دستور پخت ساندویچ بادمجان کبابی و پارمسان

اگر گیاهخوار هستید و دلتان یک ساندویچ پنیری خوشمزه می خواهد باید بدانید برای تهیه ساندویچ بادمجان کبابی احتیاجی به مرغ و گوشت ندارید. با یک عدد بادمجان و مقداری پنیر و چند برگ اسفناج می شود یک ساندویچ هیجان انگیز درست کرد.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت ساندویچ بادمجان کبابی و پارمسان

طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی و پارمسان

مناسب برای ۴ نفر

۲۸۶ کالری

این دستور ساندویچ بادمجان  پارمسان سالم‌ تر بجای بادمجان سرخ‌ کرده از بادمجان گریل‌ شده‌ ی دودی استفاده می‌ کند بنابراین چربی و کالری کمی دارد.

برای آنکه درست کردن این ساندویچ‌ ها آسان‌ تر شود، حتما قبل از رفتن به سراغ گریل، تمام مواد تشکیل‌ دهنده را آماده کنید.
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
بادمجان بزرگ ۱ عدد

روغن کانولا یا زیتون به میزان لازم

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

پارمسان ۳ قاشق غذاخوری

پنیر موزارلای نیم چرب نصف فنجان

روغن زیتون ۲ قاشق چایخوری

گوجه فرنگی له‌شده ۱ فنجان

بچه اسفناج ۱۴۰ گرم

ریحان تازه خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

نان فوکاشا یا نان محلی ۴ تکه‌ ی کوچک
 
مراحل پخت
1.گریل را با درجه‌ی متوسط  بالا گرم کنید.

2.حلقه‌ های بادمجان را روی سینی فر قرار دهید و رویشان نمک بپاشید. هر دو طرف آن را با اسپری روغن بپوشانید. پارمسان ( یا اسیاگو) و موزارلا را در یک کاسه‌ ی کوچک بریزید. هر دو سمت نان فوکاشا را با روغن بپوشانید.

3.اسفناج را در یک کاسه‌ ی بزرگ مخصوص مایکرویو قرار دهید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و چند سوراخ در آن ایجاد کنید. ۲ تا ۳ دقیقه با درجه‌ی بالا در مایکرویو قرار دهید تا اسفناج نرم شود. گوجه فرنگی و ۲ قاشق غذاخوری ریحان را در یک کاسه‌ ی کوچک مخصوص مایکرویو باهم مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و ۲ دقیقه در مایکرویو قرار دهید تا حباب کند.

4.تمام مواد تشکیل‌ دهنده را با بادمجان روی سینی فر بگذارید و آن را کنار گریل ببرید. حلقه‌ های بادمجان را تا زمانی که هر دو طرفشان قهوه‌ ای و نرم شود، گریل کنید ( ۲ تا ۳ دقیقه برای هر طرف). هر سمت نان را ۱ دقیقه گریل کنید تا تست شود. بادمجان و نان را به سینی فر برگردانید. درجه‌ ی گریل را روی متوسط بگذارید.

5.روی هر برش نان، ۱ حلقه بادمجان قرار دهید. سپس ۱ قاشق غذاخوری گوجه فرنگی، ۱ قاشق غذاخوری اسفناج پخته و ۱ قاشق غذاخوری پنیر روی هر حلقه‌ی بادمجان بگذارید. این کار را با بقیه‌ی بادمجان‌ها، سس، اسفناج و پنیر تکرار کنید و روی هر کدام مقداری ریحان بپاشید. سینی فر را روی گریل قرار دهید، سرپوش را ببندید و تا زمانی که پشته‌ی بادمجان داغ و پنیر آب شود  ۵ تا ۷ دقیقه  گریل کنید.
 

نکته ۱

بادمجان ها را به ۱۲ حلقه به ضخامت مناسب حلقه کنید.
 

نکته ۲

در صورت امکان گوجه فرنگی ها را کبابی کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما