دستور پخت پیتای تخم‌ مرغ و سبزیجات

تخم مرغ یکی از غذاهای فوق العاده ای است که همه ی ما آن را می شناسیم و از خواص بسیار زیاد آن خبر داریم. تخم مرغ یک غذای کامل بوده که مجموعه ی فواید آن کمتر در یک ماده ی غذایی دیگر یافت می شود. در این مطلب با طرز تهیه پیتای تخم‌ مرغ و سبزیجات آشنا می شویم.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پیتای تخم‌ مرغ و سبزیجات

طرز تهیه پیتای تخم‌ مرغ و سبزیجات

مناسب برای 2 نفر

387 کالری

این نان‌ های پیتای گندم کامل را با بادمجان، چغندر و هویج‌ های سالم پر کنید و سپس به آن سیر، ماست شویدی و تخم‌ مرغ اضافه نمایید.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
20 دقیقه
 
مواد لازم
بادمجان، به حلقه‌ های کلفت بریده شده ۱ عدد

روغن زیتون ۱٫۵ قاشق غذاخوری

سس فلفل قرمز ۱ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ ۲ عدد

سرکه قرمز ۱ قاشق غذاخوری

شهد آگاو یا شکر دانه ریز ۲ قاشق چایخوری

چغندر خام، رنده شده ۱ عدد

هویج بزرگ ۱ عدد

پیاز قرمز کوچک نصف

ماست یونانی بدون چربی ۴ قاشق غذاخوری

شوید خردشده ۱ قاشق غذاخوری

سیر له‌ شده ۱ حبه

نان پیتای گندم کامل ۲ عدد
 
مراحل پخت
1. فر را تا ۲۲۰ درجه‌ ی سانتیگراد گرم کنید. برش‌ های بادمجان را روی سینی فر بگذارید، ادویه بزنید و رویشان روغن بمالید، سپس به‌ مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. آنها را برگردانید، رویشان سس فلفل قرمز بمالید و ۵ دقیقه‌ ی دیگر بپزید.

2. در این حین، تخم‌ مرغ‌ ها را به‌‌ آرامی درون یک قابلمه‌ ی آب جوش قرار دهید، شعله را کم کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه آرام بجوشد. سپس زیر آب سرد بگیرید، پوست بکنید و کنار بگذارید.

3. در یک کاسه، سرکه و آگاو یا شکر را با مقداری ادویه باهم مخلوط کنید. سپس چغندر، هویج و پیاز را در آن بریزید. در یک کاسه‌ ی دیگر، ماست، شوید، سیر و ادویه‌ ها را باهم مخلوط کنید. نان‌ های پیتا را تُست کنید و آنها را نصف نمایید. تخم‌ مرغ‌ ها را قاچ کنید و آنها را به‌ همراه بادمجان تند و مقداری از سالاد چغندر داخل نان قرار دهید. مقداری ماست شویدی روی آن بریزید و در کنار باقی‌ مانده‌ ی بادمجان، سالاد و ماست سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.