دستور پخت راگوی عدس با کدو سبز

راگو نوعی خورش پرچاشنی فرانسوی است که شباهتی نسبی به تاس‌کباب ایرانی دارد.روش کلی تهیه راگو شامل پخت آهسته روی حرارت کم است. مواد لازم اصلی زیادی برای آن وجود دارد؛ راگو را می‌توان با گوشت یا بدون آن تهیه کرد، طیف گسترده‌ای از سبزیجات در آن قابل استفاده است و می‌توان به آن چاشنی و ادویه زیادی اضافه کرد.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت راگوی عدس با کدو سبز

طرز تهیه راگوی عدس با کدو سبز

مناسب برای 6 نفر

578 کالری

یک پاستای سالم گوجه‌ فرنگی که از اسپیرالایزر شما حداکثر بهره را می‌برد. این شام علی‌ رغم آنکه گیاهی است اما شما را کاملا سیر می‌کند.
 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری

ساقه‌ی کرفس خرد شده ۳ عدد

هویج خرد شده ۲ عدد

سیر خرد شده ۴ حبه

پیاز، ریز خرد شده ۲ عدد

قارچ دکمه ای، به چهار قسمت تقسیم شده ۱۴۰ گرم

عدس قرمز خشک ۵۰۰ گرم

سس گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم

استاک سبزیجات کم‌ نمک ۱ لیتر

پونه‌ی کوهی خشک ۱ قاشق چایخوری

روغن کانولا ۱ قاشق چایخوری

سرکه‌ی بالزامیک ۲ قاشق غذا خوری

کدو سبز ۱ تا ۲ عدد
 
مراحل پخت
1.دو قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهی‌تابه‌ی بزرگ گرم کنید. کرفس، هویج، سیر و پیاز را اضافه کرده و به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت بالا سرخ کنید تا نرم شوند و رنگشان تغییر کند. قارچ‌ها را اضافه کرده و ۲ دقیقه‌ی‌ دیگر بپزید.

2.سپس عدس، سس گوجه‌فرنگی، استاک، پونه‌ی کوهی و سرکه‌‌ی بالزامیک را اضافه کنید. سر ظرف را بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که عدس‌ها نرم و گوشتالو شوند، بپزد. هر چند دقیقه یک‌بار آن را چک کنید و بهم بزنید تا مخلوط به ته ماهی‌تابه نچسبد.اگر اینطور شد، چند قطره آب اضافه کنید.

3.برای سرو، روغن باقی‌مانده را در یک ماهی‌تابه‌ی دیگر گرم کنید. نودل‌های کدو را اضافه کرده و تفت دهید تا کمی نرم و داغ شوند. نصف راگو را با نودل کدو سرو کنید و بقیه را برای استفاده ی روز بعد در یخچال قرار دهید. می‌توانید آن را تا ۳ ماه فریز کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.