فراتر از سیستم عامل

با توجه به این که ویندوز ویستا دارای نواقصی بود و از طرف کاربران و شرکت های تجاری مورد استقبال قرار نگرفت، به همین دلیل این شرکت عرضه ویندوز جدید خود Ultimate Microsoft Windows ۷ را که هفتمین نسخه و جدیدترین ویرایش سیستم عامل محبوب مایکروسافت است، به جلو انداخت.
چهارشنبه، 5 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراتر از سیستم عامل

فراتر از سیستم عامل
فراتر از سیستم عامل


 





 
با توجه به این که ویندوز ویستا دارای نواقصی بود و از طرف کاربران و شرکت های تجاری مورد استقبال قرار نگرفت، به همین دلیل این شرکت عرضه ویندوز جدید خود Ultimate Microsoft Windows ۷ را که هفتمین نسخه و جدیدترین ویرایش سیستم عامل محبوب مایکروسافت است، به جلو انداخت.این نسخه به دلیل این که هفتمین نسخه از سیستم عامل شرکت مایکروسافت است، نام ویندوز ۷ را به خود اختصاص داده است.البته همان طور که می دانید در زمان شروع تولید ویندوز ویستا گروه ویژه ای برای تولید یک سیستم عامل دیگر شروع به کار کرد و قرار بود بعد از گذشت چند سال ویندوز ویستا به بازار ارائه شود ولی به علت مشکلات ویندوز ویستا، زمان انتشار ویندوز ۷ به جلو افتاد. این سیستم عامل قرار است در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی وارد دنیای IT شود. البته مایکروسافت برای آشنایی کاربران با این سیستم عامل در ماه ژانویه ۲۰۰۹ نسخه Beta و آزمایشی این ویندوز را برای کاربران علاقه مند منتشر کرد.

● ویندوز ۷ و نسخه های متفاوت آن
 

۱) Windows ۷Starter dition:نسخه ای که بیشتر برای بازار کشورهای در حال توسعه و به خصوص آسیایی ها و کاربران نوت بوک ها طراحی شده است. این نسخه بسیار کاربر پسند است ولی در صورت نصب این نسخه تنها اجرای ۳ برنامه به طور هم زمان ممکن خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که از امکانات این نسخه کم شده است. در این نسخه نیز بیشتر امکانات شبکه مانند قابلیت به اشتراک گذاری فایل ها به خصوص فایل های چندرسانه ای روی یک شبکه محلی موجود است.
۲) Windows ۷Home Basic: اگر شما نسخه Media Center ویندوز ویستا را استفاده کرده باشید، دقیقا Home Basic ویندوز ۷ معادل نسخه Media Center ویندوز ویستاست به طوری که استفاده نامحدود از برنامه های مختلف کاربردی از طریق آن برای کاربر امکان پذیر می سازد.
۳) Windows ۷Home Premium : این نسخه دارای تمامی امکانات جدید بصری ویندوز ۷ شامل رابط کاربری Aero Glass و قابلیت تازه هدایت ویندوز است. سازگاری با فناوری لمسی (نگارش با دست و سیستم چند لمسی یا multi touch ) پشتیبانی گسترده از انواع فرمت های رسانه ای و بهبود امکاناتindows Media Center از جمله دیگر ویژگی های این سیستم عامل است.
۴)Windows۷Professional: حرفه ای ترین نسخه ویندوز ۷، نسخه Professional آن است که مهم ترین ویژگی آن داشتن امکانات بالای امنیتی است.
۵) Windows ۷ Enterprise و Windows ۷Ultimate : کاربران خانگی یا تجاری که مایل به بهره مندی از ویندوز ۷ با جدیدترین و آخرین امکانات هستند باید یکی از این ۲ نسخه را خریداری کنند. پیش بینی می شود ۲ نسخه مذکور از نظر قیمت تفاوت کمی با یکدیگر داشته باشد.
به نظر می رسد ۲ نسخه Home Premium و Professionalبرای کاربران خانگی، نسخه Starter برای کاربران نوت بوک ها و ۳ نسخه دیگر برای کاربران حرفه ای از سوی مایکروسافت در نظر گرفته شده است.

● ویندوز جدید با ظاهری جدید
 

ویندوز ۷ مانند ویندوز ویستا به گرافیک و نوع رنگ اهمیت ویژه ای داده است که از مهم ترین ویژگی های آن می توان استفاده از گرافیک پیشرفته Windows Aero اشاره کرد.

● تغییر پس زمینه
 

۱) Desktop Slideshow ویژگی جدید Desktop که در Windows Explorer گنجانده شده است که می توانید به سادگی پس زمینه ویندوز را تغییر دهید.
۲) Windows Explorer ویژگی جدید Libraries یا کتابخانه در این ویندوز موجب می شود که برای فایل ها و فرمت های مختلف آرشیو یا کتابخانه وجود داشته باشد. این آرشیو به عبارتی یک سری فولدرهای مجازی است که قادر به جمع آوری فایل های مختلف از مکان های مختلف هارد در قالب یک پوشه مجازی Explorer است. بنابراین برای آرشیو و نگهداری فایل ها در محیط یک شبکه و یک سیستم به هیچ وجه نیازی نخواهد بود تا حتما فایل ها در کنار هم باشد. ویژگی جدید Federated Search یا جست وجوی باز در ویندوز ۷ به شما اجازه می دهد نتایج جست وجوی گسترده خود را با فرمت های جدیدی هم چون osdx ذخیره کنید و پس از باز کردن تمامی اطلاعات جست وجوی خود را به خوبی مشاهده کنید.
۳) Taskbar تغییرات عمده Taskbar در ویندوز ۷ را می توان بیشترین و عمده ترین میزان تغییرات از زمان انتشار ویندوز ۹۵ یعنی طی ۱۵ سال گذشته به شمار آورد تا آن جا که می توان گفت در ویندوز ۷ Taskbar حدود ۱۰ پیکسل در قیاس با ویندوز ویستا بلندتر شده است تا بتواند آیکون های بزرگ تر و منحصر ویندوز ۷ را در برگیرد. ظاهر منوی Start و دکمه های مربوطه به آن با یک تفاوت کوچک همانند ویندوز ویستاست که می توان به افکت هایلایت پویا زمان حرکت موس روی آن و ظاهر وپنهان شدن آن اشاره کرد.
▪ ویژگیPinned Applications : در ویندوز ۷ Title پنجره ها در Taskbar نمایش داده نمی شود و این حالت زمانی رخ می دهد که موس روی آن رفته باشد.
همین قابلیت ویندوز ۷ باعث شده است که این ویندوز بیشتر «نرم افزارمحور» باشد تا «پنجره محور».

● پنجره های مدیریتی در ویندوز ۷
 

ویندوز ۷ با ویژگی های مدیریتی جدید با قابلیت های بیشتر از ویندوز ویستا به بازار عرضه می شود. ویژگی Aero Shake برای مدیریت پنجره ها به گونه ای است که با تکان دادن و لرزاندن یک پنجره با موس تمامی صفحه مانیتور شما خالی می شود و دسکتاپ به همراه پنجره لرزیده شده نمایش داده شود و زمانی که پنجره را دوباره لرزش دهید، به حالت قبل باز می گردد.

▪ ویژگی های عملکرد بوت
 

اگر شما ویندوز ویستا را روی رایانه خود نصب کرده باشید ( که صددرصد نسخه شما قفل شکسته است!) حتما با این مشکل مواجه شده اید که یکی از بزرگ ترین نواقص ویندوز ویستا طولانی بودن زمان بوت آن است که بیش از ۳۵ درصد مشتریان مایکروسافت در زمینه طولانی بودن زمان Boot یا بالا آمدن ویندوز اظهار نارضایتی کرده اند که این مشکل در ویندوز ۷ تا حد زیادی رفع شده است.

● ویندوز ۷ و ویژگی های چندرسانه ای
 

بهره مندی از جدیدترین نسخه Windows Media Center با پشتیبانی از فرمت های H۲۶۴ از دیگر ویژگی های ویندوز ۷ است به طوری که کیفیت بالای HD را برای داشتن یک سینمای خانگی رایانه ای به شما ارائه می دهد. هم چنین Gadget مرتبط با Windows Media Center در این ویندوز موجود است.
به طور کلی ویندوز ۷ پشتیبانی وسیعی از فرمت های چندرسانه می کند که می توان به داشتنCodec های مورد نیاز درونی برای پخش فرمت هایMP۴ MOV ۳GP AVCHD ADTS M۴A WTV H. ۲۶۴ MPEG۴ SP ASP/DivX/Xvid MJPEG DV AAC LC LPCM AAC HE اشاره کرد.
هم چنین ویندوز ۷ قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیک های مختلف روی یک سیستم حتی از کمپانی های مختلف را داراست.

● پنجره اختصاصی ویندوز ۷
 

خبرهای رسیده از شرکت مایکروسافت حاکی از آن است که این شرکت قصد افزودن ویژگی جدید دیگری به نام Device Stage را به ویندوز ۷ دارد.این ویژگی به کمپانی های سازنده این اجازه را می دهدکه اطلاعات خود را در یک پنجره اختصاصی Device به گونه زیبایی به نمایش بگذارند. هم چنین به روز شدن تمامی نرم افزارهای ویندوز از جمله Paint و WordPad و. . . از دیگر ویژگی هایی به شمار می رود که ویندوز ۷ را نسبت به دیگر ویندوزها متمایز می کند.

● فروش ویندوز ۷ در ایران
 

در حالی که مایکروسافت بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا ارائه این سیستم عامل را در بازار IT دنیا در سال ۲۰۱۰ اعلام کرده است، خرید و فروش این سیستم عامل در ایران همراه با کرک آن به راحتی انجام می شود!!
در حالی این سیستم عامل در کشور وجود دارد که هیچ کشوری به نسخه کرک شده ویندوز ۷ ( به غیر از نسخه بتا ) دسترسی ندارد.
گفته می شود زمانی که مایکروسافت در اول ژانویه ۲۰۰۹ نسخه بتا (آزمایشی) را برای نظرسنجی از کاربران به نمایش گذاشته بود، کاربران ایرانی توانستند با دانلود این ویندوز و شکستن قفل نرم افزاری پیچیده این سیستم عامل را در بازار IT ایران عرضه کنند. این ویندوز که به طور گسترده در بازارIT به خرید و فروش می رسد رقابت شدیدی را در بین فروشندگان به وجود آورده است به طوری که برخی از آن ها با ارائه این سیستم عامل با تخفیف ویژه سعی در جذب مشتری برای خود کرده اند.
منبع:www.aftabir.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : mohamadaminsh




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.