5 ویژگی جذاب تیگوان

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان اروپایی و آسیایی به سمت ساخت کراس اوورهای کامپکت یا جمع و جور روی آورده‌اند. یکی از محصولات محبوب در تیپ کامپکت که توسط خودروساز نامدار آلمانی به نام فولکس واگن ساخته شده است، تیگوان نام دارد.
دوشنبه، 26 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
5 ویژگی جذاب تیگوان
تیگوان از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده است و در سال ۲۰۱۶ با تغییرات جدید و آپدیت های ویژه بار دیگر به عرصه رقابت خودروهای کراس اوور بازگشت. فولکس واگن تیگوان روی پلتفرم MQB طراحی شده و از سال ۲۰۱۷ با تلاش‌های شرکت ماموت خودرو به بازار ایران هم راه پیدا کرده است و از آن زمان تا کنون بازار خرید و فروش آن بسیار پر رونق بوده است. کسانی که قصد خرید فولکس تیگوان را دارند مطمئنا به دنبال شناخت مزایای بی نظیر این خودرو هستند. موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.
 

معرفی کلی تیگوان


5 ویژگی جذاب تیگوان
 
فولکس تیگوان دارای یک موتور قدرتمند توربوشارژ است که حجم آن دو لیتر می‌باشد. محور محرک آن نیز دو دیفرانسیل 4Motion با کنترل هوشمند است. موتور تیگوان توان 184 اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را نیز از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. حداکثر سرعت خودرو هم برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اما مصرف سوخت این خودرو نسبت به قدرت آن بسیار پایین است به حدی که مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی برابر با ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. در مورد بدنه آن نیز باید گفت که از نوع شاسی بلند کامپکت است که نوع شاسی آن به صورت یکپارچه طراحی شده است. وزن ۱۶۴۵ کیلوگرم و حجم  باک ۶۰ لیتر نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.
 
1) امکانات رفاهی همه چی تمام
هنگام خرید فولکس تیگوان مطمئناً جذب امکانات رفاهی و تجهیزات جانبی متعدد آن خواهید شد. به عنوان مثال سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو عقب، چراغ‌های ال ای دی جلویی، سقف پاناروما، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر ضد حساسیت، کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، رانندگی چهار حالت، سنسور خواب آلودگی راننده، دی لایت و اتو لایت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، پدال شیفتر، مانیتور ۹.۲ اینچی لمسی با کنترل اشاره‌ای، سیستم صوتی دارای ۸ اسپیکر و قابلیت تشخیص صدا به همراه هندزفری، دوربین ۳۶۰ درجه ای و سیستم مالتی مدیا با قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های AUX، SD card، MP3، USB و Bluetooth از دیگر ویژگی‌های رفاهی در خودروی تیگوان هستند. در مورد امکانات رفاهی در مقایسه با خودروهای هم رده تیگوان جایی برای حرف باقی نگذاشته است.
 
2) موتور پر قدرت
همان طور که گفتیم موتور خودروی تیگوان ۲۰۱۸ دارای ظرفیت ۲ لیتری و از نوع توربوشارژ است که می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار توان تولید کند. شتاب خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار بالاتر است و موتور آن قدرت بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. با خیال راحت می توانید روی این پیشرانه و جعبه‌دنده برای مسافرت‌های برون‌شهری و حتی سفرهای آفرودی خود حساب کنید.
 
3) فضای داخلی راحت و جادار
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام خرید فولکس تیگوان مد نظر قرار می‌گیرد جادار بودن فضای داخلی آن است. مسلماً فضای نسبتاً بزرگ داخل کابین برای یک خودروی کامپکت در ابعاد فولکس واگن تیگوان می‌تواند تعجب آور باشد. در واقع می‌توان در داخل خودرو ردیف دیگری از صندلی‌ها اضافه کرد تا ظرفیت خودرو به 7 سرنشین برسد. صندلی‌های عقب هم به صورت ارگانیک طراحی شده‌اند تا فضای فوق‌العاده راحت برای سرنشینان عقبی داشته باشند.  به علاوه فضای جلوی صندلی‌ها برای افراد قد بلند هم می‌تواند مناسب باشد.
 
4) ایمنی بالا
یکی از ویژگی‌های فولکس واگن تیگوان ایمنی بالای آن است. سیستم‌های کمک راننده مانند کنترل کشش و پایداری و همچنین کنترل سرعت در سرازیری، رانندگی راحت‌تر و ایمن‌تری را برای راننده فراهم می‌کنند. به علاوه وجود سنسور خواب‌آلودگی راننده نیز از ایجاد تصادفات به خصوص در شب‌ها و در زمان خستگی راننده جلوگیری می‌کند. سیستم‌هایی مانند رادار تصادف عقب، سنسورهای جلو عقب همچنین سنسور فشار باد تایر نیز به عنوان امکانات هشداردهنده به خوبی عمل می‌کنند. به علاوه وجود ترمز ضد قفل ABS و همچنین ترمز کمکی به امنیت خودرو افزوده است. نیروی ترمز هم از طریق سیستم توزیع متعادل نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بعلاوه ایربگ راننده، ایربگ زانویی راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده ای، ایربگ جانبی جلو عقب که مجموعه ۹ عدد هستند، برای افزایش حداکثری سطح ایمنی تعبیه شده‌اند. پشت سری فعال و کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده هم از دیگر ویژگی‌های ایمنی خودروی تیگوان هستند.
 
5) ظاهر زیبا
مسلما یکی از دلایلی که بسیاری از افراد را به سمت خرید فولکس تیگوان ترغیب می‌کند ظاهر شکیل و زیبای آن است. ظاهر تیگوان قدرتمند و کلاسیک است و چیزی از خودروهای مدرن و جذاب کمپانی‌های دیگر کم ندارد. به علاوه شرکت با سابقه فولکس واگن رد پای اصالت و موقر بودن همیشگی را در خودروی تیگوان به جای گذاشته است. در یک کلام می‌توان گفت که در طراحی خودروی فولکس تیگوان می‌توانید ردپای طراحی و مهندسی آلمانی را به‌وضوح مشاهده کنید.
 

قیمت تیگوان


5 ویژگی جذاب تیگوان
 
امروزه خرید خودرو نیز در ردیف یکی از کارهایی قرار می‌گیرد که نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد . این تخصص در بررسی مسائل فنی، وضعیت بدنه و حتی تست آپشن ها به‌شدت به کار خواهد آمد. در صورتی که تصمیم به خرید خودروی دست‌دوم گران قیمتی مثل تیگوان داشته باشید، این ضرورت بسیار بالاتر خواهد بود. چرا که امروزه ابزارهای مختلف به همراه تکنولوژی می‌توان در جهت متفاوت نشان دادن شرایط خودرو مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ممکن است تیگوان آینده شما دارای قطعه‌های رنگ‌شده و یا تعویض شده باشد، مشکلات فنی و یا کارکردی در آپشن ها داشته باشد و شما نتوانید به‌راحتی آن‌ها را تشخیص دهید. تمام این موارد روی تعیین قیمت تیگوان اثر به سزایی دارند.

در همین راستا باید خودرو خود را از فروشنده‌ای بخرید که مطمئن باشید قیمت‌گذاری منصفانه‌ای روی خودرو انجام داده است. همانطور که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم، تعیین قیمت خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد و فقط باید توسط یک کارشناس خودرو انجام شود. همراه مکانیک، اولین و بزرگ ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده کشور است که با استفاده از گزارش کامل کارشناسی خودرو روی آن‌ها قیمت‌گذاری می‌کند که نه به ضرر فروشنده باشد و نه به ضرر خریدار. برای مشاهده خودروهای موجود در نمایشگاه می‌توانید به آدرس hamrah-mechanic.com/cars-for-sale مراجعه کنید.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.