نکاتی درباره پرواز نوروزی به شیراز که باید بدانید!

شیراز، شهر افسانه ای، تاریخی و زیبای ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی است. نکته جالب این است که سفر با تور شیراز هر چقدر که برای مسافران داخلی جذاب است، همان قدر هم برای خارجی های بسیاری جالب است.
دوشنبه، 21 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نکاتی درباره پرواز نوروزی به شیراز که باید بدانید!
اگر بخواهیم از وصف زیبایی های شیراز برایتان بگوییم، مطلب بسیار است اما در آستانه شروع نوروز هستیم و سفر به این شهر خوش آب و هوا و جذاب، یکی از انتخاب های اصلی مسافران در بین مقاصد داخلی است. به همین خاطر امروز می خواهیم در این مقاله درباره اطلاعات بلیط هواپیما شیراز برایتان بگوییم البته در کنارش، مختصری هم درباره بزرگان ایران هم برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.
 

مختصری درباره اطلاعات پروازی شیراز

اگر قصد سفر به شیراز را دارید فرقی نمی کند که تور شیراز را خریداری کرده باشید یا بلیط هواپیما شیراز، به هر حال باید بدانید که تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی از جمله قشم ایر، وارش، زاگرس، آسمان، ایران ایر، هواپیمایی آتا، سپهران، کاسپین و ماهان ایر همه روزه به سمت شیراز پرواز دارند. ساعت های پروازی هواپیما شیراز متفاوت است و تقریبا می توان گفت که در تمامی ساعات شبانه روز، می توانید هواپیمایی پیدا کنید که به سمت این مقصد پرواز داشته باشد.

از هر کدام از شهرهای ایران که فرودگاه دارند، به مقصد این فرودگاه پروازهای منظم برگزار می شود. به طور مثال، پروازهای تهران شیراز، معمولا در هر روز هفته انجام می شوند. فاصله 682 کیلومتری آسمان تهران تا شیراز هم در 1 ساعت و 30 دقیقه با هواپیما طی می گردد.

یکی از نکات مهم و تاثیرگذاری که در زمان خرید تور شیراز و یا بلیط هواپیما شیراز باید به آن دقت کنید این است که کدام شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری را برای دریافت خدمات خود انتخاب می کنید. همیشه به این دقت کنید که شرکتی که برای خرید بلیط هواپیما و یا تور شیراز خود انتخاب کرده اید، یکی از معتبرترین شرکت های ایران در این زمینه باشد، از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد و کامل ترین خدمات را از مبدا تا مقصد در اختیار شما بگذارد تا در نهایت، سفری خوب و خوش را تجربه کنید.


فرودگاه بین المللی شیراز

فرودگاه بین المللی شیراز (Shiraz International Airport) را که به عنوان فرودگاه شهید دستغیب و یا فرودگاه جدید هم می شناسند. این فرودگاه یکی از مهم ترین سایت های پروازی ایران است زیرا هم از لحاظ استراتژیک و هم از لحاظ ورود و خروج مسافر دارای موقعیتی ممتاز و مهمی است. این فرودگاه در سال 1340 ساخته شده و از سال 1345، پروازهای بین المللی به آن نیز آغاز شده اند. فرودگاه شیراز پس از اجرای طرح توسعه، ظرفیت خود را از پذیرش 4 میلیون مسافر در سال، به 10 میلیون نفر در مدت مشابه افزایش داد. طبق اعلام مسئولین این فرودگاه، روزانه ۱۲۰ پرواز داخلی و ۱۰ پرواز خارجی به صورت میانگین در این فرودگاه انجام می پذیرد.

در جریان بازسازی این فرودگاه، تجهیزاتی همچون یکی از پیشرفته‌ ترین رادارهای موجود در دنیا و مجهزترین تجهیزات ناوبری و الکترونیک در حوزه هواپیمایی؛ در آن قرار گرفتند. این فرودگاه دارای 2 ترمینال مسافربری است که ترمینال شماره 1 آن مخصوص پروازهای داخلی و ترمینال شماره 2 آن برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

 یکی از امکانات قابل توجهی که فرودگاه شیراز برای مسافرین خارجی خود به وجود آورده این است که؛ برای آن ها در کمتر از 15 دقیقه، ویزای توریستی با مدت اعتبار 2 هفته ای صادر می نماید. البته این قانون شامل اتباع کشورهایی همچون کانادا، کلمبیا، بریتانیا، پاکستان، عراق، افغانستان، اردن، بنگلادش، آمریکا و سومالی نمی شود. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی شیراز بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، یکی از مجهزترین فرودگاه‌ ها و سایت های پروازی کشور به حساب می آید.

نکاتی درباره پرواز نوروزی به شیراز که باید بدانید!
 

شیراز، مهد ادب و زیبایی ایران

شیراز، شهری پر آوازه و مشهور در جنوب ایران است که شهرتش در سراسر جهان به خاطر زیبایی و تارخ غنی و افسانه ای اش، عالمگیر شده است. این شهر پر است از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد که هر کسی برای یک بار هم که شده باید برای دیدن آن ها، به شیراز زیبا سفر کند. افسانه ‌ها می گویند که، شیراز فرزند تهمورس از پادشاهان سلسله پیشدادیان بود که تصمیم به تاسیس شهر شیراز گرفت و نام خود را به آن داد.

از لحاظ جغرافیایی، شیراز در جنوب غربی ایران و مرکز استان فارس است. این شهر از لحاظ آب و هوایی دارای تنوعی 3 گانه کوهستانی، معتدل و گرم و خشک در مناطق مختلف است. به همین خاطر، تقریبا می توان گفت که بیشتر زمان های سال برای سفر به شیراز مناسب است. البته پیشنهاد می کنیم تا دیدن شیراز در ایام نوروز و اردیبهشت ماه، را از دست ندهید و با خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل شیراز خودتان را به دیدن زیبایی های نامحدود این شهر مهمان کنید.

شیراز، زادگاه اکثر شعرا و عالمان بزرگ ایران زمین است و با توجه به قدمت باستانی که دارد، پر است از جاذبه های دیدنی مختلف که دیدن آن ها یکی از کارهایی است که هر مسافری در سفر به شیراز باید آن را انجام دهد. به همین خاطر هم پیشنهاد می کنیم تا در سفر به شیراز از جاذبه هایی همچون تخت جمشید، حافظیه، حمام وکیل، مسجد وکیل، سعدیه، دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک، باغ ارم، ارگ کریم خان، خانه قوام، بازار وکیل و باغ عفیف آباد و دیدنی های بیشمار دیگر این شهر حتما دیدن نمایید.

در این مقاله، اطلاعات پروازی شیراز را به صورت کاملی برای شما توضیح دادیم و مختصری هم از شیراز و دیدنی هایش برایتان گفتیم. در آخر هم باید بگوییم که نوروز نزدیک است و دیگر باید کم کم به فکر خرید بلیط هواپیما شیراز و یا خرید تور شیراز خود باشید. فراموش نکنید که شما با انتخاب یکی از بهترین و با سابقه ترین شرکت های خدمات گردشگری ایران برای دریافت خدمات مسافرتی، می توانید سفری تکرار نشدنی در نوروز 99 به شیراز برای خود رقم بزنید.
 
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
 

منبع: eligasht.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.