معرفی چند چاپگر سه بعدی برتر جهت استفاده در مدارس ‏

چاپ سه بعدی به بخش جدایی ناپذیر بسیاری از صنایع تبدیل شده است. تقریباً هر صنعت موفقی در تلاش است تا از چاپگرهای ‏سه بعدی در عملیاتهای روزانه خود استفاده کند.‏
شنبه، 20 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی چند چاپگر سه بعدی برتر جهت استفاده در مدارس ‏
با این حال، این فناوری تنها به بخش تجاری محدود نمی‌شود و بخشهای دیگری مانند حوزه آموزش نیز از این فناوری تولید افزودنی جهت آموزش دانش آموزان و دانشجویان به روشی کاملاً متفاوت استقبال می‌کنند. و برای امکان پذیر ساختن این امر، بسیاری از تولید کنندگان نسخه بهترین چاپگر سه بعدی خود را برای استفاده در مدارس ارائه کرده‌اند.

تولید کنندگان به منظور قابل دسترس و مفید ساختن چاپگرهای سه بعدی برای کاربران، فهرست جامعی از مواد پشتیبان را پیشنهاد می‌کنند.
علاوه بر آن چاپگرهای سه بعدی طراحی شده مخصوص مدارس همچنین برنامه‌های درسی و ویژگی‌های مختلفی را شامل می‌شوند که به دانش آموزان کمک کرده تا با این فناوری نسبتاً جدید کار کنند.
 

فهرستی از بهترین چاپگرهای سه بعدی مخصوص مدارس

چاپگرهای سه بعدی بسیاری وجود دارد که به منظور فراهم ساختن نوعی اکوسیستم آموزشی توسعه یافته‌اند. در این بخش فهرستی از برخی بهترین چاپگرهای سه بعدی در امر آموزش آورده شده است.
 

چاپگر Up Mini 2 ES


چاپگر آپ مینی

نسخه به روز رسانی شده چاپگر Up Mini 2 ES به منظور اطمینان از ایمنی و سهولت کار و در عین حال حفظ بهترین کیفیت چاپ طراحی شده است. این چاپگر سه بعدی به تلاش بسیار کم کاربر نیاز دارد اما با این وجود در همه حال بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد. این چاپگر با ارائه چاپهای دقیق و کامل یکی از بهترین دستگاه‌ها برای اهداف آموزشی به حساب می‌آید.
چاپگر Up Mini به خودی خود نمونه‌ی کاملی است از آنچه از یک چاپگر سه بعدی مخصوص مدارس انتظار می‌رودچاپگر Up Mini به خودی خود نمونه‌ی کاملی است از آنچه از یک چاپگر سه بعدی مخصوص مدارس انتظار می‌رود. این چاپگر مجهز به فیلتر HEPA بوده و در یک محفظه محصور قرار دارد و بالاترین سطح محافظت مورد انتظار از یک دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حتی می‌توان با این دستگاه در یک اتاق بسته و بدون تهویه کافی کار کرد، یعنی مواردی که معمولاً در آزمایشگاه‌های مدارس کار می‌شود.

این چاپگر دارای گزینه‌های اتصال به شبکه بوده و جدا از درگاه اترنت، فرد می‌تواند از پورت یو‌اس‌بی (USB) جهت استفاده از دستگاه به عنوان یک وسیله مستقل بهره ببرد.

علاوه بر آن، با انواع مختلف فیلامنت (رشته، تار) کار می‌کند. این چاپگر یک دستگاه FDM است که تقریباً تمام نیازهای لازم چاپگر سه بعدی مناسب برای مدارس را تأمین می‌سازد.
 

چاپگر Robo C2


چاپگر روبو

تنها با نگاه به این چاپگر سه بعدی، دوست خواهید داشت آن را امتحان کنید. این چاپگر گزینه‌های اتصال فراوانی ارائه می‌کند. می‌توان با استفاده از یک برنامه کاربردی یا اپلیکیشن تلفن همراه و نیز مرورگر مبتنی بر Octoprint-powered  با دستگاه ارتباط برقرار کرد. این چاپگر همچنین دارای قابلیت بی نظیر وای فای هات اسپات (WIFI hotspot) است.

چاپگر Robo C2 حتی در مکانهایی که شبکه وای فای یا اتصال کابلی به اندازه کافی قابل اطمینان نیستند نیز به طرز معجزه آسایی کار می‌کند. این چاپگر نیمه محصور است که کمک می‌کند بهترین نتایج با PLA که تنها ماده سازگار با این چاپگر است بدست آید. می‌توان برای نیازهای برش و لایه لایه کردن از نرم افزار Ultimaker Cura استفاده کرد. این چاپگر برای دانش‌آموزان دبستانی و نیز دبیرستانی بسیار مناسب می‌باشد.
 

چاپگر  Sculpto Plus

 
چاپگر اسکالپتو

این چاپگر سه بعدی توسط شرکت دانمارکی Sculpto ساخته شده است و از طراحی کاملی برخوردار بوده وکار با آن بسیار آسان می‌باشد.

این شرکت با فراهم ساختن امکان اتصال چاپگر سه بعدی از طریق وای فای، بالاترین دسترسی را برای دانش آموزان و نیز مربیان تضمین ساخته است. همچنین به آنها اجازه می‌دهد از طریق نرم افزار Sculpto در کنار صفحه کنترل مبتنی بر مرورگر، از امکانات چاپ سه بعدی استفاده کنند.

این چاپگر یک دستگاه FDM بوده که تنها با PLA کار می‌کند و دارای منطقه چاپ 200 میلیمتر در 160 میلیمتر است.
 

چاپگر Lulzbot Mini 2


چاپگر لولزبات

یکی از قابل اعتمادترین دستگاه‌ها برای هر نوع کاربر بوده و بهترین چاپگر سه بعدی برای مدارس به شمار می‌رود.

نسخه به روز شده Mini گزینه‌های بیشتری برای اتصال بدون دردسر را فراهم ساخته است. با این ارتقاء دیگر نیازی به استفاده چاپگر سه بعدی از کامپیوتر برای انجام عملیات مورد نیاز نیست.

این چاپگر با استفاده از شکاف SD کارت می‌تواند به عنوان یک دستگاه مستقل مورد استفاده قرار گیرد. جدای از آن دارای سیستم تراز اتوماتیک است که سهولت کار را بیشتر می‌سازد.

با این حال، دارای یک فریم باز است که ممکن است برای دانش آموزان جوان مناسب نباشد. اما دانش آموزان بزرگتر دبیرستانی و نیز دانشگاهی می‌توانند از مزایای کامل دستگاه بهره‌مند شوند.
 

چاپگر Flashforge Finder


چاپگر فلش

آیا می‌دانید بیشترین انتظاری که از یک چاپگر سه بعدی در مدرسه می‌رود، چیست؟ بیش از همه، سهولت کار، قابلیت اطمینان و همچنین قیمت مناسب است. و این چاپگر تمام سه مورد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر آن، قابلیتهای بسیاری را دارا می‌باشد که برخی از آنها با قیمت ارزان آن به راحتی بدست نمی‌آیند.
دارای قابلیتهای بستر قابل جابجایی، طراحی نیمه محصور، اتصال وای فای و موارد بسیار دیگری استدارای قابلیتهای بستر قابل جابجایی، طراحی نیمه محصور، اتصال وای فای و موارد بسیار دیگری است. بر خلاف بسیاری از چاپگرهای سه بعدی دیگر که در صورت عدم پوشش کامل سر و صدای زیادی تولید می‌کنند، این چاپگر عملکرد بسیار آرامی را ارائه می‌کند.

آماده سازی آن آسان بوده و همه می‌توانند در کمترین زمان کار با دستگاه را بیاموزند. کاربران تنها می‌توانند با استفاده از PLA با این دستگاه چاپ کنند. این چاپگر FDM به اندازه کافی سریع است که مخاطبان حاضر در کلاس را به راحتی تحت تأثیر قرار ‌‌دهد.
 

چاپگر Monoprice Select Mini 3D Printer


چاپگر مونوپرایس

یک چاپگر سه بعدی نسبتاً کوچک با عملکرد plug and play است که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدارس و دانشکده‌ها در نظر گرفته شود. این چاپگر را می‌توان بلافاصله پس از بیرون آوردن از جعبه استفاده کرد به این دلیل که تنظیم و استفاده از آن بسیار ساده است.

اتصال USB و SD کارت برای این دستگاه قابل استفاده است و می‌توان در کنار نرم افزارهای مختلف برش از جمله Replicator و Cura از آن استفاده نمود

شکی نیست که بسیاری از تولید کنندگان در حال تهیه بهترین چاپگرهای سه بعدی برای مدارس هستند. می‌توان قابلیتهای بسیاری را به این دستگاه‌ها افزود تا آنها را متناسب برای کلاس درس یا امنیت دانش آموزان و نیز سهولت استفاده توسط آنها نمود.


منبع: pick3dprinter


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.