طرز تهیه پودینگ آووکادو و شکلات

آووکادو یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است. این درخت در مناطق گرم و استوایی می‌روید و میوه‌ای سبز رنگ و قرمز رنگ با هسته‌ای درشت دارد.
چهارشنبه، 28 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پودینگ آووکادو و شکلات

پودینگ شگفت انگیز برای سلامتی!

هنگامی که به پودینگ فکر میکنیم ، چیزی شیرین ، نرم و غلیظ و عاری از مواد مغذی تصور میکنیم .پودینگ آووکادو نیز مانند آن است بجز اینکه سرشار از مواد مغذی است.

چیزی در آن نیست که برای شما مضرر باشد. در واقع این اسموتی مواد مغذی بدن را تامین خواهد کرد در حالیکه ذائقه شیرین شما را نیز راضی کرده و دهانتان را تازه میکند.

با بافت کرم مانند و طعم ملایم ، آووکادو میوه ای است که با هر ذائقه ای تطبیق پذیر است. همچنین این میوه دارای خواص مفید زیادی است. این میوه حاوی استرول گیاهی میباشد ، مواد شیمیایی که مانند هورمون های بدن هستند.

یکی از این استرول ها ، بتا سیوسرول میباشد که آنتی استرژنیک است و سبب کاهش حساسیت گیرنده های استروژن و افزایش سطح تستوسترون در مردان و پروژسترون در زنان میشود.

طرز تهیه پودینگ آووکادو و شکلات

چرا آنتی استروژن آووکادو مفید است ؟

مواد شیمیایی در محیط اطراف ما و محصولات مراقبت های شخصی وارد هوا و غذا میشوند و به سیستم غدد درون ریز آسیب میرسانند و ما با استروژن های ترکیب شده با مواد مصنوعی و استرس های روزانه اشباع میشویم که باعث افزایش تولید استروژن میشوند. در مردان استروژن زیاد باعث توقف عملکرد تستوسترون شده و اوضاع را بدتر میکند.

همه ما هم استروژن و هم تستوسترون داریم . اما تعادل بین آنها اهمیت زیادی دارد. زنان بطور طبیعی استروژن بیشتر و تستوسترون کمتری نسبت به مردان دارند و مردان تستوسترون بیشتر و استروژن کمتری نسبت به زنان دارند.

زمانیکه سطح هورمون زنان از تعادل خارج شود ، مورد ناخوشایندی اتفاق می افتد.
 
عامل ضد پیری
ثابت شده روغن تصفیه نشده آووکادو بدلیل فعالیت آنتی اکسیدان آن باعث افزایش ترکیب کلاژن حلال در پوست میشود.

چیزی که در مورد آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو خاص است این است که میتوانند دیواره های سلولی را سوراخ کنند و مانع از اکسایش بین سلول های پوست شوند.

بیشتر آنتی اکسیدان های یافت شده در سبزیجات و میوه ها قادر به نفوذ در سلول ها نمیباشند.

همچنین آووکادوها کلسترول را تعدیل و از بیما ریهای قلبی عروقی و سرطانی پیشگیری میکنند در حالیکه سلامت درونی را هم باعث میشوند.
 
طرز تهیه پودینگ آووکادو و شکلات
 
ارزش غذایی
آووکادو یکی از سالمترین منابع چربی اشباع شده ( که توسط هر سلولی در بدن مخصوصا سلول های مغزبعنوان سوخت مصرف میشود ) میباشد، این میوه مفید فرازیستی مواد مغذی از غذاهای دیگر را در بدن افزایش میدهد زیرا اسید های چرب آن مواد مغذی را در سراسر بدن پخش میکنند.

این میوه های سبز شگفت انگیز کوچک ، همچنین سرشار از مواد مغذی ضروری کثیری هستند :

بورون

کلسیم

فیبر

آهن

منیزیم

پتاسیم

ویتامین های B کمپلکس ، C ، K، E

به مقدار کافی در مورد آووکادو ، این میوه سبز میدانیم ، حالا نوبت به شکلات است.

کاکائو خام با اضافه کردن شکر به شکلات تبدیل میشود و میدانیم شکر تصفیه شده برای بدن مضرر است چراکه منجر به چاقی و بیماریهای دیگر میشود. کاکائو یک غذای کامل است ، سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهاب که سلامتی قلبی عروقی و کاهش فشار خون را سبب میشود.

حاوی منیزیم زیاد که نیاز اصلی سلامت استخوان ها است ، همچنین کاکائو مقاومت به انسولین را کاهش میدهد ، و این بدان معنی است که سطح قند خون را تعدیل می بخشد.

مانند آووکادو ، کاکائو برای مغز مفید است اما در روشی متفاوت : کاکائو برروی گیرنده های افیونی تاثیر گذاشته و هورمون هایی که باعث احساس شادی میشوند رها شده و تولید دوپامین افزایش می یابد و منجر به احساس خرسندی در فرد میشود.

کاکائو همچنین مزه خوبی دارد.

در اینجا دستورالعمل یک پودینگ خوشمزه را میدهیم که از تمام خواص ذکر شده در بالا بعلاوه تقویت متابولیسم شیر نارگیل و مواد مغذی عسل سرشار است.
 
طرز تهیه پودینگ آووکادو و شکلات
 
پودینگ آووکادو و شکلات

مواد مورد نیاز:

۳عدد آووکادو بزرگ ، نرم و رسیده

یک چهارم فنجان پودر کاکائو خام

۳ تا ۶ قاشق سوپ خوری شیر نارگیل

یک قاشق چای خوری اسانس وانیل

۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل

۲ قاشق سوپ خوری عسل محلی ، تصفیه نشده و خام
 
طرز تهیه
تمام مواد مورد نیاز را در مخلوط کن با سرعت بالا بمدت ۱ دقیقه مخلوط میکنیم تا نرم شود.

مواد آماده را در فنجان ها بریزید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.