روش تهیه ماست یونانی

ماست یونانی کمک می کند کالری و کربو هیدراتی که مصرف می کنید را کاهش دهید. ماست نیز غذایی است که تقریبا با هر چیزی می تواند سرو شود و می تواند برای صبحانه ، چاشنی یا میان وعده سرو شود. طرز تهیه کامل ماست یونانی را در این بخش آماده کرده ایم.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش تهیه ماست یونانی

طرز تهیه ماست یونانی ساده‌ خانگی

مناسب برای 2 نفر

با این دستور ساده‌ ماست یونانی، می‌ توانید به‌ راحتی طرز درست کردن ماست یونانی در خانه را یاد بگیرید.

اول از همه باید ماست خانگی معمولی درست کنید؛ برای این کار کافی است شیر را گرم کرده و با مقداری ماست معمولی مخلوط کنید و بگذارید چند ساعت در محل گرمی بماند تا شیر به ماست تبدیل شود.

درست کردن ماست یونانی غنی از پروتئین، یک مرحله‌ دیگر نیز دارد، صاف کردن ماست برای غلیظ شدن‌ اش.

شما می‌ توانید مایع باقی‌ مانده را که به آب پنیر معروف است، به اسموتی‌ ها اضافه کنید یا به‌ جای باترمیلک به‌ کار ببرید.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت 
1080 دقیقه
 
مواد لازم
شیر کم‌ چرب ۴ فنجان

ماست ساده‌ کم‌ چرب یک‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.شیر را در یک قابلمه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط، بالا گرم کنید. گاهی بهم بزنید تا بخار کند، کمی حباب بزند و به دمای ۱۸۰ درجه‌ فارنهایت برسد.

حواستان به شیر باشد، چون ممکن است خیلی زود سر برود.

2.شیر را به آرامی در یک ظرف مقاوم به گرما بریزید و بهم بزنید تا به ۱۱۰ درجه‌ فارنهایت برسد. ماست را با نصف فنجان شیر ۱۱۰ درجه‌ی فارنهایت در یک کاسه‌ کوچک باهم مخلوط کنید و سپس آن را در شیر گرم بریزید و بهم بزنید.

3.روی ظرف را بپوشانید و یک حوله‌ آشپزخانه‌ تمیز دور آن بپیچید تا گرم بماند. آن را در یک محل بسیار گرم قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت بدون حرکت بماند تا غلیظ شود. آن را حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. ماست در یخچال کمی غلیظ‌ تر خواهد شد.

4.یک الک بزرگ دانه‌ ریز را با ۲ لایه توری نازک بپوشانید و روی یک کاسه‌ بزرگ قرار دهید. ماست سرد شده را با قاشق درون توری بریزید، روی آن را بپوشانید و بسته به میزان غلظتی که مد نظرتان است، ۸ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.