فنجان
 
مراحل پخت
1.رک را در طبقه‌ی سوم فر از پایین قرار دهید. یک سنگ پخت پیتزا یا قالب پیتزای بزرگ را روی رک قرار دهید و فر را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه با درجه‌ی ۴۵۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید.

2.در این حین، ۲ قاشق غذاخوری روغن و سیر را در یک کاسه‌ی کوچک مخلوط کنید و کنار بگذارید. مارچوبه‌ها را تمیز کرده و به تکه‌های ۶ اینچی ببُرید.

مارچوبه‌های کلفت را از درازا دونیم کنید. آنها را با ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده، یک‌چهارم فنجان پیازچه، نمک و فلفل در یک کاسه باهم مخلوط کنید.

3.خمیر را روی یک سطح آردپاشی‌شده پهن کنید و به شکل یک دایره‌ی ۱۴ اینچی درآورید.

4.قالب یا سنگ پیتزا را با دقت از فر بیرون آورده و روی یک سطح مقاوم در برابر حرارت مانند اجاق قرار دهید. خمیر را روی قالب یا سنگ پیتزا قرار دهید و مخلوط روغن – سیر کنار گذاشته را با قلم‌مو روی آن بمالید. مارچوبه‌ها را در یک مدل دایره‌ای روی خمیر بچینید، به طوری که سر آنها در وسط ، نزدیک بهم و در لبه‌ها به سمت بیرون باشد. روی آن، پنیر و پیازچه‌ی باقی‌مانده را بریزید.

5.قالب یا سنگ پیتزا را به دقت به درون فر برگردانید و پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه روی رک طبقه‌ی سوم قرار دهید تا ترد و طلایی شده و پنیرش آب شود.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.