توصيه هاي برقي مجالس عزاداري

• برپايي تکايا نبايد زيرتيرهاي چراغ برق و يا در مجاورت منازل مسکوني باشد زيرا در صورت بروز هرگونه آتش سوزي؛احتمالي امکان گسترش آتش به منازل مسکوني همجوار وجود دارد. با توجه به اينکه اغلب تکايا براي تأمين برق محيط خود از تيرهاي برق شهري استفاده مي کنند،حتي المقدور از اماکن مسکوني و تجاري که سيستم استاندارد
پنجشنبه، 3 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هاي برقي مجالس عزاداري
توصيه هاي برقي مجالس عزاداري
توصيه هاي برقي مجالس عزاداري






• برپايي تکايا نبايد زيرتيرهاي چراغ برق و يا در مجاورت منازل مسکوني باشد زيرا در صورت بروز هرگونه آتش سوزي؛احتمالي امکان گسترش آتش به منازل مسکوني همجوار وجود دارد.
با توجه به اينکه اغلب تکايا براي تأمين برق محيط خود از تيرهاي برق شهري استفاده مي کنند،حتي المقدور از اماکن مسکوني و تجاري که سيستم استاندارد دارند،استفاده شود و سيستم برق رساني را حتماً به فيوز متناسب با آمپر مصرفي مجهز کنند.
ازسيم هاي روکار پلاستيکي و غيرمقاوم (سيم زيرگچي) که قادر به تحمل آمپر بالا نيستند استفاده نشود چرا که در صورت مصرف بيش از ظرفيت سيم و يا کابل برق روکش آنها در اثر عبورجريان بالا داغ و شعله ور مي شود و موجب بروز آتش سوزي خواهد شد.
• براي جلوگيري از اتصال کوتاه دراين گونه اماکن از اتصال سيم ها و کابل ها به صورت دست پيچ خودداري و از ترمينال مناسب (چيني) استفاده شود.
• از عبور دادن سيم ها و کابل هاي بدون روکش از لابه لاي کفراژهاي فلزي و چادرهاي برزنتي جدا خودداري شود چرا که کوچک ترين اتصال کوتاه بروز آتش سوزي را در پي دارد.
رعايت فاصله مناسب سيم،اتصالات و ادوات برقي از مواد و مصالح قابل اشتعال (پرده 1/4، فرش 1/4، تابلو و... الزامي است.
• هر فيوز برق بايد استاندارد بوده و از استفاده از فيوزهاي تقويت شده و غيراستاندارد جداً خودداري شود. اخذ انشعابات متعدد از يک پريز برق ممنوع است.
• استفاده از لامپ هاي برق ولتاژ بالا و بدون حباب و حفاظ ممنوع است.
منبع: نشريه سلامت (ويژه نامه محرم)،شماره 250




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.