کم مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار

امروزه با بالا رفتن قیمت سوخت، افراد بیشتری به فکر استفاده از خودروهای کم مصرف هستند. این مقاله اطلاعات بیشتری در ‏خصوص کم مصرف‌ترین اتومبیل‌هایی که تاکنون وجود داشته است را ارائه می‌دهد.‏
يکشنبه، 6 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کم مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار
از آنجا که مصرف سوخت به طور قابل توجهی افزایش یافته است و روز به روز بر مصرف آن افزوده می‌شود، زمانی فرا خواهد رسید که دیگر هیچ سوختی برای وسایل نقلیه وجود نخواهد داشت و آن روز چندان دور نمی‌باشد. با توجه به این واقعیت بسیاری از افراد به امید یافتن بهترین و کم مصرف‌ترین خودروها تمام بازار را جستجو می‌کنند. خاطر نشان می‌شود که کم مصرفی سوخت به قدرت و توان خودرو بستگی زیادی دارد، هر اندازه موتور اتومبیل قدرتمندتر باشد، صرفه جویی بیشتری در مصرف سوخت نیز خواهد داشت و برعکس هر اندازه قدرت موتور اتومبیل کمتر باشد، مقدار سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد.
اتومبیل‌های هیبریدی در بازار اتومبیل ‌رانی بهترین مصرف سوخت را به خود اختصاص داده و در مصرف سوخت بسیار صرفه جو می‌باشند.اتومبیل‌های هیبریدی در بازار اتومبیل‌ رانی بهترین مصرف سوخت را به خود اختصاص داده و در مصرف سوخت بسیار صرفه جو می‌باشند. خاطر نشان می‌شود که خودروهای هیبردی، آندسته از اتومبیل‌هایی هستند که از دو نوع سوخت یعنی بنزین و الکتریسته جهت به حرکت در آوردن خود استفاده می‌کنند. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا با حروف اختصاری EPA اتومبیل تویوتا پریوس کارآمدترین و کم مصرف‌ترین خودرو به لحاظ سوخت شناخته شده است.
 

کم مصرف‌ترین اتومبیل‌ها

تویوتا پریوس (Toyota Prius)

تویوتاپریوس
 
این خودروی هیبریدی از جمله بهترین اتومبیل در مصرف سوخت به شمار می‌رود، بطوریکه مسافت پیموده شده شهری آن 51 mpg (مسافت طی شده با یک گالن و به عبارتی مایل در گالن) معادل با 68ر21 کیلومتر در لیتر و میزان مصرف سوخت آن در بزرگراه mpg 48 معادل با 4ر20 کیلومتر در لیتر (kpl) است که در مجموع به mpg 50  معادل با 26ر21 کیلومتر در لیتر می‌رسد. متوسط هزینه سالانه مصرف سوخت این اتومبیل در شرایط عادی تقریباً 861 دلار است. تویوتا پریوس دارای موتور 4 سیلندر 8ر1 لیتری است و از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو برخوردار می‌باشد.
 
فورد فیستا (Ford Fiesta SFE FWD)

فورد فیستا
 
این خودروی فورد بسیار کوچک از موتور 4 سیلندر 6ر1 لیتری بهره می‌برد، بطوریکه مسافت پیموده شده آن mpg 33 معادل با 3ر14 کیلومتر در لیتر است. مصرف سوخت این خودرو در جاده‌های بزرگراه حدود mpg  40 معادل با 17 کیلومتر در لیتر بوده، در حالی که در خیابانهای شهری mpg 29 معادل با 33ر12 کیلومتر در لیتر مصرف دارد. هزینه مصرف سوخت آن در سال 1304 دلار ثبت شده است. توجه داشته باشید که مسافت طی شده این خودرو بسته به نوع دستی یا اتومات (دنده اتوماتیک)، ممکن است کمی متفاوت باشد.
 
هوندا سی آر زد (Honda CR-Z)

هوندا سی آر زد
 
گزارش شده است که مصرف سوخت در مسافتهای شهری اتومبیل هوندا سی آر زد mpg   35 معادل با 88ر14 کیلومتر در لیتر و مصرف آن در بزرگراه mpg 39 معادل با 58ر16 کیلومتر در لیتر است و میانگین آن به mpg 37 معادل با 73ر15 کیلومتر در لیتر می‌رسد. گزارش شده است که هزینه مصرف سوخت این وسیله نقلیه برخوردار از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو حدود 1162 دلار در سال می‌باشد. این خودرو اتومات دو نفره دارای موتور 4 سیلندر 5ر1 لیتری است. در واقع این اتومبیل از جمله یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای هوندا به شمار می‌رود.
 
هوندار آکورد (Honda Accord)

هوندا آکورد
 
هوندا آکورد یکی از بهترین خودروها به لحاظ عملکرد و نیز مصرف سوخت بوده و همچنین از انواع خودروهای لوکس به شمار می‌رود. گروهی بر این عقیده‌اند که این سدان بزرگ مسافت شهری mpg 23 معادل با 78ر9 کیلومتر در لیتر  و بزرگراه  mpg 34  معادل با 45ر14 کیلومتر در لیتر را طی کرده و میانگین مصرف سوخت آن به mpg 27 معادل با 48ر11 کیلومتر در لیتر می‌رسد. هزینه سوخت آن حدود 1593 دلار  در سال می‌باشد. این خودرو جلو محور یا برخوردار از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو دارای یک موتور 4ر2 لیتری با دنده اتومات است.

نکته: خودروهای سدان به خودروهای معمولی و یا به اصطلاح صندوق دار اطلاق می‌شود که دارای سقف ثابت می‌باشند.
 
فولکس واگن جتا (Volkswagen Jetta)

فولکس واگن جتا
 
این خودرو فولکس واگن دارای موتور 4 سیلندر دیزلی 2 لیتری است که مسافت پیموده شده شهری آن mpg  30 معادل با 75ر12 کیلومتر در لیتر و مسافت طی شده آن در بزرگراه mpg 42 معادل با 85ر17 کیلومتر در لیتر است. فولکس واگن جتا یک اتومبیل جمع و جور با دنده دستی 6 سرعته و برخوردار از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو است. هزینه سوخت فولکس واگن جتا در سال حدود 1376 دلار اعلام شده است. با توجه به مسافت پیموده شده آن یکی از بهترین خودرها از نظر مصرف سوخت به شمار آمده که توسط این شرکت تولید شده است.
 
هوندا سیویک هیبریدی (Honda Civic Hybrid)

هوندا سیویک
 
درست بعد از هوندا پریوس، خودرو هوندا سیویک هیبریدی قرار دارد که دارای مسافت طی شده mpg  40 معادل با 17 کیلومتر در لیتر در شهر و mpg 43 معادل با 28ر18 کیلومتر در لیتر در بزرگراه است. مسافت پیموده شده ترکیبی آن به رقم چشمگیر mpg 41 معادل با 43ر17 کیلومتر در لیتر می‌رسد. هزینه سوخت سالانه این خودرو هوندا نزدیک به 1050 دلار گزارش شده است. این خودرو مجهز به موتور 3ر1 لیتری، برخوردار از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و دنده اتومات است.
 
هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata)

هوندا سوناتا
 
این خودرو همانند هوندا آکورد، یکی از اتومبیل‌های معروف و شناخته شده است. این اتومبیل بزرگ دارای نیروی محرکه واقع در چرخ جلو با موتور 4ر2 لیتری و دنده دستی 6 سرعته است و نیرویی معادل با 198 اسب بخار تولید می‌کند. هزینه سوخت هیوندای سوناتا 1537 دلار در سال اعلام شده است. این خودرو از جمله گزینه‌های مناسب به لحاظ ایمنی بوده و جزء خودروهای لوکس به حساب می‌آید.
توجه داشته باشید که خودروهای دنده اتومات به لحاظ مصرف سوخت و اقتصاد سوخت نسبت به همتایان دنده دستی خود برتر می‌باشند.موارد نامبرده تنها تعداد اندکی از کم مصرف‌ترین خودروها را شامل می‌شد. گزینه‌های بسیار دیگری همچون نیسان ورسا (Nissan Versa)، مینی کوپر (MINI Cooper)، تویوتا یاریس (Toyota Yaris)، هنودا اینسایت (Honda Insight)، فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) و موارد مشابه دیگری نیز وجود داشته که می‌توانند به عنوان خودروهای کم مصرف در نظر گرفته شوند. توجه داشته باشید که خودروهای دنده اتومات به لحاظ مصرف سوخت و اقتصاد سوخت نسبت به همتایان دنده دستی خود برتر می‌باشند.


منبع: wheelzine - Stephen Rampur


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.