پیامدهای حذف پوشه ‏System 32‎‏ در ویندوز

آیا می‌دانید چنانچه فولدر سیستم 32 را حذف کنید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ این مقاله اطلاعاتی را در خصوص فولدر سیستم 32 ‏و پیامدهای حذف آن در اختیارتان قرار می‌دهد.‏
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیامدهای حذف پوشه ‏System 32‎‏ در ویندوز
به منظور اجرای هر نوع سیستم عامل به برخی فایلها و برنامه‌ها نیاز است. این فایلها و برنامه‌ها در یک فولدر یا پوشه غیر قابل حذف در دیسک درایو سیستم عامل رمزگذاری می‌شوند. علاوه بر این، سیستم عامل ویندوز نیز برای به اجرا در آمدن مناسب و صحیح از یک سری فایل استفاده می‌کند. پوشه System 32 را می‌توان در درایو C یک سیستم عامل پیدا کرد. از آنجا که این پوشه مسئول اجرای صحیح سیستم است، به همین دلیل در فولدر سیستمی سیستم عامل گنجانده شده است.

بسیاری از کاربرانی که به طور فعال در اینترنت حضور دارند، بوسیله برخی افراد متقلب و دلقک‌های اینترنتی متقاعد شده که حذف فولدر سیستم 32 می‌تواند عملکرد کامپیوتر را تقویت نماید و آن را بهبود بخشد. اما اجازه دهید به شما بگویم که بعد از خواندن این مقاله از این واقعیت اطلاع می‌یابید که تا چه اندازه وجود System 32 برای سیستم شما اهمیت دارد.
 

 معرفی سیستم 32 ویندوز (Windows System32)

سیستم عامل ویندوز از فولدر سیستم 32 نسخه ویندوز 2000 برای نسخه‌های 32 بیتی و 64 بیتی استفاده می‌کند. سیستم 32 پوشه‌ای است که در طول نصب سیستم عامل، در کامپیوتر شما نصب می‌شود. از این اطلاعات می‌توانید به میزان اهمیت سیستم 32 برای اجرای سیستم خود پی ببرید.
فهرست بلند بالایی از فایل‌ها و پسوندها در فولدر System 32 وجود دارد
فهرست بلند بالایی از فایل‌ها و پسوندها در فولدر System 32 وجود دارد. این لیست عمدتاً از دو نوع فایل DLL  که حروف اختصاری Dynamic Link Library به معنای کتابخانه پیوند پویا است و EXE که حروف اختصاری Executable به معنای اجرایی می‌باشد، تشکیل شده است.

فایلهای DLL  (کتابخانه پیوند پویا): این فایلها وظیفه اجرای اکثر برنامه‌های سیستم ویندوز را برعهده دارند. چنانچه در حال پخش یک فایل صوتی باشید، آنگاه یک فایل DLL در پشت یا بخش غیر قابل دسترس آن اجرا می‌شود. از زمان شروع به کار سیستم عامل گرفته تا دریافت بروز رسانی برای نسخه فعلی، فایلهای DLL نقش اساسی دارند.

فایلهای EXE (اجرایی): این فایلها زمانی کار می‌کنند که سعی در باز کردن برخی نرم افزارها از جمله گوگل کروم یا مایکروسافت آفیس را داشته باشید. فایلهای اجرایی همچنین وظیفه اجرای برنامه‌های مهمی مانند winglogon.exe را برعهده دارند. بدون وجود این برنامه قادر به وارد شدن به سیستم خود نخواهید بود.
 

پیامدهای حذف سیستم 32

حذف سیستم 32 برای یک کاربر معمولی ساده نیست. ویندوز برای حفظ امنیت فایل، از لایه‌های محافظتی مختلفی استفاده می‌کند. هنگامی که سعی کرده این فایل را حذف کنید، ویندوز چندین پنجره هشدار دهنده ظاهر می‌کند که از حذف فولدر جلوگیری نماید.

هنوز هم می‌توانید فایل سیستم 32 را با پاک کردن یک به یک فایلها حذف کنید. برای این کار مجبور خواهید بود قدرت و اختیار سیستم عامل را محدود و آن را در اختیار خود بگیرید. با انجام آن در سیستم خود با افت و تأخیر مواجه خواهید شد. عملکرد برخی برنامه‌ها متوقف شده و چندین برنامه کاربردی، دیگر اجرا و راه اندازی نخواهند شد به این دلیل که فایلهایی را حذف کرده‌اید که از اجراء این برنامه‌ها پشتیبانی می‌کردند و اجرای آنها به این فایلها بستگی داشت.

بعضی مواقع، سیستم به طور ناگهانی خاموش شده و دیگر راه اندازی نمی‌شود زیرا فایل‌هایی را حذف کرده‌اید که وظیفه فرایند راه اندازی سیستم عامل شما را برعهده داشتند. در این وضعیت، مجبور هستید یک سیستم عامل جدید نصب کرده تا کامپیوترتان به درستی کار کند.

از آنجا که با حذف سیستم 32 ممکن است به سیستم بازیابی ویندوز شما آسیب وارد شده باشد، بنابراین قادر نخواهید بود نسخه‌های قبلی را بازیابی کنید و ممکن است با یک وضعیت بحرانی روبرو شوید. به همین دلیل است که بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که ویندوز حق دارد با لایه‌های امنیتی بسیاری از این فولدر محافظت نماید.
 

اثرات ویروس بر سیستم 32:

گاهی اوقات ممکن است برخی از بدافزارها یا جاسوس افزارها فایل‌های سیستم 32 شما را تحت تأثیر قرار دهند. آنها در این فولدر پنهان شده و به فایلهای Sys 32 آسیب می‌رسانند. به دلیل وجود این ویروس‌ها، ممکن است با برخی رفتارهای غیر طبیعی در سیستم خود مواجه شوید.

در این موارد، به کاربر پیشنهاد می‌شود که هیچ یک از فایلها را بطور تصادفی از فولدر Sys 32 حذف نکند، به این دلیل که ممکن است در نهایت با حذف برخی فایلهای مهم به سیستم خود آسیب بیشتری وارد سازد.

به برخی از نرم افزارهای ضد ویروس اعتماد کرده و اجازه دهید آنها کار خود را انجام دهند.
 

نحوه بازیابی سیستم 32

ممکن است در رابطه با سیستم 32 با مشکلات دیگری از جمله خطای  سیستم 32 یا حذف تصادفی فایلهای سیستم 32 مواجه شوید. اما چندین روش وجود داشته که همیشه می‌توانید اشتباه خود را اصلاح نمایید.

به منظور اصلاح و رفع خطای سیستم 32 نکات زیر ممکن است مفید واقع شود:

* همیشه از فایلهای خود نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید.

* از نرم افزار مستقل جهت حذف بدافزار، ویروس و جاسوس افزار استفاده کنید.

* همیشه فایلهایی که از اینترنت دانلود می‌کنید را اسکن کنید.

* سعی کنید نرم افزارهای سازگار با سیستم خود را دانلود کنید.
اما اگر به طور تصادفی فایل سیستم 32 کامپیوتر خود را حذف کردید، آنگاه سعی کنید سیستم عامل را مجدداً نصب نمایید
اما اگر به طور تصادفی فایل سیستم 32 کامپیوتر خود را حذف کردید، آنگاه سعی کنید سیستم عامل را مجدداً نصب کرده و یک شروع نو داشته باشید.
 

سئوالات متداول در خصوص حذف سیستم 32

1- چگونه سیستم 32 را از ویندوز 10 حذف کنیم؟

گرچه توصیه نمی‌شود فایل سیستم 32 را حذف کنید، اما اگر باز هم تمایل دارید این فایل را حذف نمایید، آنگاه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

* می‌توانید با استفاده از نوت پد (notepad) سیستم 32 را حذف کنید. روش‌های انجام این کار در وب سایتهای مختلف موجود است.

* حق مالکیت و اختیار را در دست گرفته و این فایلها را حذف کنید.

2- چگونه می‌توان فولدر سیستم 32 را در ویندوز 10 پیدا کرد؟

مانند سایر نسخه‌های ویندوز، ویندوز 10 فایل سیستم 32 خود را در دایرکتوری فایل سیستمی قرار داده است. سیستم 32 معمولاً در حین نصب سیستم عامل در درایو C دیسک سخت شما نصب می‌شود.


منبع:   John K. Ward- rizonjet


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.