دستور پخت سوپ بروکلی و گودای دودی

کلم بروکلی جز سبزیجاتی می باشد که دارای خواص های بی نظیر و فراوان است، همچنین کلم بروکلی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در این مطلب سعی داریم طرز تهیه یک سوپ خوش مزه و مقوی از کلم بروکلی با گودای دودی را بیان کنیم.با ما همراه باشید. نوش جان.
شنبه، 28 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سوپ بروکلی و گودای دودی

طرز تهیه سوپ بروکلی و گودای دودی

مناسب برای 4 نفر

316 کالری

پاپریکای دودی و گودای دودی به این سوپ بروکلی پنیر، طعم دودی قوی‌ تری می‌ دهند. اگر نتوانستید گودای دودی پیدا کنید، چدار دودی نیز برای این سوپ مناسب است.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
تاج بروکلی (۲ عدد متوسط) ۶۰۰ گرم

روغن زیتون فوق بکر ۲ قاشق غذاخوری

پیاز شیرین خردشده ۱ فنجان

سیر، پوست گرفته و له شده ۲ حبه

آرد همه‌منظوره ۱ قاشق غذا خوری

 پاپریکای دودی یک‌ هشتم قاشق چای خوری

استاک مرغ کم‌‌ سدیم ۴ فنجان

نان چاودار مکعبی بریده شده ۲ فنجان

پنیر گودای دودی رنده‌ شده ۱ فنجان

سرکه سفید ۲ قاشق چای‌ خوری

نمک نصف قاشق چای‌ خوری

فلفل سفید آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
 
مراحل پخت
1. یک و نیم فنجان از گلچه‌ های بروکلی را به تکه‌ هایی اندازه‌ ی یک لقمه ببرید و کنار بگذارید. بروکلی باقی‌ مانده را درشت خرد کنید.

2. یک قاشق غذا خوری روغن را در یک قابلمه‌ ی بزرگ روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا نرم شود گاهی بهم بزنید.

سیر را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه تفت دهید. آرد و پاپریکا را اضافه کنید و بهم بزنید. سپس استاک و بروکلی خرد شده را بریزید. شعله را بالا ببرید تا به‌ جوش بیاید.

وقتی جوش آمد، شعله را کم کنید تا آرام بجوشد و به‌مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزد.

3.در این حین، کروتن‌ ها (نان‌ های ترد مکعب شکل) را آماده کنید: تکه‌ های نان را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی مانده در یک تابه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید، گاهی بهم بزنید تا ترد و قهوه‌ ای شوند (حدود ۱۰ دقیقه). سپس آنها را در کاسه بریزید.

4.سوپ را در یک مخلوط کن بریزید و کاملا له کنید، اگر لازم است این کار را در چند نوبت انجام دهید یا از یک مخلوط‌ کن دستی استفاده کنید (در هنگام له کردن مایعات داغ، احتیاط کنید).

سوپ را به قابلمه برگردانید و روی شعله‌ ی کم قرار دهید. پنیر را کم کم اضافه کنید و مدام بهم بزنید تا آب شود و سپس بقیه‌ ی پنیر را به همین ترتیب اضافه کنید.

گلچه‌ های بروکلی کنار گذاشته شده را اضافه کنید. آنها را بپزید و گاهی اوقات بهم بزنید تا سبز روشن شوند (۲ تا ۳ دقیقه). سپس سرکه، نمک و فلفل سفید را اضافه کنید. هنگام سرو سوپ به صورت داغ، تکه‌ های نان ترد را روی آن بریزید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.