مرگ ناگهاني نوزادان

مرگ ناگهاني در نوزادان به واقع يکي از تأسف بارترين تجربه هايي است که برخي والدين تجربه مي کنند تا جايي که گاهي ممکن است موجب بر هم خوردن رابطه عاطفي و صميمي بين زن و شوهر شود. سندرم مرگ ناگهاني نوزادان و شيرخواران در شيرخواراني که سالم به نظر مي رسند و هيچ نوع بيماري آشکاري در آنها ديده نمي شود رخ مي دهد و بسيار نادر است.
دوشنبه، 7 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرگ ناگهاني نوزادان
مرگ ناگهاني نوزادان
مرگ ناگهاني نوزادان




مرگ ناگهاني در نوزادان به واقع يکي از تأسف بارترين تجربه هايي است که برخي والدين تجربه مي کنند تا جايي که گاهي ممکن است موجب بر هم خوردن رابطه عاطفي و صميمي بين زن و شوهر شود.
سندرم مرگ ناگهاني نوزادان و شيرخواران در شيرخواراني که سالم به نظر مي رسند و هيچ نوع بيماري آشکاري در آنها ديده نمي شود رخ مي دهد و بسيار نادر است. تاکنون دليل واضحي براي اين موضوع شناخته نشده است.تحقيقات حاکي از آن است که بعضي از مرگ هاي ناشي از اختلال در تنفس و ضربان قلب است .البته پزشکان و متخصصان دلايل ديگري را نيز دخيل مي دانند از جمله افزايش درجه حرارت و اختلال در سيستم کنترل درجه حرارت بدن و سيستم
تنفسي نوزاد علايم سرماخوردگي و کاهش وزن بدون دليل مشخص.همانطور که گفته شد هنوز دليل مشخص مرگ هاي ناگهاني نوزادان ذکر نشده است ولي با رعايت چند نکته مهم مي توان از احتمال بروز آن تا حد قابل توجهي کاست؛
-تحقيقات نشان مي دهد نوزاد مادران سيگاري دو يا سه برابر بيش از ساير نوزادان در معرض خطر مرگ ناگهاني دارند.لذا پرهيز از استعمال سيگار در دوران بارداري و شيردهي ضروري است.
-در دوران بارداري و شيردهي بدون تجويز پزشک از دارو مصرف نشود.
-نوزاد خود را هميشه به پشت بخوابانيد و از خواباندن آن به روي شکم خودداري نماييد.در اين صورت شيرخوار راحت تر در رختخواب مي چرخد و تغيير وضعيت مي دهد.
-پتو و رواندازي متناسب با درجه دماي اتاق براي کودک برگزينيد.انواع نخي و روزنه دار مناسب اند.
-روانداز نوزاد را به گونه اي روي آن بيندازيد که او زير روانداز نغلتد؛چه احتمال خفگي وجود دارد.
-هرگز بدون مشورت پزشک به کودک دارو ندهيد.
-درصورتي که احساس نموديد نوزاد بي حال است ،با پزشک تماس بگيريد.
-هيچ گاه نوزاد را محکم در قنداق نپيچيد.همچنين او را به مدت طولاني داخل ساک نوزاد قرار ندهيد؛ اين عمل ممکن است باعث افزايش درجه حرارت و اختلال در آن شود.
منبع: تغذيه و سلامتي شماره 74




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.