دستور پخت پای گوجه فرنگی و ذرت

پای گوجه فرنگی و ذرت غذایی است بسیار خوشمزه، به خصوص برای گیاه خوران و افرادی که به سبزیجات علاقه مند هستند. در مطلب زیر طرز تهیه این غذای سالم و مقوی برای شما عزیزان ارائه داده شده است. نوش جان
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پای گوجه فرنگی و ذرت

طرز تهیه پای گوجه‌ فرنگی و ذرت

مناسب برای 8 نفر

258 کالری

گوجه‌ فرنگی و ذرت، زوج خوبی در کنار هم هستند، اسیدیته‌ گوجه فرنگی، شیرینی ذرت را متعادل می‌ کند. آنها در اینجا در تهیه‌ یک پای خوشمزه به‌کار می‌ روند.

خمیر این پای به‌ راحتی آماده می‌ شود. این پای را می‌ توانید به‌ عنوان یک میان‌ وعده در صبح یا یک شام سبک، میل کنید.

 
زمان آماده سازی
25 دقیقه
 
زمان پخت 
120 دقیقه

آرد گندم سه چهارم فنجان

آرد همه‌ منظوره سه چهارم فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل نصف قاشق چایخوری

روغن زیتون یک‌ سوم فنجان

آب سرد ۵ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ بزرگ ۳ عدد

پنیر چدارنصف فنجان

گوجه ‌۲ عدد

دانه‌ ذرت ۱ فنجان

آویشن ۱ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل یک چهارم قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.برای آماده کردن خمیر آرد گندم کامل، آرد همه منظوره، نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل را در یک کاسه‌ بزرگ باهم مخلوط کنید.

در وسط آن یک چاله درست کنید، روغن و آب را اضافه کرده و به آرامی بهم بزنید تا خمیر نرمی درست شود. خمیر را در یک پلاستیک بپیچید و ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

2.فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید.

3.خمیر را به شکل یک دایره‌ی ۱۲ اینچی روی یک سطح آردپاشی‌ شده پهن کنید. آن را در یک ظرف پای ۹ اینچی بگذارید« ترجیحا یک ظرف گود» و آن را به سمت ته و اطراف ظرف فشار دهید. هرگونه خمیر آویزان را از ظرف جدا کنید.  خمیر را با یک تکه فویل یا کاغذ پوستی بپوشانید.

داخل آن را با لوبیاهای خشک یا گلوله‌ های سرامیکی که برای جلوگیری از ترک خوردن و باد کردن قسمت میانی خمیر پای به‌کار می روند، پر کنید.

آن را ۲۰ دقیقه در فر بگذارید. سپس فویل و گلوله‌ ها را بردارید. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه یا تا یک ساعت روی یک رک سیمی خنک شود.

4.برای آماده کردن مواد داخل پای تخم‌ مرغ‌ ها و شیر را در یک کاسه‌ ی متوسط باهم مخلوط کنید. نصف پنیر را روی نان پای پخش کنید، سپس نصف گوجه را روی پنیر بریزید.

ذرت، آویشن، یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌ چهارم قاشق چایخوری فلفل و یک‌ چهارم فنجان پنیر باقی‌ مانده را روی مواد بریزید.

بقیه‌ ی گوجه‌ فرنگی‌ ها را روی آنها بچینید و یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقی‌ مانده را روی آن بپاشید. مخلوط تخم‌ مرغ را روی آن بریزید.

5.پای را حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید، تا زمانی که چاقویی که در وسط آن فرو می‌ کنید، تمیز بیرون بیاید.

قبل از سرو اجازه دهید ۲۰ دقیقه خنک شود.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.