یک خبر مهم: فردا امام زمان می‌آید

روزهای تعطیل مسجد جمکران مهمان‌‌های بسیاری دارد. سِوین رها در یک روز تعطیل به مسجد جمکران رفته و با چند نفر از بچه‌‌ها درباره‌ی امام زمان صحبت کرد‌‌ه‌ است.
دوشنبه، 1 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
گزارشگر : سِوین رها
موارد بیشتر برای شما
یک خبر مهم: فردا امام زمان می‌آید
برای این‌که درباره‌ی حضرت مهدی حرف بزنیم، چه جایی بهتر از جمکران می‌شود پیدا کرد؟ روزهای تعطیل مسجد جمکران مهمان‌‌های بسیاری دارد. لهجه‌‌های مختلف مهمان‌‌ها نشان می‌دهد که از کدام شهر آمده‌اند. من این تفاوت لهجه‌‌ها را دوست دارم؛ برای همین با چند نفر از بچّه‌‌ها درباره‌ی امام زمان صحبت کرد‌‌ه‌ام.
 

آیناز بابایی از تبریز

 - اگر قرار باشد امام زمان فردا بیاید، چکار می‌کنی؟
 
  • - «خوش‌حال می‌شوم. لباس تمیز می‌پوشم.»
- چه کارهایی کرد‌‌ه‌ای که امام زمان زودتر بیاید؟
 
  • - «یک روز یکی از بچّه‌‌ها توی مدرسه زمین خورد. او را بلند کردم و به آبدارخانه بردم و لباس‌‌ها و دست و صورتش را تمیز کردم. در آن لحظه نیّت کردم من این کار را می‌کنم که امام زمان زودتر ظهور کند.»

 امیرحسین اشرفی از رشت

- شما در رشت روز تولّد امام زمان چکار می‌کنید؟
 
  • - «شربت و شیرینی پخش می‌کنیم و بادکنک هدیه می‌دهیم، مولودی‌خوانی داریم. یکی از شرکت‌کننده‌‌ها یک بیوگرافی درباره‌ی امام زمان می‌خواند یا درباره‌ی شجره‌نامه‌ی ایشان توضیح می‌دهد.»
- اگر قرار باشد امام زمان فردا بیاید اولین کاری که می‌کنی چیست؟
 
  • - «این است که آن روزم با روزهای دیگر فرق داشته باشد. چیزهای بد در آن روز نباشد؛ چون آن روز امام زمان همه‌ی بدی‌ها و پلیدی‌‌ها و ناپاکی‌ها را از بین می‌برد، پس من هم باید به او کمک کنم.‌‌ چند روز قبل همین حس را داشتم. می‌خواستم به همه بگویم که دیگر کار بد انجام ندهند. امروز هم می‌خواهم برای اوّلین بار نماز امام زمان را بخوانم.»
- درباره‌ی مسجد جمکران چه می‌دانی؟
 
  • - «توی راه که داشتیم به قم می‌آمدیم درباره‌ی فردی صحبت کردیم‌‌ که امام زمان به او دستور داده این مسجد را بسازد. او هم این کار را با کمک مردم انجام داده است.»

ابوالفضل عبادزاده و حسین سجری از شهر ری

- حالا که امام زمان نیامده وظیفهی ما چسیت؟
 
  • - «برای سلامتی و ظهورش دعا کنیم. منتظر باشیم تا بیاید و امیدمان را از دست ندهیم. نماز بخوانیم. مانند امام زمان خوش‌اخلاق و خوش‌زبان باشیم به نیازمندان کمک کنیم و دروغ نگوییم.»
- شده تا حالا دروغ‌‌ بگویی؟
 
  • - «بله توی مدرسه دعوا کردیم و صورتم قرمز شد. مادرم گفت: برای چی صورتت قرمز شده؟ من هم گفتم: زمین خوردم و زخمی شدم؛ ولی بعداً وقتی در خلوت خودم نشستم به خودم می‌گویم: چرا به مادر دروغ گفتم؟ رفتم به او راستش را گفتم و معذرت‌خواهی کردم.»
- آقاابوالفضل! برای شما هم این اتفاق افتاده؟
 
  • - «بله! دعوا کرده بودم به مادرم نگفته بودم، وقتی پرسید: چی شده؟ گفتم: با دوچرخه زمین خورد‌‌ه‌ام. مادرم باور نکرد و گفت: زخم تو عمیق است، من هم گفتم دعوا کرد‌‌ه‌ام.»
- شده دروغ‌‌هایت را بنویسی؟
 
  • - «بله! یک روز همه‌ی دروغ‌‌هایم را نوشتم، بعد از چند روز می‌خواستم مشق بنویسم رفتم دفترم را باز کردم و دیدم وای چقدر دروغ نوشته‌ام. از آن همه دروغ پشیمان شدم و برگه را پاره کردم و دیگر دروغ نگفتم. می‌خواهم برای این‌که محیط را برای ظهور امام زمان آماده کنم باز هم کارهایم را بنویسم تا باعث شود کارهای بدم را یادآوری کنم و آن‌‌ها را تکرار نکنم.»


منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.