آشنایی با ادویه های ضدسرطان

اصلاحات سبک زندگی، از جمله ورزش، و یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات قوی‌ترین موانع در برابر سرطان هستند. مطالعات نشان داده اند که برخی ترکیبات که در ادویه جات یافت می شوند دارای قدرت مبارزه با سرطان هستند.
پنجشنبه، 14 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ادویه های ضدسرطان

4 مورد از بهترین ادویه‌های ضدسرطان که شما باید امتحان کنید!

این ۴ ادویه‌ی ضدسرطان دارای فواید سلامتی قدرتمندی هستند و بخشی از رژیم روزانه‌ی من برای مبارزه با سرطان بدون شیمی درمانی بودند. آنها متداول هستند اما معمولا در غذاها یافت نمی‌شوند بنابراین باید در اضافه کردن آنها به غذاها بسیار حساب‌شده عمل کرد.
 
این ۴ ادویه عبارتند از: پونه‌ی کوهی، سیر، فلفل هندی و زردچوبه.
 
زردچوبه
گیاه زردچوبه از خانواده‌ی زنجبیل است و هزاران سال است که در طب آیورودیک هندی (علم عمر طولانی) بعنوان یک عامل ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری برای درمان عفونت، التهاب، التیام زخم، هضم ضعیف و … بکار می‌رود. و همانطور که ممکن است بدانید، یک عنصر اساسی در غذاهای هندی، ایرانی، تایلندی و مالزیایی است.

مصرف زردچوبه از هر نظر به نفع شماست چون حاوی ماده ای به نام کورکومین است که یک پلی‌فنول ضدسرطان قدرتمند می‌باشد. بطور بالینی ثابت شده که کورکومین مانع رشد سلول‌های سرطانی مختلف ازجمله سرطان استخوان، سرطان سینه، تومورهای مغزی و سرطان‌ کولون، سرطان کبد، سرطان پانکراس، شکم، مثانه، کلیه، سرطان پروستات، سرطان لوسمی، سرطان تخمدان، ملانوما و … می‌شود.

یکی از فواید ضدسرطانی آن بخاطر توانایی در القای آپوپتوز (مرگ طبیعی سلول) در سلول‌های سرطانی است.1

زردچوبه که به دلیل دارا بودن ماده مفید کورکومین از رشد سلول‌های سرطانی پروستات، ملانوم، سرطان سینه، تومور مغزی، سرطان لوزالمعده و سرطان خون جلوگیری می‌کند.3

آشنایی با ادویه های ضدسرطان
 
پونه‌ی کوهی
پودر کاری، یک عنصر رایج در آشپزی هندی و آسیایی معمولا مخلوطی از گشنیز، زردچوبه، زیره، شنبلیله و فلفل قرمز است که عطر و طعم بسیا رخوبی دارد.

پونه‌ی کوهی دارای سطوح بسیار بالایی از آنتی‌ اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدمیکروبی است. یک قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی به اندازه‌ی دو فنجان انگور قرمز، قدرت آنتی‌اکسیدانی دارد. آن حاوی فیتوکمیکال کوئرستین است که ثابت شده پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد و آپوپتوز را تحریک می کند و علاوه بر این، پونه‌ی کوهی یک منبع خوب از ویتامین کا و آهن است.
 
سیر
سیر یک ادویه‌ی ضدسرطانی بسیار قوی است. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که آن، خطر ابتلا به تمام انواع سرطان‌ها بخصوص سرطان کولون، شکم، روده و پروستات را کاهش می‌دهد.

سیر دارای خواص ضدباکتری قدرتمند است و همچنین توانایی جلوگیری از تشکیل و غیرفعال کردن مواد سرطانزا را دارد. همچنین می‌تواند ترمیم DNA را بهبود ببخشد، تکثیر سلول را کُند سازد و مانند زردچوبه و پونه‌ی کوهی باعث آپوپتوز شود.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که بزرگسالان روزانه حدود ۱ حبه سیر تازه مصرف کنند.1

این ادویه محبوب سرشار از ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند و همچنین از آنتی اکسیدان هایی بهره می برد که از آسیب رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند.

اثرات ضد سرطانی سیر به طور ویژه برای درمان سرطان های معده و مری موثر است.

یکی از ترکیبات گوگردی موجود در سیر به نام دی آلیل دی سولفید نشان داده است که به طور قابل توجهی حضور سلول های سرطانی را در دیواره داخلی مری کاهش می دهد. در حضور ترکیبات سیر، سلول های سرطانی ضعیف می شوند، قادر به تکثیر موثر نیستند، و در نهایت طی فرآیندی به نام آپوپتوز (مرگ سلولی) خود را تخریب می کنند.2

آشنایی با ادویه های ضدسرطان
 
فلفل هندی
فلفل هندی حاوی کپساسیسین است. آن یک ترکیب فعال است که لب‌ها و زبان‌تان را می‌سوزاند. ثابت شده که کپسایسین می‌تواند سلول‌های سرطانی را ازبین ببرد و باعث آپوپتوز شود.

همچنین فلفل هندی بخاطر خواص سم‌زدایی‌اش، یک ماده‌ی مهم در پاکسازی بدن است.

هر چه تندتر، بهتر: اگر می‌توانید تندی فلفل را تحمل کنید، فلفل های هابانرو ۴ تا ۶ برابر فلفل هندی کپسایسین دارند و میزان تندی آنها با مقیاس اسکویل، ۲۰۰ هزار واحد است.

اولین باری که یک فلفل چیلی فوق‌العاده تند خوردم، در ۲۰ سالگی به همراه دوستم بود. او نصف فلفل را خورد و من نصف دیگرش را. آنقدر تند بود که هوش از سرم پرید. نمی‌دانم خوردن آن باعث ترشح اندورفین یا آدرنالین شد یا چیز دیگری اما در نهایت ما تا زمان ازبین رفتن تندی آن روی چمن‌های حیاط دراز کشیدیم. تجربه‌ی خیلی جالبی بود.

این یک راه بسیار ساده برای اضافه کردن ادویه‌ی بیشتر به رژیم‌ غذایی‌تان است: من از تمام این ادویه‌های ضدسرطان در سس سالادی که خودم درست می‌کنم، استفاده می‌نمایم.1

فلفل هندی نیز یک ادویه پرخاصیت با خواص مسلم ضد سرطانی است اما البته از مصرف بی‌رویه آن باید پرهیز کرد. مطالعات نشان داده است ماده کاسپایسین موجود در فلفل قرمز سلول‌های سرطانی را تخریب می‌کند و اندازه تومورهای سرطان خون را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.3

پینوشتها
1.www.rastineh.com
2.www.yjc.ir
3.www.fidilio.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.