تابستان با گرمای بالا 40درجه آمد، حالا چی بپوشم؟

در روزهای گرم تابستان باید به فکر پوشیدن لباس هایی خنک باشیم تا کمتر عرق کنیم و آسایش داشته باشیم. مطهره ساغری دوز در نوشته زیر راهکارهای خوبی را به شما نوجوان عزیز ارائه داده است. باهم آن ها را بخوانیم.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تابستان با گرمای بالا 40درجه آمد، حالا چی بپوشم؟
«چگونه لباس بپوشم تا همیشه شیک به نظر برسم؟»

«چگونه لباس بپوشم تا قدبلند دیده شوم؟»

پاسخ دادن به این سؤال‌ها دغدغه‌ ی اصلی خیلی هاست. خیلی‌ها موقع لباس پوشیدن به فکر همه چیز هستند الا راحتی و آرامش خودشان؛ مثلاً در ایام گرم تابستان براساس رنگ مدشده ی سال لباس خود را انتخاب کرده و در همان حال، مدام از گرمای هوا گله و شکایت می‌کنند. آخه بچه جان! مگه مجبورت کردند این لباس را بپوشی؟!!

خلاصه که در این شماره قرار نیست حرفی از مد و ست و... زده بشود. در این شماره قرار است فقط به این سؤال پاسخ دهیم که در تابستان چه بپوشیم (از سر تا پا) تا با گرمای آن بتوانیم کنار بیاییم؟ پس تا پایان همراه مان باشید.

 

1.کلاه لبه‌دار

در تابستان کلاه لبه دار بپوشید؛ زیرا پوشیدن این کلاه‌ها حکم یک سایه‌بان متحرک را برای تان دارد؛ درنتیجه باعث خنک ‌شدن صورت تان خواهد شد و از طرفی تا حد زیادی محافظ پوست صورت تان از اشعه‌های خورشید هستند.


2. رنگ روشن

دنیای رنگ‌ها دنیای پیچیده‌ای است. رنگ‌ها تأثیر عجیب و باورنکردنی بر زندگی ما دارند. شما به کمک رنگ‌ها می‌توانید خیلی چیزها را تغییر دهید؛ یکی از این چیزها دمای بدن تان است. رنگ‌های روشن باعث پایین نگه داشتن دمای بدن می‌شوند؛ پس تا آن جا که می‌توانید در فصل تابستان لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید؛ زیرا رنگ‌های روشن به دلیل خاصیتی که دارند بیش تر نور خورشید را به اطراف منعکس می‌کنند؛ اما رنگ‌های تیره تمام نور خورشید را جذب می‌کنند؛ درنتیجه باعث افزایش دمای بدن تان می‌شوند.


3. لباس‌های پنبه‌ای، نخی، کتانی

به غیر از رنگ لباس، جنس پارچه ی لباس تان هم تأثیر مهمی در تعیین دمای بدن تان خواهد داشت. هرچه در پارچه ی لباس بیش تر از الیاف طبیعی استفاده شده باشد شما کم تر احساس گرما می‌کنید. پس تا آن جا که می‌توانید لباس‌های خنک نخی پنبه‌ای یا کتانی بپوشید.


4. لباس گشاد

لباس‌های تنگ باعث افزایش دمای بدن خواهند شد؛ باور ندارید امتحان کنید.
 

5. کفش و جوراب

همان‌طور که می‌دانید پا یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن است. به پا قلب دوم هم می‌گویند؛ بنابراین کفش و جوراب، که محافظ پا است، جزو مهم‌ترین پوشاک به حساب می‌آیند و نباید از این دو محافظ غافل شد. واقعیت این است که خیلی‌ها در ایام گرم تابستان ترجیح می‌دهند جوراب نپوشند؛ اما این یک کار کاملاً اشتباه است. پوشیدن جوراب، البته از جنس نخی نه پلاستیکی، باعث کم شدن بوی بد پا و خیلی چیزهای دیگر می‌شود که در حوصله ی این جمع نمی‌گنجد و ما به همین یک فایده اکتفا می‌کنیم و اما کفش. کفشی بپوشید که امکان تبادل هوا داشته باشد؛ مثل صندل یا گیوه. با صندل که همه ی‌تان آشنا هستید؛ اما احتمالاً تعداد زیادی از شما با گیوه آشنا نیستید، اگر هم باشید در این حد است که به گوش تان خورده است و تجربه ی ملاقات رودررو با آن را تا حالا نداشتید؛ اما در روزگار نه چندان دور یکی از بهترین کفش‌های تابستانی در ایران گیوه بود. گفته می‌شود گیوه نه تنها عرق پاهای شما را جذب می‌کند، بلکه به دلیل نوع بافتی که دارد اصولاً پای شما عرق نمی‌کند. امروزه هنرمندان این سرزمین با کمک خلاقیت و هنر خود به تولید گیوه‌هایی در طرح و رنگ‌های مختلف پرداخته‌اند. این هم چند نمونه گیوه ی زیبا : 
 
تابستان با گرمای بالا 40درجه آمد، حالا چی بپوشم؟

تابستان با گرمای بالا 40درجه آمد، حالا چی بپوشم؟


تابستان با گرمای بالا 40درجه آمد، حالا چی بپوشم؟

Wear sunglasses and sunscreenwink 

شاید الان از خودتان پرسیدید که چرا زبان متن تغییر کرد؟ راستش را بگویم علت این است که نمی‌خواستم عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب، به دلیل اهمیت آن در تابستان، از لیست جا بماند؛ اما دیدم طبق دستور زبان فارسی ما این دوتا را نمی‌پوشیم؛ پس تصمیم گرفتم با اجازه ی مسئولان مربوطه در حد چند کلمه از زبان لاتین کمک گرفته و از واژه یwear  برای کرم ضدآفتاب و عینک‌آفتابی استفاده کنم و این دو را در دسته پوشیدنی‌ها به زور جا دهم.
 

توصیه پایانی

اگر هیچ یک از توصیه‌های بالا مؤثر واقع نشد، پیشنهاد بنده این است که هرچه سریع تر به چالش سطل یخ بپیوندید و این گونه با یک تیر، دو نشان بزنید. حتماً می‌دانید که چالش سطل یخ،  فعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت در رابطه با کمک به جامعه ی سرطان در نیوزلند و مؤسسه خیریه کمک به بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ای‌ال‌اس) است؛ البته این فعالیت قسمت مالی هم دارد که ما فعلاً از قسمت مالی آن صرف نظر می‌کنیم و تنها به ریختن سطل آب یخ روی خود اکتفا می‎‌کنیم.

منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.