قبل از خرید بلیط هواپیمای استانبول حتما به این نکات توجه کنید!

سفر به ترکیه و به خصوص استانبول در تمامی طول سال بین ایرانی ها رایج است. عده ای از راه زمینی راهی ترکیه می شوند اما عمده سفرها به این کشور و شهر استانبول به صورت هوایی انجام می شود.
يکشنبه، 13 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قبل از خرید بلیط هواپیمای استانبول حتما به این نکات توجه کنید!
استانبول که از شهرهای مهم و پر گردشگر ترکیه به حساب می آید و این کشور هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد. به طوری که در 9 ماهه نخست بر طبق آمار، بیش از 41 میلیون نفر در سال 2019 وارد ترکیه شده اند. در این میان، سهم ایرانی ها بسیار قابل توجه است. چراکه طبق آمار منتشر شده توسط وزارت گردشگری ترکیه، در نه ماهه اول سال 2019 میلادی گردشگران آلمانی با 858 هزار نفر بیشترین گردشگران خارجی استانبول بوده‌اند و پس از آنها گردشگران ایرانی با 687 هزار نفر در جایگاه دوم و عراقی‌ها با 545 هزار نفر در جایگاه سوم قرار گرفتند. همچنین آمار وزارت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد به دلیل رونق نسبی گردشگری در شهر استانبول، به طور متوسط 75 درصد از اتاق هتل‌های این شهر طی این مدت پُر بوده است. گفتنی است، ترکیه در مدت ذکر شده توانست از گردشگرانی که به این کشور سفر کردند، این کشور بیش از 24 میلیارد دلار درآمد ارزی از گردشگران خارجی کسب کرده است؛ اما اگر قصد دارید تا به این شهر سفر کنید، شاید به سوال برخورده باشید که برای خرید بلیط هواپیمای استانبول باید به چه نکاتی توجه کرد. برای رزرو بلیط هواپیما استانبول خود بصورت آنلاین همین حالا اینجا را کلیک کنید.
 

بهترین زمان سفر به استانبول


قبل از خرید بلیط هواپیمای استانبول حتما به این نکات توجه کنید!
 
این شهر به عنوان یک شهر ساحلی، در تمام طول سال آب و هوای مناسبی برای سفر دارد و زمستان ها هم که کمی سرد است به دلیل جشن های مختلفی مانند کریسمس و سال نو میلادی، قطعا ارزش تحمل کمی سرما را دارد. علاوه بر این، دیگر جشنواره ها و جشن ها مانند جشنواره مولانا، سالانه بسیاری از علاقمندان را به استانبول می کشاند تا علاوه بر بازدید از این شهر، مراسم سماع و بزرگداشت این شاعر بزرگ را هم به تماشا بنشینند. مضاف بر این، استانبول پر از حراجی ها و جشنواره های خرید است که هر کدام از آن ها به تنهایی هوش از سر گردشگران مشتاق می برد. با این حال، بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است؛ چراکه باران های فصلی رو به کاهش می گذارند و همه چیز طراوت و تازگی بهار را به خود می گیرد. علاوه بر این، در این فصل جشنواره های خرید و حراجی های جذابی برگزار می شود که همگی شما را هیجان زده خواهند کرد. فصل تابستان با وجود اینکه کمی در ترکیه گرم است، به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خانواده های بسیاری را به این کشور و به خصوص شهر استانبول می کشاند. در مقابل، در فصل پاییز و با شروع سال تحصیلی، از تعداد گردشگران کم می شود اما هوا رو به خنکی می رود. همین موضوع باعث می شود تا سفر به این استانبول بیش از پیش دلنشین و جذاب باشد؛ اما اگر قصد دارید در ارزان ترین فصل سفر به استانبول به این شهر بروید، قطعا باید زمستان را انتخاب کنید. از اواخر آذر تا اواخر بهمن هوا سرد و بارندگی زیاد است که همین موضوع باعث می شود تا قیمت ها به شدت کاهش پیدا کنند؛ اما نکته ای که وجود دارد استانبول حتی در انبوهی از برف هم بسیار زیبا است و درصورتی که تصمیم بگیرید تا با خود لباس گرم بردارید، می توانید سفر خوبی به این شهر داشته باشید.
 
برای مقایسه و رزرو آنلاین و با اطمینان تور استانبول به وبسایت الی گشت مراجعه کنید:
 
/تور-استانبول/https://www.eligasht.com/tours
 

حراجی ها و فستیوال های خرید

مراکز خرید شهر استانبول معروف است و آنقدر میان ایرانی ها محبوبیت دارد که بسیاری از آن ها بخش عمده ای از سفر خود را به خرید و گشت و گذار در مراکز خرید تمام نشدنی این شهر می گذرانند. مراکز خرید بزرگ و معروفی مانند استانبول مال، ایستینیه پارک و  زورلو، تنها بخشی از مراکز بی شمار شهر استانبول برای خرید هستند که می توانید ساعت ها در هرکدام به خرید مشغول باشید. حراجی ها نیز در تمام طول سال و به بهانه های مختلف در حال برگزاری هستند و هر زمان که اراده کنید تا به این شهر سفر کنید، تخفیف های مختلف خرید شما را آسان تر می سازد. از برترین جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول نیز به خیابان استقلال استانبول، کاخ دولماباغچه و تنگه بسفر اشاره کرد. گفتنی است، استانبول بزرگترین شهری به شمار می رود که بین دو قاره قرار گرفته است و مابین اروپا و آسیا قرار دارد. از دیگر جاذبه های تاریخی استانبول که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، آب انبار باسیلیکا با سر ستون های شگفت انگیز است که در قسمت جنوب غربی مسجد ایاصوفیه بنا شده و مردم ترکیه و استانبول آن را به نام یره باتان سیسترن می شناسند. این بنای تاریخی به دستور امپراطور دوران بیزانس یعنی ژوستینیانوس اول ساخته شد.
 
سفر به استانبول با زیبایی های فوق العاده، فرهنگ متنوع و غذاهای بسیار لذیذ، قطعا جذابیت های زیادی دارد و می تواند گزینه بعدی سفر شما باشد. مطمئنا تجربه بسیار جالبی برای یک سفر نوروزی یا زمستانه است. چنانکه بسیاری از گردشگران از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند. برای دریافت اطلاعات کامل هتل های استانبول همین حالا اینجا را کلیک نمایید.

اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
 

منبع: eligasht.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.