نيمه ي پر

درست سي سال پيش زماني که پدرم دستم را گرفت و براي تاييد اينکه من آماده ازدواج هستم ، مرا به پزشکي قانوني برد تا با گواهي آنان مرا به عقد مردي درآورد که نه تنها 12 سال از من بزرگتر بود ، بلکه تفاوت فرهنگي مان نيز بسيار بيشتر از اين حرف ها بود . در آن موقع من چهارده ساله بودم .سي سال زندگي زناشويي ، با همه خوبي ها و بدي هايش ، با همه سختي ها و جذابيت هايش از من که در آن موقع دختري نحيف و خجالتي و ترسو بودم زني ساخت ، جسور ، بي پروا ، قوي ، مدير .
دوشنبه، 7 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نيمه ي پر
نيمه ي پر
نيمه ي پر

نويسنده : سعيده بني نوع
درست سي سال پيش زماني که پدرم دستم را گرفت و براي تاييد اينکه من آماده ازدواج هستم ، مرا به پزشکي قانوني برد تا با گواهي آنان مرا به عقد مردي درآورد که نه تنها 12 سال از من بزرگتر بود ، بلکه تفاوت فرهنگي مان نيز بسيار بيشتر از اين حرف ها بود . در آن موقع من چهارده ساله بودم .سي سال زندگي زناشويي ، با همه خوبي ها و بدي هايش ، با همه سختي ها و جذابيت هايش از من که در آن موقع دختري نحيف و خجالتي و ترسو بودم زني ساخت ، جسور ، بي پروا ، قوي ، مدير . سختي هاي زندگي به من جنگيدن را آموخت و زماني که خداوند فرزندانم را به من هديه داد سختي هاي زندگي مرا چنان قوي کرده بود که بتوانم فرزنداني لايق و قابل احترام تحويل جامعه بدهم و از اين بابت خداوند را شاکرم . در تمام طول زندگي هميشه سعي کردم که بياموزم ، هميشه خود را در دانشگاه زندگي و در حوزه ي امتحان ديدم . گاهي رد شدم ، گاهي با بهترين نمره قبول . اين مهم نيست که ديگران به ما چه نمره اي مي دهند ، چون هر کسي نظر خودش را دارد و طبق دانسته هاي خود به زندگي مي نگرد ، مهم اين است که خود انسان به خود چه نمره اي مي دهد ؟ چون عادل ترين قاضي و منصف ترين استاد وجدان آدمي است . امروز وقتي پرونده زندگي خود را ورق مي زنم مي بينم در بعضي موارد تجديد شده ام و در بعضي با نمره خوب پاس کرده ام . ولي مهم اين است که در جا نزده ام و آموختم زماني که علم در کنار تجربه قرار گيرد بهترين پاسخ را مي دهد . اين بسيار مهم است که انسان به هر آنچه که هست قانع نباشد و سعي کند هر روزش بهتر از روز قبل ، قوي تر و آزموده تر قدم به روز بعد گذارد . امروز در جايگاهي که هستم خدا را شکر مي کنم ، محکم تر از گذشته و استوارتر ايستاده ام ، ديگر کسي نمي تواند آزارم دهد آنقدر زمين خورده ام که ايستادن را آموخته ام . امروز حتي از تنهايي خود نيز لذت مي برم ، چون مي دانم در تنهايي نيز آموزش هست . آموزش صبر ، استواري ، مهم اين است که بياموزي نيمه پر ليوان را هميشه ببيني ، کتاب ديروز را ببندي و از خطاهايت پند بگيري . مهم نيست ديگران با تو چه کرده اند مهم اين است که تو از اين مشکل چگونه بيرون آمده اي و يا چه مي تواني انجام دهي .
محکم تر از هميشه قد علم کن ، سرت را بالا بگير و به فردا بنگر . فردا با همه زيبايي ، با همه مشکلات و با همه رازهايش در انتظار توست . آنقدر قوي باش که با چنگ و دندان به جنگ مشکلات بروي ، به اطرافت بنگر ، زندگي جريان دارد ، حتي اگر تو نباشي نيزهمه چيز به روال عادي ادامه خواهد داشت ، پس از اين فرصتي که خداوند به تو داده و تو را به عنوان اشرف مخلوقات بر روي زمين فرستاده استفاده کن ، راه تکامل پيش بگير ، فراموش نکن که تو به مانند زميني ، مولدي ، مادري ، و اين نعمت به تو داده شده که مرد از دامن تو به معراج رود ، قدر خود را بدان ، خودت را دست کم نگير ، مبادا تسليم سختي هاي روزگار شوي محکم تر از هميشه به اطرافت نگاه کن ، بهار آمده . بعد از سرماي سخت زمستان و خشکي درختان و يخ زدگي جوي ها ، دوباره درختاني که سرماي زمستان را تاب آورده اند ، امروز جوانه زدن را تجربه مي کنند ،بياموز ، از درختان بياموز و جوانه بزن . محکم تر از ديروز و اميدوارتر از هميشه با لبخندي بر لب به فردا بنگر ، بهار آمده ، آن را به درونت دعوت کن ، از درون جوانه بزن . سبز شو و به اطرافت سايه ببخش بگذار تا کبوتران ، فرزنداني که خداوند به تو هديه داده ، لابلاي شاخه هايت لانه کنند و پناه بگيرند ، بگذار تا در زير سايه تو پرواز را بياموزند ، و با تکيه دادن بر تو استواري بياموزند ، تکيه گاهي براي رهگذران خسته نباش ، تنها ، استوار ، سربالا ، پشت صاف محکم قدم بردار ، فردا منتظر تست .
منبع:ماهنامه ي دنياي زنان شماره ي 47




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.